خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
ثبت-نام-بدون-کنکور-دانشگاه-آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت-نام-بدون-کنکور-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد”] 

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد ؟! این سوالی است که برای اکثر داوطلبان کنکوری که در هیچ یک از رشته های با کنکور پذیرفته نشده اند ایجاد می شود و حتی بسیاری از آن ها از این موضوع اطلاع ندارند که می توانند در رشته ای مغایر با مدرک تحصیلی خود ثبت نام نمایند. در این خصوص لازم است به اطلاعتان برسانیم که دانشگاه آزاد دو نوبت در سال برای نیمسال اول تحصیلی (ورودی مهر) و نیمسال دوم تحصیلی (ورودی بهمن) در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. یکی از دلایل جذب بالای دانشجو در این دانشگاه، تعداد و تنوع در لیست رشته های بدون کنکور می باشد و مزیت دیگر این دانشگاه، امکان تحصیل در رشته ای متفاوت با مدرک فارغ التحصیلی است. در ادامه مطلب به زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹، شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد و … خواهیم پرداخت.

[point1 title= “دانشگاه آزاد اسلامی بیش از ۸۰ درصد رشته های خود را به صورت بدون کنکور و صرافا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می دهد. “]

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ورودی مهر

همانطور که گفته شد، ثبت نام دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. ثبت نام بدون آزمون مقاطع کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ورودی مهر ۹۸ از ۲۶ اسفند ۹۸ و ثبت نام بدون آزمون کاردانی پیوسته از ۱۸ تیر ۹۸ آغاز و تا ۲۰ شهریور ۹۸ ادامه یافت ولی ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا به احتمال زیاد با اندکی تعویق نسبت به سال ۹۸ آغاز خواهد شد. از آن جا که فعلا اطلاعیه ای از سوی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ منتشر نشده است، بنابراین فعلا تاریخ دقیق آغاز ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد برای نیمسال اول (ورودی مهر) ۹۹ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ورودی بهمن

در رابطه با ثبت نام ورودی بهمن ماه نیز لازم به ذکر است که هر ساله از اوایل دی ماه آغاز می گردد و به داوطلبان حدود یک هفته الی ده روز فرصت داده می شود تا برای ثبت نام خود اقدام نمایند. بنابراین پیش بینی می شود ثبت نام ورودی بهمن ۹۹ دانشگاه آزاد از اوایل و یا اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و تا دهه اول بهمن ماه ادامه یابد. جهت اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام ورودی بهمن ۹۹ پیگیر مطالب سایت الو مشاوره باشید. ضمنا با عضویت در کانال تلگرام الو مشاوره نیز در جریان آخرین اخبار مربوطه قرار خواهید گرفت.

نحوه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد

جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹، ابتدا دفترچه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۹ را دانلود و مطالعه نموده و کد رشته محل های مورد علاقه خود را از دفترچه استخراج نمایید. سپس به سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت مذکور، بر روی لینک ”خرید کارت اعتباری ثبت نام“ کلیک کنید.

سپس نوع کارت اعتباری مورد نظر خود را مشخص کرده و بر روی دکمه خرید کارت کلیک کنید.

در مرحله بعدی با اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب، هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را واریز نمایید. پس از واریز هزینه ثبت نام، سیستم برای شما یک شناسه پرداخت ۸ رقمی و رمز عبور ۶ رقمی صادر خواهد کرد که باید از آن ها برای ثبت نام خود استفاده نمایید. بنابراین مجددا به صفحه اصلی سایت بازگردید و بر روی لینک ثبت نام دوره مورد نظر کلیک و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

پس از وارد کردن شناسه، رمز و کد ملی بر روی گزینه ورود کلیک نمایید. سپس اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام که عبارت اند از : نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه ، کد ملی ، کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان ، کد ۱۳ رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی ، معدل کل و کتبی دیپلم و … را در محل های مشخص شده درج نمایید. سپس عکس پرسنلی داوطلب به صورت jpg و با حجمی کمتر از ۷۰ کیلوبایت بارگذاری شود. در مرحله بعدی، کد رشته محل هایی را که از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ استخراج کرده اید وارد و بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید تا رشته و دانشگاه مورد نظر شما یافت گردد. سپس بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید تا رشته مورد نظر ثبت شود. به همین ترتیب سایر انتخاب های خود را نیز وارد و ثبت نمایید.

در نهایت یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که به منزله ثبت نام و انتخاب رشته موفقیت آمیز شماست. این کد را تا زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد نزد خود نگهدارید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ به شرح ذیل می باشد :

شرایط ثبت نام کاردانی پیوسته

  • دارا بـودن گواهینامـه پایـان تحصـیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از رشته های  فنـی و حرفه ای و کاردانش و یا احراز شرایط دانش آمـوختگی در یکی از رشته های مذکور تا پایان شهریور ماه  و یا دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهار ساله (نظام قـدیم)
  • دارندگان دیپلم کاردانش در صورت پذیرفتـه شدن در رشته متناسب با دیپلم خود ، ملـزم بـه گذرانـدن حداکثر ۱۴ واحـد دروس جبرانـی می باشند.
  • دیپلمه های شـاخه هـای کـاردانش، فنـی و حرفه ای و هنرستان نظام قدیم ، صرفا مجاز بـه انتخـاب یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود می باشند.
  • پذیرفته شدگان دوره کاردانی پیوسته ملـزم بـه گذراندن دروس جبرانی تعیین شده می باشند.
  • ثبت نام متقاضیان دارای مـدرک تطبیقـی در دوره کاردانی پیوسته بلامانع می باشد.
  • هر متقاضی با توجه به مدرک پایان دوره متوسطه خود در شاخه های فنی و حرفه ای ، کاردانش و یـا دیـپلم چهار ساله نظام قدیم ، تنها مجاز به انتخـاب یـک رشـته تحصیلی برای ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته می باشـد.

شرایط ثبت نام کاردانی ناپیوسته

  • داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه الزامی است.
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی مـی باشـند ، حق ثبت نام در این دوره را ندارند.
  •  فارغ التحصیلان دوره هـای کـاردانی( اعم از پیوسـته و ناپیوسته) مجاز به ثبتنام در این دوره می باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند. (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)

شرایط ثبت نام کارشناسی پیوسته

  • داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه یا گواهی پایـان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه الزامی است.
  • دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام جدید که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی مـی باشـند، حق ثبت نام در این دوره را ندارند.
  • فارغ التحصیلان دورههـای کـاردانی(اعم از پیوسـته و ناپیوسته) غیرمشمول مجاز به ثبتنام در این دوره می باشند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی غیـرمشمول مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)
  • افراد مشمولی که قبلاً در دانشـگاه تحصـیل نمـوده و اخراج شده یا از تحصیل منصرف گردیده اند و تحصیلات آنان ناتمام مانده و یا منجر به دریافت مدرک مقطع پایین تـر شـده است، مجاز به ثبت نام نمی باشند، مگـر افـرادی کـه موفـق بـه دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت وظیفـه عمومی شده باشند.

شرایط ثبت نام کارشناسی ناپیوسته

  • متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته بـا دارا بـودن مـدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)  می توانند در هر رشـته ای  ثبت نام نمایند.
  • دانشـجویانی کـه پـس از تـاریخ ۸۷/۰۶/۳۱  کلیـه دروس دوره را با میانگین کل کمتر از ۱۲ به اتمام رسانده انـد و فاقد مـدرک کـاردانی مـی باشـند، حـق ثبـت نـام در دوره کارشناسی ناپیوسته را ندارند.
  • متقاضیانی که قبلاً در دوره کارشناسی پیوسته اشـتغال به تحصیل داشته و به هر دلیل با مدرک کاردانی فارغ التحصیل شده اند می توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند ولی باید دروس جبرانـی را بگذرانند.
  • فارغ التحصیلان دوره های کاردانی علوم پزشـکی غیـرمشمول مجاز به ثبت نام در رشته های دیگـر در مقـاطع بـالاتر می باشند (مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشـند و  این قبیل از داوطلبان در هنگام ثبت نـام حضوری باید گواهی پایـان طـرح نیـروی انسـانی را ارائـه نمایند)
  • حداقل معدل کل دوره جهت فراغـت از تحصـیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره ۱۲ می باشد و چنانچـه کمتـر از آن باشد ، هیچ مدرکی داده نمـی شـود و فقـط گـواهی گذرانـدن دروس دوره اعطاء خواهد گردید.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد :

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه
زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹
سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.