خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
زمان-ثبت-نام-بدون-کنکور-دانشگاه-آزاد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان-ثبت-نام-بدون-کنکور-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= “زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

دانشگاه آزاد تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، قسمت اعظم رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد تا از این طریق امکانات لازم برای تحصیل داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری ندارند و متقاضی ورود به دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی هستند، فراهم آورد. رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته ارائه می شود و داوطلبان می توانند در دو  نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند. در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد سوابق تحصیلی داوطلب ملاک قرار می گیرد و در انتخاب رشته های مغایر با مدرک فارغ التحصیلی، هیچ محدودیتی وجود ندارد. از آن جا که داوطلبان بسیاری طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره، پیگیر زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ هستند،

[point1 title= “ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه در سال گذشته در اواخر اسفندماه آغاز شد.”]

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

با توجه به اینکه ثبت نام در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه انجام می گیرد ، بنابراین برای ثبت نام دو  بازه زمانی مختلف در نظر گرفته می شود که به شرح زیر هستند :

نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

ثبت نام رشته های بدون کنکور آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته انجام می گیرد و داوطلبان با در نظر داشتن شرایط لازم و رعایت آن ها می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. در سال گذشته زمان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزادبرای نیمسال اول تحصیلی یا همان ورودی مهر ماه از ۲۷ اسفند ماه ۹۷ آغاز شد و تا ۲۰ شهریور ماه ۹۸ نیز ادامه داشت و پیش بینی می شود در سال جاری نیز همین بازه زمانی جهت ثبت نام داوطلبان در نظر گرفته شود.

البته بر خلاف سال پیش که ثبت نام از اسفندماه آغاز شده بود، در سال های گذشته زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهرماه از اواخر مردادماه تا اواخر شهریورماه بوده است.

“طبق آخرین اطلاعیه، ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ۹۹ در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از روز یکشنبه مورخ ۵ مرداد ۹۹ آغاز خواهد شد.”

نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

دانشگاه آزاد برای نمسال دوم تحصیلی به پذیرش داوطلبان را در رشته های بدون کنکور خود انجام می دهد. ثبت رشته های بدون کنکور آزاد بهمن ماه نیز به صورت اینترنتی و از طریق نشانی azmoon.org انجام می گیرد و داوطلبان جهت ثبت نام در این نیمسال تحصیلی می توانند از اواخر دی ماه تا اواسط بهمن ماه به سایت مذکور مراجعه کرده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور آزاد انتخاب رشته خود را انجام دهتد.
به دلیل عدم مشخص بودن زمان دقیق ثبت بدون کنکور دانشگاه های آزاد در نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه ، می توانید در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی عضو شوید و به محض شروع فرآیند ثبت نام ، اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹

شاید تصور کنید که پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد شرایط خاصی ندارد و تنها با دارا بودن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی می توان ثبت نام را انجام داد اما طبق توضیحات دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد که در سایت azmoon.org قرار داده شده است ، شرایطی برای ثبت نام در نظر گرفته شده است :

  • داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد را دارند باید مدرک فارغ التحصیلی دوره متوسطه آن ها باید با رشته انتخابی شان جهت ثبت نام بدون کنکور ، مطابقت داشته باشد.
  • متقاضیان جهت ثبت نام می توانند حداکثر ۲۰ کد رشته محل را انتخاب نمایند.
  • داوطلبانی که قصد ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته و رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد دارند باید یک رشته را حداکثر در ۲۰ محل دانشگاهی انتخاب نمایند.
  • داوطلبان دارای دیپلم شاخه های کاردانش ، فنی حرفه ای و هنرستان نظام قدیم ، مجاز به ثبت نام در دوره کاردانی پیوسته می باشند.
  • دارا بودن یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم یا جدید ، پیش دانشگاهی و یا کاردانی جهت ثبت نام در رشته های کاردانی ناپیوسته آزاد و رشته های کارشناسی پیوسته آزاد ضروری می باشد.
  • داوطلبان دارای مدرک کاردانی می توانند در رشته دلخواه دوره کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایند.
  • داوطلبان آقا نباید در خصوص خدمت سربازی مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 
رشته های پزشکی بدون کنکور 
 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور سراسری
اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

[banner]

[contact_info title= “زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.