خانه / اعلام نتایج / اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد
اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد[contact_info title= “اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد”] 

همانطور که می دانید کنکور سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلبان برای ورود به رشته های دانشگاه آزاد نیازی به شرکت در کنکور دیگری ندارند. برگزار کننده کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، سازمان سنجش آموزش کشور است ، که تمام مراحل کنکور اعم از ثبت نام ،و اعلام نتایج اولیه آن ها به صورت مشترک و همزمان باهم از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد.

در واقع کارنامه اولیه کنکور سراسری برای اطلاع داوطلبان از تراز و رتبه خود در هر یک از زیر گروه ها و همچنین وضعیت مجازبودن آن ها به انتخاب رشته است. لازم به ذکر است که کد دسترسی جهت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد ، در بخش پایین کارنامه اولیه درج می شود که متقاضیان قادر خواهند بود با استفاده از این کد برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

زمان اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد نتایج کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ با کنکور سراسری به صورت مشترک و در قالب یک کارنامه مشترک و همزمان بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار خواهد گرفت. در سال گذشته نتایج اولیه ، ۸ مرداد ماه اعلام شد و پبش بینی می شود که در سال ۹۸ نیز نتایج کنکور سراسری ۹۸ حداکثر تا نیمه دوم مرداد ماه اعلام شود. شما می توانید برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج ، در کانال تلگرام الومشاوره عضو شوید و از آخرین جزئیات باخیر شوید.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد ۹۸  

  • در مرحله اول باید وارد سایت سازمان سنجش شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • در مرحله دوم باید بر روی لینک فعال شده “سامانه دریافت نتایج کنکور سراسری” کلیک کنید. در نهایت صفحه ای برای شما فعال خواهد شد که می توانید با استفاده از سه روش زیر نتایج اولیه آزمون خود را مشاهده کنید. که این روش ها عبارتند از :
  1. از طریق شماره داوطلبی و اطلاعات فردی
  2. از طریق شماره پرونده ، کد رهگیری و اطلاعات شناسنامه ای
  3. از طریق شماره پرونده ، شماره سریال پیگیری و اطلاعات فردی

چنانچه داوطلبی اطلاعات ثبت نامی خود را مانند شماره پرونده یا کدرهگیری خود را بنا به هر دلیلی فراموش و یا گم نموده باشد ، بایستی از طریق ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اقدامات لازم را جهت بازیابی اطلاعات خود انجام دهد.

اعتراض به نتایج اولیه کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

ممکن است برخی از داوطلبان پس از دریافت کارنامه اولیه خود به برخی از موارد آن اعتراض داشته باشند که در این خصوص باید بگوییم امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد و هر یک از داوطلبان می توانند با وارد شدن به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراضات خود را ثبت کنند.

به چه مواردی از کنکور می توان اعتراض کرد ؟

  • اشتباه محاسبه کردن درصد هر یک از دروس در مقایسه با پاسخ های داوطلب
  • عدم لحاظ سهمیه داوطلب در نتیجه آزمون
  • اشتباه در اعمال سوابق تحصیلی
  • عدم اعمال سهمیه 

نحوه اعتراض به نتایج 

  • در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org شده و از منوی سمت چپ بر روی گزینه “ ارسال درخواست” کلیک نمایید.
  • داوطلبانی که از قبل در سایت عضویت دارند می توانند بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک نموده و درخواست خود را ارسال کنند اما برای عضویت باید به صورت زیر عمل کنند:
  • با کلیک بر روی گزینه “عضویت در سایت” فرمی برای شما به نمایش در خواهد آمد ، که بایستی با دقت به تمام سوالات آن پاسخ دهید.
  • پس از اتمام مراحل و تایید آن ، نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. که با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور می توانید برای ثبت درخواست اعتراض خود اقدام نمایید.
  • حال باید  مجددا به صفحه اول سیستم پاسخگویی بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
  • در این مرحله بایستی گزینه “درخواست جدید” را از سمت راست منوی اصلی را انتخاب نموده و وارد صفحه جدیدی شوید که در آن باید نوع آزمون و سال برگزاری آن را مشخص نموده و سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید تا تصویر ذیل برای شما به نمایش دربیاید.
  • حال می توانید متن پیام خود را در بخش تعیین شده یادداشت نمایید و آن را ثبت کنید.

۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از ثبت درخواست ، نتایج اعتراض بر روی سایت قرار خواهد گرفت که می توانید با استفاده از نام کاربری و رمز عبور از آن مطلع شوید. چنانچه پس از مشاهده کالرنامه خود ، نیازمند مشاوره در خصوص انتخاب رشته بودید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

[konkor]

[contact_info title= “اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری، ۲ بار در سال برای نیمسال مهر و بهمن …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.