خانه / اعلام نتایج / نتایج کنکور سراسری ۹۸
نتایج کنکور سراسری 98

نتایج کنکور سراسری ۹۸

نتایج کنکور سراسری 98[contact_info title= “نتایج کنکور سراسری ۹۸”] 

داوطلبان کنکور سراسری ۹۸ پس از برگزاری آزمون به فاصله یک ماه منتظر انتشار کارنامه از سوی سازمان سنجش می باشند تا برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند. با منتشر شدن نتایج تکلیف تمامی داوطلبان مشخص خواهد شد آن هایی که مجاز شده باشند راهشان را ادامه می دهند و مراحل بعدی تا قبول شدن در دانشگاه را طی می کنند اما آن هایی که مجاز به انتخاب رشته نشده باشند تصمیم های دیگری برای سال آینده خواهند گرفت. از آن جایی که اکثر متقاضیان کنکور سراسری برای بار اول است که کنکور را تجربه می کنند در این مطلب قصد داریم که جزئیاتی که ممکن است درمورد کارنامه اعلام نتیج اولیه وجود داشته باشد را برای داوطلبان شرح دهیم.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

مطابق جدول زمان بندی درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ، نتایج اولیه کنکور سراسری در نیمه دوم مردادماه از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. این نتایج در قالب یک کارنامه در حساب کاربری داوطلب نمایش داده خواهد شد. به عبارت دیگر، داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی خود می تواند وارد پنل کاربری خود شده و به مشاهده کارنامه خود و اطلاعات درج شده در آن بپردازد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸

  • برای دریافت نتایج کنکور سراسری ۹۸ ، داوطلبان باید در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوند
  • سپس از منوی سمت راست گزینه سراسری ، را انتخاب نموده و در نهایت بر روی لینک فعال شده  اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ “ کلیک کنید.
  • در این مرحله صفحه ای برای شما نمایش داده خواهد شد که از سه روش ، می توانید کارنامه خود را دریافت کنید

روش اول:  شماره شناسنامه + سال تولد + شماره داوطلبی 

روش دوم:  شماره پرونده + کد رهگیری ۱۶ رقمی + شماره شناسنامه

روش سوم: شماره پرونده + شماره شناسنامه + شماره سریال شناسنامه

برخی از داطلبان به دلیل فراموش کردن اطلاعات کاربری خود موفق به دریافت کارنامه خود نمی شوند. این دسته از داوطلبان می توانند برای بازیابی شماره پرونده یا شماره داوطلبی خود از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور ، درخواست خود را مطرح نمایند.

شرح اطلاعات کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۸

با توجه به کارنامه سال های پیش ، مواردی از قبیل اطلاعات شخصی داوطلب بر روی اولین جدول درج شده است. این اطلاعات شامل  (نام و نام خانوادگی ، کد ملی ، محل تولد داوطلب ، محل اخذ مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی ، استان بومی ، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب ) می باشد. 

در قسمت دوم اطلاعات مربوط به آزمون مانند رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری ، تراز و نمره علمی ، درصد دروس اکتسابی ، رتبه کسب شده در هر زیر گروه و … می باشد. چنانچه علاوه بر گروه آزمایشی اصلی ، در یکی از رشته های زبان یا هنر نیز شرکت نموده اید ، اطلاعات رشته امتحانی دوم نیز در قسمت سوم کارنامه درج می شود.

توصیه می شود تمام مندرجات کارنامه خود را با دقت بررسی نمایید و اگر اطلاعاتی به اشتباه در آن درج شده باشد ، می تواند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور آن را اصلاح نمایید.

اعتراض به کارنامه کنکور سراسری ۹۸

با وجود آنکه احتمال رخ دادن اشتباه در برسی آزمون های داوطلبان از سوی سازمان سنجش بسیار کم و نزدیک به صفر است اما هستند داوطلبانی که گمان می کنند که نتیجه ای که در سایت سازمان سنجش مشاهده می کنند نتیجه واقعی آن ها نیست و در آن اشتباه صورت گرفته است. برای این دسته از داوطلبان سازمان سنجش امکاناتی را فراهم کرده است که بتوانند با ارسال درخواست که به صورت اینترنتی است اعتراض خود را مطرح کنند. در ادامه مطلب نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری شرح داده شده است : 

  • وارد شدن به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  • کلیک بر روی عبارت”ورود به سیستم پاسخگویی” در سمت چپ سامانه
  • پس از ورود به سیستم پاسخگویی ، چنانچه در سایت عضویت نداشته باشید ، باید با وارد کردن اطلاعات خود در سامانه ثبت نام کنید به همین منظور بر روی لینک “عضویت در سایت” کلیک کنید.

داوطلبانی که در سیستم عضویت دارند می توانند با کلیک بر روی عبارت”ورود به سیستم” و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور ، درخواست اعتراض خود را ثبت نمایند.

  • در این مرحله باید اطلاعات خود را جهت ثبت نام در سایت ، وارد نمایید. پس از تکمیل فرم و تایید نهایی ، نام کاربری و رمز عبور به حساب ایمیل شما ارسال می گردد که باید از آن ها برای ثبت درخواست اعتراض خود استفاده نمایید.
  • پس از عضویت در سایت بایستی به صفحه اصلی ارسال درخواست بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.
  • در سمت چپ سایت بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نمایید تا وارد صفحه ارسال درخواست شوید.
  • در این مرحله باید نوع آزمون خود را که کنکور سراسری می باشد و سال مربوطه را انتخاب کنید
  • حال باید نوع مشکل خود را از منوی قرار داده شده انتخاب کنید و پس از آن درخواست خود را یادداشت نمایید.

چنانچه نمی توانید عضویت خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام دهید ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

[konkor]

[contact_info title= “نتایج کنکور سراسری ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

پذیرش بدون آزمون دانشگاه های سراسری، ۲ بار در سال برای نیمسال مهر و بهمن …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.