خانه / مشاوره روانشناسی / انواع زنان روسپی
انواع زنان روسپی

انواع زنان روسپی

انواع زنان روسپی
انواع زنان روسپی

[contact_info title= “انواع زنان روسپی”] 

روسپی گری پدیده ای شایع در تمامی جوامع می باشد که تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و در طول دوره ها و جوامع مختلف به اشکال متفاوت وجود داشته است. نگرش های مختلفی به روسپی گری وجود دارد که هر کدام از آن ها از زاویه خاصی به دلایل آن می پردازند و توجیهاتی در مورد گرایش زنان و مردان به آن را مطرح می کنند البته که روسپی گری مانند تمامی پدیده های انسانی دیگر ، بسیار پیچیده و چند بعدی بوده و در بافت گسترده ای قابل بررسی می باشد.

در واقع روسپی گری مشارکت در یک فعالیت جنسی در ازای به دست آوردن پول می باشد. کسی که خدمات جنسی ارائه می دهد و در برابر آن پول دریافت می کند ، روسپی نامیده می شود. این رفتار شروعی برای مشکلات جنسی زنان می باشد. برای دریافت اطلاعت بیشتر در مورد “انواع زنان روسپی” می توانید تا انتهای این مطلب با ما باشید.

روسپی گری زنان و انواع آن 

زنان خیابانی به کسانی اطلاق می‌شود که خارج از حدود قواعد اجتماعی ، قانونی و شرعی در قبال برقراری رابطه جنسی پول دریافت می‌کنند. این امر به عنوان یک آسیب‌شناسی اجتماعی از دوران‌های کهن وجود داشته است و به زمان و مکان خاصی محدود نبوده است. به موازات پیچیده‌تر شدن زندگی انسان و اجتماعات بشری در قرون معاصر ، پدیده زنان خیابانی دستخوش تحولاتی شده و اشکال جدیدتری از آن در اجتماع ظاهر شده است.

روسپی­گری در هر دسته و شکلی که باشد امروزه اکثر کشورهای دنیا آن را به عنوان یک واقعیت اجتماعی و تاریخی مورد توجه قرار داده و به همین دلیل اقداماتی برای کنترل آن صورت داده‌اند. از جمله در اغلب کشورها با قاچاق زنان و دختران و حتی مشتریان روسپیگری مبارزه می شود. همچنین آمار روسپیان در اکثر کشورها مشخص بوده و فعالیت آنان تحت ضوابط و چارچوب‌های مشخص انجام می پذیرد به عنوان مثال در یک دسته‌بندی جدید ، روسپیان را به طبقات زیر تقسیم می کند:

روسپیان خیابانی:

زنان خیابانی یا خیلی جوان هستند یا برعکس مسن هستند . ۷۵ درصد این زنان از طریق واسطه ها اقدام به فحشا و تن فروشی می کنند و رابطه دوستانه ای با سایر زنان ویژه دارند.

روسپیان سالن ماساژ:

این افراد نیز با نام ماساژور اقدام به تن فروشی و کسب درآمد بیشتر می کنند و طی چند سال اخیر نیز طرفداران و مشتریان بسیاری را در بین مردان داشته اند.

روسپیان خصوصی یا دختران تلفنی:

دختران تلفنی از طریق تلفن در آپارتمان خصوصیشان کار می کنند. آن ها ممکن است واسطه داشته باشند یا مستقیما با مشتری در ارتباط باشند. بیشتر از ۵۰ درصد دختران تلفنی شغل دیگری هم دارند.

روسپیان هتل:

در برخی از هتل ها و مسافر خانه ها به خصوص در شهر هایی توریست پذیر برای جذب مشتری و کسب درآمد بالا اقدام به ارائه خدمات جنسی می شود.

روسپیان فاحشه‌خانه:

این دسته از زنان روسپی که در مکان هایی با نام فاحشه خانه ها شغل روسپی گری یا همان فاحشگی را صرفا برای کسب درآمد انتخاب نموده اند.

روسپیان معتاد:

زنان معتاد خیابانی در مقایسه با دیگر طبقه ها وضعیت مالی خیلی بدی دارند. زنان معتاد خیابانی بیشتر برای دستیابی به مواد مخدر روسپیگری می کنند.

روسپی گری از نظر روانشناسی

درست است که شرایط اقتصادی و اجتماعی نامناسب فرد را در مضیقه قرار می دهد ولی هرکسی که در این تنگنای مالی قرار می گیرد ، روی به روسپی گری نمی آورد. فردی که در طول رشد ، مراحل رشد روانی جنسی خود را طبیعی طی کرده باشد ، در شرایط بد اقتصادی هم روی به روسپی گری نمی آورد. در این نگاه مسئولیت از گردن جامعه برداشته می شود و فرد متهم می شود.

شاید بهترین نگرش به روسپی گری ترکیب نگاه های فوق باشد. یعنی افراد در طول جریان رشد و در زندگی خانوادگی خود ساختار شخصیت خاصی را پرورش می دهند که باعث می شود در این مورد آسیب پذیر شوند. نهایتا شرایط سخت اجتماعی اقتصادی فرهنگی فرد را به سمت این پدیده سوق می دهد.

البته نکته مهم این است که اگر افراد در شرایط مناسب پرورش پیدا کنند و از همان ابتدا جامعه به بهداشت و سلامت روان اعضای خود توجه نشان دهد و از طرف دیگر روی آوردن به روسپی گری را تسهیل نکند ، از پرورش این امر جلوگیری به عمل می آید و میزان آن کم می شود.

علل گرایش مردان به زنان روسپی چیست؟

همان طور که گفته شد روسپی گری نوعی انحراف جنسی قلمداد می شود و آسیب های شخصیتی خاص در طول رشد زمینه ساز آن می باشد. همین مسئله در مورد مشتریان مرد روسپی گری هم صادق می باشد. یعنی درست است که برخی علل فرد را به سمت زنان روسپی سوق می دهد ولی هر کسی که این دلایل را داشته باشد ، حاضر به رابطه جنسی با روسپیان نمی شود.

مردان عموما ممکن است دلایل زیادی برای مراجعه به “انواع زنان روسپی” بیان کنند: نداشتن رضایت زناشویی ، ازدواج نکردن و فشار های جنسی ، سخت بودن ازدواج و در دسترس نبودن شریک عاطفی ، دوری از همسر ، تنوع طلبی.

البته نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که هر فردی که به روسپیان مراجعه می کند لزوما دچار انحراف نیست. یعنی ممکن است فردی از روی اضطراب این کار را بکند و در حالت عادی رابطه جنسی با یک شریک ثابت را ترجیح بدهد ولی عموما افرادی که به روسپیان مراجعه می کنند چنین نیستند. یعنی چنین رابطه ای را به همان شکلی که هست دوست می دارند.

تاثیرات روسپی گری در جامعه

اولین و واضح ترین مسئله ای که می توان در مورد آن صحبت کرد ، بحث بیماری های مقاربتی است. زنان روسپی چندین مشتری در طی یک شبانه روز دارند و هرگونه بیماری مقاربتی را به سرعت می توانند منتقل کنند و در عین حال خود نیز در معرض عفونت ها و بیماری های مقاربتی و تولید مثل  هرپس ، سوزاک ، سفلیس و ایدز می باشند.

گذشته از انتقال بیماری ها در جامعه ، این امر می تواند باعث آسیب دیدن بنیان خانواده بشود. مردانی که به روسپیان مراجعه می کنند در حالی که خود شریک عاطفی یا همسر دارند ، آسیب های جبران ناپذیری به شریک خود می زنند و در واقع مرتکب خیانت می شوند که خود می تواند بحثی جداگانه باشد.

از طرف دیگر کیفیت رابطه جنسی با روسپیان ممکن است بر انتظارات مرد از خودش در حین رابطه جنسی و همین طور از همسرش تاثیر بگذارد و سرخوردگی ها و ناکامی هایی را به وجود بیاورد. بسیاری مردان در مواجهه های جنسی با روسپیان اختلالات کژکاری جنسی نشان می دهند.

در صورت تمایل برای دریافت مشاوره در مورد “انواع زنان روسپی” می توانید با مشاوران روانشناس مرکز الو مشاوره در تماس باشید. همچنین می توانید سایر مطالب روانشناسی ما را نیز مطالعه نمایید.

انواع اختلالات جنسی و درمان
درصد لذت زن از رابطه جنسی
فوائد؛ عوارض خودارضایی در زنان و دختران
اعتیاد به رابطه جنسی

[contact_info title= “انواع زنان روسپی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.