خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

[contact_info title= “سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

دانشگاه آزاد هر ساله قسمت اعظم رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصبلی در دو نیمسال مهر و بهمن ارائه می دهد و داوطلبان پس از دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در زمان مشخص شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد  اسلامی نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. فرایند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه رسمی دانشگاه آزاد می باشد که در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه داده ایم.

داوطلبان برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد باید به سایت azmoon.org مراجعه نمایند.

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام اولیه در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می گیرد و داوطلبان باید با مراجعه به سامانه الکترونیکی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مدارک و اطلاعات لازم جهت ثبت نام را بارگذاری نمایند و پس از آن می توانند نسبت به انتخاب رشته خود در مقطع تحصیلی مورد تقاضا اقدام کنند. مراحل ثبت نام در سایت مذکور طبق راهنمای تصویری زیر می باشد :

مرحله اول

داوطلبان در اولین قدم باید هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را از طریق خرید کارت اعتباری ثبت نام واریز نمایند در زمان خرید کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد باید نوع نظام آموزشی (پاره وقت یا تمام وقت) و نوع گروه آزمایشی (علوم انسانی ، علوم تجربی ، علوم ریاضی و فنی ، هنر و زبان های خارجی) خود ارا تعیین کنید توجه داشته باشید که در صورت خرید کارت اعتباری اشتباه ، امکان ویرایش آن وجود نخواهد داشت.

داوطلبان توجه داشته باشید که کارت اعتباری گروه آزمایشی که می خواهید در آن شرکت کنید را تهیه نمایید. برای مثال اگر فارغ التحصیل رشته تجربی هستید ولی می خواهید در رشته حسابداری شرکت کنید ، باید کارت اعتباری گروه علوم انسانی را خریداری کنید و اگر به اشتباه کارت اعتباری گروه تجربی را تهیه کنید ، مجاز به انتخاب رشته در گروه انسانی نخواهید بود.

خرید سریال اعتباری ثبت نام

مرحله دوم

پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد منحصرا به صورت اینترنتی انجام می گیرد. در سال گذشته هزینه مورد نظر برای ثبت نام دوره های کاردانی ۴۴ هزار تومان و برای ثبت نام دوره های کارشناسی ۴۶ هزار تومان بوده است که البته امسال شاهد افزایش آن خواهیم بود.

اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت ، رمز دوم اینترنتی ، تاریخ انقضای کارت می باشد را در کادر های تعیین شده وارد نمایید.

واریز هزینه ثبت نام

مرحله سوم

پس از واریز هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، سامانه ثبت نام به شما شناسه پرداخت ۸ رقمی و رمز عبور ۶ رقمی را به نمایش می گذارد که باید از آن ها برای شروع ثبت نام خود استفاده کنید.

حال به صفحه اول سامانه برگردید و لینک مربوطه را انتخاب کنید و با وارد کردن شناسه و رمز ثبت نام و همچنین کد ملی ، وارد صفحه ثبت نام خواهید شد.

مرحله چهارم

برای تکمیل فرم ثبت نام علاوه بر اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ نیاز به اطلاعات دیگری دارید از جمله : نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، شماره شناسنامه و کدملی ، کدپیگیری ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان ، کد ۱۳ رقمی مربوط به اتباع غیرایرانی ، معدل کل و کتبی دیپلم و … . هم چنین ثبت نام دوره کاردانی ناپیوسته نیازمند کد ۴ رقمی رایانه ای دیپلم و ثبت نام مقطع کارشناسی پبوسته نیازمند کد دانش آموزی و کد سوابق تحصیلی و …

تمام اطلاعات خواسته شده را با دقت درج کنید زیرا در صورت اشتباه بودن اطلاعات ارسالی ممکن است ثبت نام ناقص باقی بماند.

مرحله پنجم

برای بارگذاری عکس توجه داشته باشید که حتما باید مربوط به خود داوطلب و در سال جاری تهیه شده باشد ، هم چنین فرمت مورد قبول برای بارگذاری عکس ، jpg می باشد و حجم عکس نباید بیشتر از ۱۰۰ کیلوبایت باشد.

مرحله ششم

پس از تمام مراحل فوق نوبت به انتخاب رشته می رسد. هر داوطلب مجاز به انتخاب حداکثر ۲۰ کد رشته می باشد و برای اطلاع از رشته محل های ارائه شده بایستی دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دانلود و بررسی نماید.

مطابق تصویر زیر برای انتخاب رشته نیازمند به کد رشته و کد محل می باشید و با درج آن ها در بخش های خواسته شده و جست و جو کردن ، رشته تحصیلی مورد تقاضا برای شما نمایان خواهد شد.

پس از پایان تمام مراحل کدرهگیری ثبت نام را دریافت نمایید تا در زمان اعلام نتایج با استفاده از این کد ، از رشته قبولی خود مطلع شوید. به داوطلبان توصیه می شود با دقت اطلاعات خود را در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ وارد نمایید و هم چنین برای رفع ابهامات و سوالات خود در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره در تماس باشید و با عضویت در کانال تلگرام بدون کنکور الومشاوره از آخرین اخبار مربوط به دانشگاه های بدون کنکور آگاه شوید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد
لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد
معرفی رشته های پیراپزشکی بدون کنکور 
رشته های پزشکی بدون کنکور 
راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
لیست رشته های بدون کنکور سراسری
معرفی رشته های بدون کنکور علمی کاربردی
اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد
راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور
لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

[banner]

[contact_info title= “سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن این موضوع که در حال حاضر پذیرش بالغ بر ۸۵ درصد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.