خانه / بازار کار / بازار کار بهترین رشته های هنر
بازار کار بهترین رشته های هنر

بازار کار بهترین رشته های هنر

بازار کار بهترین رشته های هنر
بازار کار بهترین رشته های هنر

[contact_info title= “بازار کار بهترین رشته های هنر”] 

هرساله داوطلبان کنکور سراسری در زمان انتخاب رشته سعی می کنند تا رشته های پرطرفدار را انتخاب کنند ؛ رشته هایی که برخلاف دوست داشتنی بودن ، همگی از بازار کار مناسبی برخوردار نیستند ، در حالی که برخی از رشته های کم طرفدار بازار کار بسیار مناسبی دارند.

لازم است بدانید که بسیاری از رشته های هنر به صورت بدون آزمون در دانشگاه های آزاد و پیام نور ارائه می شوند. در این حین داوطلبانی که از طریق شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور سراسری هنر   تمایل دارند وارد یکی از رشته های خوب گروه آزمایشی هنر شوند می خواهند بدانند که چه رشته هایی در گروه آزمایشی هنر پردرآمد است؟؟ ما در این مقاله در رابطه با رشته های پر درآمد گروه آزمایشی هنر ،”بازار کار بهترین رشته های هنر” توضیحاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

موقعیت شغلی رشته های پر درآمد هنر

موضوع مهمی که داوطلبین رشته هنر باید در نظر داشته باشند این است که در بازار کار حتی اگر در رشته تحصیلی خود بالاترین مدرک تحصیلی را هم داشته باشید ولی خلاقیت و تجربه و نو آوری را در رشته کاری خود به کار نبرید نمی توانید موفق باشید و انتظار درآمد بالایی داشته باشید. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم اگر در هر رشته تحصیلی از رشته های پردرآمد رشته هنر از قبیل رشته های سینما ، بازیگری ، گرافیک و … تحصیل نموده اید حتما بر روی آینده شغلی خود تمرکز داشته باشید.
تحقیق نمایید که با چه مهارت هایی می توانید در بازار کار خود موفق تر باشید. چرا که امروزه شرکت هایی که قرار است در آینده در آن ها استخدام شوید به مدرک تحصیلی شما و اینکه چه مقطعی تحصیل می نمایید همانند گذشته اهمیت نمی دهند و بیشتر بر روی مهارت های شغلی و خلاقیت های شما حساب باز خواهند کرد.

معرفی رشته های پردرآمد هنر و بازار کار آن ها

ارتباط تصویری ( گرافیک ):

گرافیک زبان تصویری است. یک گرافیست با استفاده از خطوط ، منحنی‌ها و نمادها در کنار رنگ‌ها آنچه در ذهن خود دارد را به مخاطبین انتقال می‌دهد. فارغ‌التحصیلان رشته‌ گرافیک فرصت‌های شغلی زیادی می‌توانند داشته باشند و تبلیغات فقط قسمتی از بازار کار گرافیست‌ها است. تبلیغات محدوده‌ خاصی ندارد و در هر حیطه‌ای از دانش برای تبلیغات به متخصصین رشته‌ گرافیک نیاز است. طراحی روی جلد کتب ، صفحه‌آرایی مجلات و روزنامه‌ها و تهیه آرم و لوگو نیز در حیطه‌ی کار یک متخصص گرافیک قرار دارد.

افراد علاقه‌مند به این رشته باید برخی ویژگی‌ها را برای موفقیت در این رشته داشته باشند، اما داشتن دید هنری نسبت به محیط اطراف زندگی و علاقه‌ واقعی به این رشته از ملزومات وارد شدن به این رشته است. دانشجویان این رشته برای ادامه‌ تحصیلات باید قبل از ورود به حیطه‌ دانشگاهی تا حدودی با طراحی در سطح ابتدایی آشنایی داشته باشند.

طراحی لباس:

رشته طراحی لباس که در آکادمی های غیر دانشگاهی به طراحی مد نیز معروف است ، اعم از آموزش طراحی پایه و فیگور ، طراحی های البسه های مختلف بر روی کاغذ می باشد. برای شرکت در این رشته لازم است علاوه بر رنگ و قلم مو و مقوا ، پارچه های متنوع و چرخ خیاطی نیز تهیه شود که می تواند برای دانشجو تا حدی پر خرج باشد.

مهارت قوی در دوخت و طراحی الگوی دانشجو ، از ملزومات می باشد. در صورت توانایی بالا در طراحی ، الگوسازی و دوخت دانشجو ، آن ها می تواند در آمد خوبی داشته باشند. رشته طراحی لباس از رشته های کاربردی است و هدف آن تربیت افرادی است که بتوانند نیازهای طراحی لباس ، الگو ، برش و… را در این زمینه برطرف سازند.

نقاشی:

رشته نقاشی پایه‌ همه‌ هنرهای تصویری است و از اولین رشته‌های هنری است که در ایران تاسیس شده است. دانشجویان این رشته در طول تحصیل با سبک‌های مختلف نقاشی مانند رئالیسم و کوبیسم و تاریخچه‌ نقاشی در ایران و جهان آشنا می‌شوند و فلسفه هنر نقاشی ، روانشناسی رنگ ، فیزیک نور ، عکاسی ، طراحی و چاپ را نیز می‌آموزند.

افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید بدانند که این رشته بازار کار خوب و درآمد بالایی ندارد و بهتر است به تدریس در مراکز هنری و دانشگاهی نیز بپردازند تا بتوانند هزینه‌های زندگی را برطرف سازند. لیکن یک نقاش می‌تواند علاوه بر نقاشی و تدریس در مراکز آموزش عالی یا آموزشگاه‌های آزاد ، به فعالیت در مطبوعات و نشریات ، صداوسیما، فرهنگسراها، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری‌ها نیز بپردازد.

 عکاسی:

این رشته به آموزش عکاسی در محیط ها و نورهای مختلف می پردازد که می تواند این شرایط آتلیه ای و یا در محیط های باز باشد. کار با تجهیزات آتلیه ای ، کار با دوربین های مختلف ، ویرایش عکس ، ظهور عکس و… در این رشته آموزش داده می شود. این رشته به علت خرید دوربین ها و لنز های مختلف ، چاپ و ظهور عکس رشته بسیار پر خرجی می باشد و در صورت جذب به آتلیه ها و عکاسی های صنعتی می تواند تا حدودی برای دانشجو ها درآمد زا باشد. زمینه های شغلی رشته عکاسی شامل:

عکاسی خبری و عکاسی مستند برای مطبوعات ، روابط عمومی سازمان ها ، جشنواره ها و موارد مشابه ، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی برای موسسات تبلیغاتی و به طور کلی تبلیغات ، عکاسی از مراسم های مختلف ، عکاسی از زیبایی های طبیعت و آثار تاریخی ، مدیریت لابراتوار عکاسی و پذیرش و انجام سفارشات متنوع عکاسی حرفه ای ، تدریس عکاسی در هنرستان ها و آموزشگاه ها و دانشکده های هنری و کلاس های آزاد هنری ، مدیر آرشیو عکس در موسسات بزرگ انتشاراتی و مطبوعات، تصویرسازی برای کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان.

سینما:

سینما را هنر هفتم نیز می‌نامند. در این هنر افراد متخصص با ثبت و گرفتن تصاویر و ترکیب آن با صدا سعی می‌کنند مفهوم خاصی از آنچه در ذهن خود دارند به مخاطبین ارائه دهند. رشته‌ سینما با سایر رشته‌های هنری دیگری نیز در ارتباط است و برای تکمیل خود از آن‌ها بهره می‌برد.

این رشته دارای ۴ گرایش تدوین ، فیلم‌نامه‌نویسی ،‌ کارگردانی و فیلم‌برداری است.  فارغ‌التحصیلان رشته‌ سینما می‌توانند در آینده تحت عنوان کارگردان ، فیلم‌نامه‌نویس ، فیلم‌بردار و تدوینگر در سینما فعالیت داشته باشند و یا اینکه می‌توانند جذب مراکز هنری و آموزشی شوند. برای افرادی که با علاقه دنبال این رشته می‌روند و مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند بازار کار مناسب و درآمد خوبی وجود دارد.

طراحی صنعتی:

طراحی صنعتی ترکیبی از هنر طراحی و صنعت است. یک طراح صنعتی سعی می‌کند اصول زیباشناسی و هنری را در طراحی‌های صنعتی خود به کار گیرد تا اشیا و ابزارهای تولیدشده برای انسان‌ها خوشایند و جذاب شوند و محیط زندگی او را زیبا کنند. در واقع این شاخه ترکیبی از علم و هنر است. زیباتر کردن تولیدات علمی و تخصصی برای جذب مشتری از اهداف اصلی این متخصصین است.

قوه‌ تخیل و خلاقیت زیاد ، صبر و حوصله‌ی بالا ، ذهن باز و تیزبینی و حس مردم گرایانه ، نیازهایی هستند که یک طراح باید از آن‌ها برخوردار باشد و در کنار این موارد ، اطلاعات کافی در زمینه‌ هنر و ریاضی و همچنین شناخت مواد گوناگون همچون پلاستیک‌ها ، فلزات ، شیشه ، چوب ، سرامیک و انواع مواد لازم در حیطه‌های مختلف صنعت داشته باشد ، زیرا این اطلاعات می‌تواند در بهبود شرایط و محصولات ایفای نقش کند و یک طراح صنعتی را در زمینه‌ شغلی‌اش موفق سازد.

بازیگری:

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بازیگر مردم‌شناسی و داشتن شناخت خوب نسبت به انسان‌ها و جامعه‌ خود است. همچنین یک بازیگر باید هوش خوب ، سرعت یادگیری مناسب ، استعداد و ذوق لازم  را داشته باشد. معمولا بازیگران یا در رشته‌ دانشگاهی مرتبط تحصیل‌کرده و یا دوره‌های بازیگری را گذرانده‌اند. البته برخی نیز به صورت تجربی وارد شغل بازیگری می‌شوند.

هوش و خلاقیت ، کار تیمی خوب ، استقامت ، انرژی و توان و تناسب بدنی ، سازگاری و توانایی انطباق سریع با شرایط و افراد ، انضباط و سخت‌کوشی ، انتقادپذیری بالا از ویژگی‌های مهم یک بازیگر است. سفرهای کاری طولانی و دور ماندن از خانه و خانواده یکی از مسائل مهمی است که افراد علاقه‌مند به این شغل و رشته باید آن را مورد توجه قرار دهند. درآمد بازیگران در فیلم‌ها و برنامه‌های مختلف بسیار متفاوت است.

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری و قبولی در یکی از دانشگاه های برتر کشور در یکی از رشته های پرطرفدار گروه هنر هستند می توانند با یک برنامه ریزی منسجم و آگاهی از منابع مطالعاتی کنکور هنر شانس پذیرش خود را بالاتر برده و در صورت وجود ابهاماتی در زمینه “بازار کار بهترین رشته های هنرمی توانند با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در تماس باشند. همچین در صورت تمایل سایر مطالب مرتبط را نیز مطالعه نمایید:

بازار کار رشته گرافیک
بازار کار رشته روزنامه نگاری
بازار کار رشته عکاسی
بازار کار رشته مدیریت هتل داری

[banner]

[contact_info title= “بازار کار بهترین رشته های هنر”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

بازار کار رشته جغرافیا

بازار کار رشته جغرافیا

[contact_info title= “بازار کار رشته جغرافیا”]  با شنیدن واژه‌ جغرافیا،  تصوری که به ذهن  خطور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.