خانه / کنکور سراسری / راهنمای ثبت نام کنکور سراسری
راهنمای ثبت نام کنکور سراسری
راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

[contact_info title= “راهنمای ثبت نام کنکور سراسری”]

برای تحصیل در رشته ها و دانشگاه های برتر تنها شرط پذیرش، شرکت در کنکور سراسری و کسب نمره لازم است و داوطلبان پس از شرکت در آزمون با انجام انتخاب رشته اقدامات لازم را برای ورود به دانشگاه انجام می دهند. بنابراین اولین قدم برای پذیرش دانشگاه های با کنکور، ثبت نام کنکور سراسری است که زمان آن در بهمن ماه می باشد. همانطور که می دانید ثبت نام آزمون سراسری در ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان انجام می گیرد و داوطلبی که دارای شرایط ثبت نام کنکور سراسری است می تواند در یکی از ۳ رشته ریاضی ، تجربی ، انسانی به عنوان رشته اصلی و در یک یا هر دو رشته هنر و زبان به عنوان رشته شناور ثبت نام نماید.

[point1 title= “مجری برگزاری آزمون سراسری، سازمان سنجش آموزش کشور است. بنابراین ثبت نام کنکور سراسری نیز از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام خواهد شد.”]

زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ همانند سال های گذشته در بهمن ماه آغاز می گردد و داوطلبان تا یک هفته الی ۱۰ روز فرصت دارند که از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام نمایند. البته طبق روال سال های گذشته احتمال داده می شود پس از پایان مهلت ثبت نام برای برخی از داوطلبان جا مانده، تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ را داشته باشیم که معمولا این فرصت ۲ الی ۳ روز می باشد. توجه داشته باشید که در چند سال اخیر کنکور دانشگاه آزاد حذف شده است و برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز باید ثبت نام کنکور سراسری را انجام دهید. به عبارت دیگر ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به طور مشترک و همزمان انجام می گیرد.

“ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۲۰ بهمن ۹۹ انجام خواهد شد.”

” داوطلبانی که در تاریخ فوق موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۳ اسفند ۹۹ اقدام به ثبت نام نمایند.”

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

چند روز قبل از شروع ثبت نام کنکور، لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می شود که همه ی داوطلبان بایستی قبل از اقدام به ثبت نام این دفترچه را دانلود و مطالعه نمایند تا از تمام شرایط و ضوابط مطلع گردند.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری برای تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان مشترک است و کلیه شرایط مربوط به ثبت نام در کنکور این رشته ها در یک دفترچه قید شده است.

راهنمای تصویری ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور است بنابراین داوطلبان برای انجام ثبت نام خود باید به سایت sanjesh.org مراجعه نموده و ترتیب مراحل زیر را طی کنند :

مرحله اول

پس از وارد شدن به سامانه بر روی لینک “ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰” کلیک کنید.

مرحله دوم

در قدم بعدی باید هزینه ثبت نام کنکور سراسری را از طریق کلیک بر روی عبارت خرید سریال ثبت نام واریز نمایید.

مرحله سوم

حال باید اطلاعات کارت بانکی خود را که شامل شماره کارت ، رمز دوم ، تاریخ انقضا و … می باشد را با دقت در محل های تعیین شده درج نمایید و سپس با کلیک بر روی گزینه پرداخت ، هزینه را واریز کنید.

مرحله چهارم

پس از واریز هزینه ، شماره سریال پرداختی ارائه شده توسط سامانه را یادداشت کنید و مجددا به صفحه ثبت نام بازگردید و در صفحه ای که ایجاد می شود شماره سریال ثبت نام و عبارت امنیتی را وارد نموده و تایید کنید.

مرحله پنجم

قدم بعدی جهت ثبت نام ، تعیین وضعیت سوابق تحصیلی می باشد در این مرحله باید کد سوابق دیپلم و کد دانش آموزی دیپلم خود را درج کنید. در همین راستا برای اطلاع از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید دو مطلب دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم کنکور ۱۴۰۰ مطالعه کنید.

مرحله ششم

یک قطعه عکس ۴*۳ را با مشخصات خواسته شده اسکن نمایید.

مشخصات عکس 

  • مربوط به سال جاری
  • تمام رخ
  • دارای فرمت jpg
  • فاقد اثر مهر ، منگنه و حاشیه های اضافی
  • حداقل اندازه ۱۵۰*۲۰۰ و حداکثر اندازه ۳۰۰*۴۰۰

پس از آپلود عکس ، وارد مرحله بعد می شوید که در آن باید با دریافت فرم ثبت نام اطلاعات خود را که شامل اطلاعات تحصیلی ، شناسنامه ای و … می باشد را وارد نمایید و در پایان پس از تایید نهایی کدپیگیری ثبت نام و شماره پرونده را دریافت کنید.

نکات مهم جهت ثبت نام

  • داوطلبانی که علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی ، متقاضی شرکت در یک یا دو گروه شناور هنر و زبان هستند بایستی برای هریک کارت اعتباری مجزا خریداری نموده و ثبت نام جداگانه انجام دهند.
  • داوطلبان با انجام ثبت نام کنکور سراسری در واقع می توانند برای انتخاب رشته در رشته های با کنکور دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و آزاد اقدام نمایند ، و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری جداگانه انجام می گیرد.
  • ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد نیز با کنکور سراسری انجام می گیرد و کنکور جداگانه ای برای این دانشگاه برگزار نمی شود.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ متشکل از شرایط عمومی و اختصاصی است که داوطلب باید تمام آن ها را دارا باشد تا مجاز به شرکت در کنکور سراسری شود.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلامی یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اسای جمهوری اسلامی ایران
  • عدم عناد و دشمنی با نطام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه کیفری
  • عدم اعتباد به مواد مخدر
  • عدم سوء پیشینه اخلاقی

شرایط اختصاصی

  • ارائه مدرک دیپلم ۴ ساله نطام قدیم یا مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام جدید نظری، فنی حرفه ای، کاردانش یا مدرک کاردانی
  • داوطلبان دارای مدرک دیپلم ۱۲ ساله نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش باید برای ثبت نام کنکور یا مدرک کاردانی و یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نیستند.
  • داوطلبان دارای دیپلم نظام جدید بایستی مدرک خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ دریافت نمایند.
  • داوطلبان که با مدرک کاردانی می خواهند در کنکور شرکت نمایند بایستی حداکثر تا پایان شهریور ماه آن را دریافت نمایید.
  • دانشجویان دانشگاه های روزانه برای ثبت نام در کنکور بایستی حداکثر تا ۲۵ اسفند ماه ۹۹ از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند.
  • داوطلبان پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های روزانه آزمون سراسری ۹۹، چنانچه ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ را انجام دهند فقط مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های غیر روزانه هستند.
  • داوطلبان آقا بایستی دارای وضعیت نظام وظیفه مشخص باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کنکور سراسری

در زمان ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد باید علاوه بر بارگذاری یک قطعه عکس داوطلبی ، باید اطلاعات دیگری نظیر معدل و … را داشته باشید. کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام در یک فرم با عنوان فرم پیش نویس ثبت نام در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است که به داوطلبان توصیه می شود پیش از اقدام به تکمیل فرم اینترنتی ، ابتدا فرم پیش نویس را تکمیل نمایند تا از صحت اطلاعات وارد شده در سامانه مطمئن شوند.

اطلاعاتی را که در فرم فوق مشاهده می کنید، مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری هستند که باید قبل از شروع ثبت نام آن ها را تهیه و آماده کنید تا در زمان ثبت نام با مشکلی مواجه نشوید.

[konkor]

[contact_info title= “راهنمای ثبت نام کنکور سراسری”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

۶۴ نظر

  1. سلام خدمتتون، من اولین کنکورمو سال ۹۷ دادم اما موفق نشدم رشته ی دلخواهمو قبول بشم ، بنابراین از فرصت یکساله نظام وظیفه استفاده کردم و در کنکور ۹۸ شرکت کردم اما باز هم موفق نشدم، به خاطر اینکه غیبت نخورم و بتونم تو کنکور ۹۹ شرکت کنم تصمیم گرفتم تو دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم و معافیت تحصیلی پنچ ساله برای من صادر شد و دو ترم هم مرخصی تحصیلی گرفتم ،اما بنابه دلایلی اصلا نتونستم برای کنکور ۹۹ هم آماده بشم .باتوجه به این توضیحات که خدمتتون دادم یه سوال داشتم ازتون : اگه من کنکور ۹۹ هم قبول نشدم میتونم اواخر شهریور از دانشگاه پیام نور انصراف بدم و برای کنکور ۱۴۰۰ ( نظام قدیم یا نظام جدید فرقی نمیکنه) بخونم بدون اینکه غیبت بخورم ؟(با توجه به فرصت یکساله پس از انصراف که نظام وظیفه میده ، چون با توجه به شرایط اقتصادی که دارم نمیتونم از هزینه ی شهریه دانشگاه پیام نور برای ترم های بعدی بر بیام) خواهش میکنم راهنمایی کنید پیشاپیش ممنون ازتون.

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که مدرک فوق دیپلم دریافت نکنید می توانید هم انصراف داده و همچنین مجدد در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت نمایید.

  2. سلام من دیپلم فنی دارم ولی مدرک پیش تجربی رو هم دارم ایا میتونم کنکور ۹۹شرکت کنم یا ن.مرسی

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر برای شرکت در کنکور رشته های نظری حتما می بایست علاوه بر دیپلم نظام قدیم فنی پیش دانشگاهی نیز داشته باشید.

  3. سلام به نظر شما من میتونم بادیپلم حسابداری نظام قدیم برای کنکور دانشگاه فرهنگیان کنکور بدم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که دیپلم شما نظام قدیم باشد لازم است علاوره مدرک دیپلم مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی هم داشته باشید تا بتوانید در کنکور سراسری ثبت نام نمایید.همچنین جهت انتخاب رشته در دانشگاه فرهنگیان می بایست دارای شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان باشید.

  4. سلام من کنکور ۹۸ با سهمیه فرزند ایثارگران شرکت کردم و دانشگاه غیر انتفاعی علامه چالوس قبول شدم و به کلی دانشگاه نرفتم الان می تونم هم در کنکور و هم از سهمیه استفاده کنم .

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما می توانید مجددا در کنکور سراسری شرکت نموده و از سهمیه ایثارگری خود استفاده نمایید.

  5. سلام من دانشجوترم اخرم دانشگاه سراسری میخونم دوره کاردانی و فنی هستم می خوام روانشناسی بخونم دلم میخاد باز سراسری باشم چکار باید بکنم راهشو میگین بهم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما می توانید بعداز فارغ التحصیلی مجددا در کنکور سراسری شرکت نموده و در رشته روانشناسی دانشکاه روزانه تحصیل نمایید.

  6. من دانشجوی ترم سوم ارشد روزانه هستم و شهریور ۹۹ فارغ التحصیل میشم . می تونم امسال در کنکور شرکت کنم بدون از اینکه از دانشگاه انصراف بدم ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر شما برای شرکت در کنکور سراسری حتما می بایست از دانسگاه فعلی انصراف دهید.

  7. سلام ببخشید می تونم هم کنکور انسانی بدم هم فنی؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما می توانید علاوه بر شرکت در کنکور سراسری و رشته های نظری در کنکور فنی نیز شرکت نمایید.

  8. سلام من کنکور ۹۷ و۹۸ ثبت نام کردم در رشته تجربی اما قبول نشدم کنکور۹۹ میخوام ثبت نام کنم با سهمیه میشه بگین شرایطش چطوریه؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورت نداشتن منع نظام وظیفه محدودیتی جهت شرکت در کنکور سراسری نخواهید داشت و می توانید نوع سهمیه خود را نیز در زمان ثبت نام مشخص نمایید.

  9. سلام .اگه میشه در مورد امتیاز منفی سوالات کنکور هم بگید. یعنی هر سوالی که اشتباه جواب بدیم چندتا سوال درست رو پاک میکنه؟با تشکر

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      هر پاسخ نادرست یه امتیاز منفی و سه تا پاسخ غلط یک پاسخ درست را پاک خواهد کرد.

  10. سلام خسته نباشید…من فارغ التحصیل تجربیم و امسال کنکور انسانی شرکت می کنم میخواستم بدونم شرایط معدل دانشگاه فرهنگیان واسه ی کلیه ی رشته ها صدق میکنه یا صرفا واسه رشته ی انسانیه؟یعنی حداقل معدلی که تعیین میکنن واسه من که رشته م تجربی بوده با انسانیا تفاوتی داره یا واسه همه برابره؟

  11. سلام خسته نباشید ببخشید من پارسال دوازدهم رو خوندم و یکی از درسام رو افتادم و دی ماه پاس کردم و هنوز دیپلم رو بهم ندادن باید چی کار کنم نیازی هست که مدرک دیپلمم رو ببرم و میشه بفرمایید چه چیز هایی باید ببریم برای ثبت نام

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما می توانید در حال حاضر با اطلاعات دیپلم همچون معدل و زمان فارغ التحصیلی ثبت نام نمایید و در صورت پذبرفته شدن در دانشگاه مد نظر مدرک اصلی را ارائه دهید.

  12. سلام خسته نباشید من کنکور ۹۸ شرکت کردم و در دوره روزانه مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستم آیا مجاز به شرکت در کنکور امسال هستم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر شما تا یکسال از شرکت در کنکور سراسری و دوره های روزانه محروم هستید و سال آینده نیز برای شرکت مجدد در کنکور سراسری حتما می بابیست از دانشگاه سراسری انصراف دهید.

  13. سلام در صورت اخراج از دانشگاه روزانه همچنان باید فرم شماره دو تکمیل بشه ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما در صورت اخراج از دانشگاه نیز فرم شماره دو را می بایست تکمیل نمایید.

  14. سلام من نظام جدیدم و امسال سال دومیه که می خوام کنکور بدم برای سوابق تحصیلی من که از سایت گرفتم همون پارسالی بود این درسته ؟

  15. سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم وقبلا هم یک بار از دانشگاه پیام نور انصراف دادم والان می خوام در کنکور شرکت کنم ولی نمی خوام دیگر انصراف بدم وهم در پیام نور وهم در سراسری اگه قبول شم بخونم . ایا می تونم در کنکور شرکت کنم واگه تونستم کدوم کد نظام وظیفه رو باید بزنم ‌

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی که یک سال اززمان انصراف شما نگذشته باشد برای انتخاب کد نظام وظیفه باید کد ۱۲ را انتخاب نمایید.

  16. سلام من ساله سوممه ک میخام کنکور بدم برای خدمت نرم دانشگا پیام نور ثبت نام کردم الان برای ثبت نام کنکور کدوم کده نظام وظیفه رو باید وارد کنم

  17. دانشجویان دوره روزانه می توانند در کنکور ۹۹ ثبت نام کنند ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر دانشجویان دوره های روزانه بایستی از دانشگاه محل تحصیل انصرلف دهند.

  18. ثبت نام کنکور سراسری در چه سایتی انجام می شود ؟

  19. سلام خسته نباشید با مدرک کاردانی ناپیوسته میشه کنکور سراسری شرکت کرد؟

  20. کد نظام وظیفه برای دانشجویان دانشگاه آزاد یا پیام نور جهت ثبت نام در کنکور سراسری ۹۸ کدام کد می باشد ؟ با تشکر

  21. سلام من موقع ثبت نام کد پستی رو نزدم مشکلی پیش نمیاد

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر شما می توانید در زمان ویرایش اطلاات کد پستی خود را وارد نمایید.

  22. سلام ببخشید من متولد ۷۶ و دانشجوی ترم ۸ دانشگاه غیر انتفاعی ام و تا حالا انصراف ندادم. میخاستم بدونم میتونم بدون انصراف کنکور سراسری بدم و دانشگاه دلخواه قبول شم ؟ یا با توجه به این که سال چهارم تحصیلمه از نظر نظام وظیفه به مشکل نمیخورم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      خیر شما مشکلی ندارید و می توانید بدون انصراف در کمنکور شرکت نمایید. البته آقایان یکبار حق انصراف از تحصیل را خواهد داشت.

  23. ،من ثبت نام کردم اما دانشگاه های پیام نور رو نزدم برای ویرایش باید چیکار کنم ؟ ایا میشه ویرایش کرد یا زمانش تمام شده باتشکر

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      مشکلی وجود ندارد و می توانید در زمان انتخاب رشته کارت دانشگاههای پیام نور را تهیه نمایید.

  24. سلام برای تایید نظام اموزشی و اطلاعات ثبت شده باید حتمابه سایت سازمان سنجش برم یا ضروری نیست چون همچین پیامی اومده برام لطفا پاسخ دهید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      می توانید برای اطمینان کامل از صحت اطلاعات خود یکبار ثبت نام خود را از طریق سایت سازمان سنجش چک کنید.

  25. عذر می خوام فرق نظام سالى واحدى یا ترمی واحدى با نظام قدیم چیه؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      سالی واحدی یا نظام قدیم برای داوطلبانی است که سه سال دبیرستان و یک سال پیش دانشگاهی داشتند و نظام جدید برای داوطلبانی است که دبیرستان را چهار ساله گذرانده اند.

  26. سلام ببخشید من دیپلمم سال ۹۱_۹۲گرفتم برای ثبت نام کنکور تجربی فقط مدرک دیپلم کافیه یا باید مدرک پیش دانشگاهیم باشه؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما نظام قدیم محسوب می شوید و برای شرکت در کنکور سراسری حتما می بایست مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی داشته باشید.

  27. سلام، میخواستم بدونم در کل استفاده از سهمیه ۵ درصدی به نفع شرکت کنندس یا ضررش؟ تاثیری داره؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      این مسئله به تعداد داوطلبانی که با سهمیه ۵ درصد شرکت می کنند بستگی خواهد داشت.

  28. من دانشجو پیام نور هستم اما مربع دانشجو را در فرم ثبت نامی تیک نزدم آیا می توانم نسبت به ویرایش اطلاعاتم اقدام کنم؟

  29. سلام در کنکور تجربی ۹۹ میشه بجای زبان انگلیسی زبان ایتالیایی رو جایگزین کرد؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما می تواند به جای انتخاب زبان انگلیسی زبان ایتالیایی را انتخاب نمایید.

  30. سال ۸۳ با پیش دانشگاهی تجربی ..دبیری زبان انگلیسی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم…الان میخام در کنکور تجربی شرکت کنم اصل مدرک پیش دانشگاهی رادانشگاه گرفته..با کپی ان میتونم در کنکور ثبت نام کنم

  31. من پایه دوازدهم حسابداریم ، می تونم پرستاری بخونم ؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شما برای شرکت در کنکور تجربی می بایست مدرک پیش دانشگاهی تجربی را دارا باشید.

  32. فوق لیسانس شیمی از دانشگاه ازاد دارم میتونم دوباره کنکور شرکت کنم ؟؟؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بله شما محدودیتی جهت شرکت محدد در کنکور سراسری نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.