خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر

راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر

انتخاب رشته کنکور هنر

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۸ و قرار گرفتن کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش انتخاب رشته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آن نیز آغاز خواهد شد. معمولا انتخاب رشته در مرداد ماه انجام می شود که داوطلبان باید با توجه به تراز و رتبه خود انتخاب رشته کنند. گروه آزمایشی هنر، از جزو گروه های کم داوطلب است اما با توجه به ظرفیت اما به نسبت آن داوطلبان از رشته های مختلف شرکت می کنند ، شرایط پذیرش را کمی دشوار نموده است. انتخاب رشته یکی از حساس ترین مراحل کنکور می باشد که یک انتخاب نادرست ممکن است تمام شانس های دیگر شما را باطل کند.

راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر

چند نکته مهم در انتخاب رشته کنکور هنر

در این مقاله تلاش نموده ایم نکات مهمی را که برای انجام یک انتخاب رشته درست لازم است رعایت کنید را ذکر نموده ایم.

  • قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته کنکور هنر ، دفترچه انتخاب رشته را دانلود و با دقت مطالعه نمایید و تا به دقیق در جریان تمام رشته محل ها ، شرایط و ضوابط دفترچه قرار بگیرید.
  • سپس رشته های مورد علاقه خود را انتخاب و در برگه ای یادداشت کنید.
  • با توجه به اینکه مجاز به انتخاب ۱۵۰ کد رشته محل می باشید ، بنابراین بهتر است که ۴۰ تا از انتخاب های اول خود را به بهترین و رویایی ترین رشته ها اختصاص دهید و ۷۰ تا از کد رشته های خود را به رشته هایی که احتمال قبولی شما در آن زیاد است اخصاص دهد. انتخاب های آخر خود را به ناامیدانه ترین رشته ها اختصاص دهید.
  • از طریق مشاوران حرفه ای می توانید رتبه و تراز خود را که دسترسی به نتایج سال های قبل دارند ، ارزیابی کنید با توجه به نمره کل و رتبه شما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.
  • برای انتخاب رشته دقیق و بالا بردن شانس قبولی خود می توانید با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.
  • برای انتخاب رشته های خود از اساتید همان رشته در دانشکده های هنر مختلف می توانید کمک بگیرید.
  • هیچ تضمینی به قبولی دراولویت مورد مورد علاقه شما وجود ندارد ، در واقع بخشی از شانس قبولی شما به نحوه انتخاب رشته و بخشی دیگر به اولویت های انتخاب رشته دیگران بستگی خواهد داشت.
  • دقت کنید که بعضی از رشته های کنکور هنر مانند صنایع دستی و مجسمه سازی ، نیاز به وقت و هزینه زیادی دارد.
  • شاخه های شغلی رشته های هنر با یکدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد. برای مثال رشته مجسمه سازی ، با رشته سینما ، از نظر بازار کار کاملا متفاوت هستند که باید همه این موارد را در نظر بگیرید.
  • چشم و هم چشمی را در انتخاب رشته کنکور هنر کنار بگذارید.
  • اگر به رشته هنری خاصی علاقمند هستید و برای شما ، تحصیلات دانشگاهی اهمیتی ندارد، توصیه می کنیم که رشته های هنری مورد علاقه خود را در موسسات آموزش عالی فنی حرفه ای بگذرانید.

همچنین ببینید

راهنمای نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ۱۴۰۲

سازمان سنجش و آموزش کشور برای سهولت انجام فرایند انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، نرم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.