خانه / مشاوره روانشناسی / شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها
شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها

شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها

 

شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها

[contact_info title= “شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها”] 

ﺧﻠﻖ و ﺧﻮی ﻫﺮ اﻧﺴﺎن واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻋﻼﯾﻖ و ﺳﻼﯾﻖ او ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت زﯾﺎدی در زﻣﯿﻨﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوت اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﯾﮑﯽ از آﺳﺎن ﺗﺮﯾﻦ و ﮐﺎرآﻣﺪ ﺗﺮﯾﻦ راﻫﻬﺎی ﭘﯽ ﺑﺮدن ﺑﻪ ﺧﺼﻠﺖ ﻫﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ رﻧﮓ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ﻃﺒﻖ ﻋﻼﻗﻪ ﻫﺮ اﻧﺴﺎن ﺑﻪ رﻧﮕﻬﺎ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﺷﺨﺼﯿﺖ آن ﻓﺮد ﭘﯽ ﺑﺮد. اﯾﻦ ﺑﺎر در الو مشاوره ﺷﻤﺎ را ﺑﺎ “شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها” آﺷﻨﺎ خواهیم نمود.

شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها

رنگ قرمز:

دوﺳﺘﺪاران رﻧﮓ ﭘﺮ ﺷﻮر ﻗﺮﻣﺰ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ رﻧﮓ ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ اﺷﺎن ﭘﺮ ﺷﻮر و ﻧﺸﺎط و اﻟﺒﺘﻪ ﭘﺮ ﺟﻨﺐ و ﺟﻮش ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد ﻣﻌﻤﻮﻻ اﻧﺪﮐﯽ ﺟﺎه ﻃﻠﺐ و ﺗﺎ ﺣﺪودی ﻣﻐﺮور ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. اﻓﺮاد ﭘﺮ اﻧﺮژی ﻗﺮﻣﺰ از اراده ﺑﺴﯿﺎر ﻗﻮی ﺑﺮﺧﻮردار ﻫﺴﺘﻨﺪ و اﯾﻦ اﻣﺮ ﺳﺒﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد در ﮐﺎرﻫﺎﯾﺸﺎن ﻣﻮﻓﻖ ﺗﺮ از ﺑﻘﯿﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. رﻧﮓ ﻗﺮﻣﺰ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ ﯾﮏ اﻧﺮژی ﻗﻮی و ﻣﺜﺒﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. دوﺳﺘﺪاران رﻧﮓ ﻗﺮﻣﺰ اﻓﺮاد ﻣﺜﺒﺖ و ﺑﯽ ﺷﮏ ﻣﻄﻤﺌﻨﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ روﻧﺪ. ﺧﺼﻠﺖ ﺑﺎرز اﯾﻦ اﻓﺮاد اﻧﺮژی ﻣﺜﺒﺖ آﻧﻬﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

رﻧﮓ ﻧﺎرﻧﺠﯽ:

ﻧﺎرﻧﺠﯽ از رﻧﮕﻬﺎی ﮔﺮم و ﺷﺎد ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد. ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ رﻧﮓ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻓﺮد ﻓﻌﺎل و اﻧﺮژﯾﮏ ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ آﯾﻨﺪ. ﭘﺮﺗﻘﺎﻟﯽ ﻫﺎی ﻓﻌﺎل ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺎزی ﻫﺎی ﻓﮑﺮی را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ اﻧﺠﺎم ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد دارای روﺣﯿﻪ ﻣﻬﺮﺑﺎن و ﺑﺨﺸﻨﺪه ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻧﺎرﻧﺠﯽ دوﺳﺖ ﻫﺎی ﺷﻮخ ﻃﺒﻊ اﻓﺮادی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ در ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻫﺎ و ﻣﺬاﮐﺮات ﻗﻮی و ﺳﺮﺑﻠﻨﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد. اﯾﻦ اﻓﺮاد ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮای ﺳﺨﻦ راﻧﯽ ﻫﺎی ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻋﻘﺎﯾﺪ اﯾﻦ دﺳﺘﻪ از اﻓﺮاد ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ روﺷﻦ ﻓﮑﺮی داﺷﺘﻪ و ﻣﻌﻤﻮﻻ اﯾﺪه ﻫﺎ و اﻓﮑﺎر ﮐﺎﻣﻞ و درﺳﺘﯽ دارﻧﺪ.

رﻧﮓ ﺳﺒﺰ:

رﻧﮓ ﺳﺒﺰ ﻧﺸﺎن ﮔﺮ ﺑﺴﯿﺎری از ﺧﺼﻠﺖ ﻫﺎی دروﻧﮕﺮاﯾﺎﻧﻪ اﻓﺮاد ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﻧﺴﺎن ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ اﯾﻦ رﻧﮓ را دوﺳﺖ دارﻧﺪ ﻣﻌﻤﻮﻻ آرام و ﺳﺎﮐﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﮐﻤﺘﺮ ﺻﺤﺒﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺮﺟﯿﺢ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ در ﺗﻔﮑﺮات ﺧﻮد ﻏﺮق ﺑﺎﺷﻨﺪ. اﻧﺴﺎﻧﻬﺎی ﺳﺒﺰ دوﺳﺖ ﮐﻤﯽ ﺑﺪﺑﯿﻦ ﺑﻮده و ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﻨﺠﮑﺎو ﻫﺎی ﺧﺎص ﺧﻮد را دارﻧﺪ.

ﺑﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ زﻧﺪﮔﯿﺸﺎن ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﮐﻨﺎر ﻧﻤﯽ آﯾﻨﺪ و اﺑﺘﺪا ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻫﺮ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ را ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺮای ﺧﻮد ﺣﻞ و ﻓﺼﻞ ﮐﻨﻨﺪ. اﯾﻦ دﺳﺘﻪ از اﻓﺮاد اﻓﮑﺎری ﻗﻮی و ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪی دارﻧﺪ. ﺑﯿﺸﺘﺮ از دﯾﮕﺮان ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و در دﻧﯿﺎی اﻓﮑﺎر ﺧﻮد ﻏﺮق ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. اﻧﺴﺎﻧﻬﺎی دوﺳﺘﺪار رﻧﮓ ﺳﺒﺰ را ﻣﯽ ﺗﻮان ﯾﮏ دروﻧﮕﺮای ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر آرود.

رنگ زرد:

ﻋﻼﻗﻤﻨﺪان رﻧﮓ زرد از اﻓﺮاد ﺷﺎد و ﭘﺮ اﻧﺮژی ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. اﯾﻦ دﺳﺘﻪ از اﻓﺮاد ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮ ﺑﻮده و در ﻗﺒﺎل آﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪه اﯾﺸﺎن ﮔﺬاﺷﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺣﺲ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ زﯾﺎدی دارﻧﺪ. از اﯾﻦ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎ در ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﯽ و اﻣﻮر ﮔﺮوﻫﯽ ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻬﺮه ﻣﻨﺪ ﺷﺪ. اﻧﺴﺎﻧﻬﺎی دوﺳﺘﺪار رﻧﮓ زرد ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻣﻌﻘﻮل ﺑﻮده و ﮐﻤﺘﺮ دﭼﺎر اﺣﺴﺎﺳﺎت ﺧﺎرج از ﻣﻨﻄﻖ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﺑﺎ دﯾﮕﺮان ﺧﻮ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ و رواﺑﻂ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺧﻮﺑﯽ دارﻧﺪ. اﯾﻤﺎن اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﻓﺮاد ﻣﻌﻤﻮﻻ ﻗﻮی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

رنگ آبی:

آﺑﯽ از دﺳﺘﻪ رﻧﮕﻬﺎی ﺳﺮد و آرام ﺑﺨﺶ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮد. دوﺳﺘﺪاران اﯾﻦ رﻧﮓ ﻧﯿﺰ ﺧﺼﻠﺖ ﻫﺎی رﻧﮓ را دارا ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﺮﺑﺎن و وﻓﺎدار ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻓﺮادی ﺳﺮد و ﺑﺴﯿﺎر آرام ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. آﺑﯽ دوﺳﺘﺎن رﺗﺒﻪ ﻧﺨﺴﺖ در ﺻﻤﯿﻤﯿﺖ و ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﯽ را دارﻧﺪ. ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪان ﺑﻪ رﻧﮓ آﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺤﻮی روﺣﺎﻧﯽ و ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺧﻮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

اﯾﻦ اﻓﺮاد ﺑﺴﯿﺎر رﻣﺎﻧﺘﯿﮏ ﺑﻮده و در ﻣﺴﺎﺋﻞ زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺴﯿﺎر اﺣﺴﺎﺳﯽ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﺮای ﻫﻤﺪردی و ﻫﻤﺮاﻫﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﯿﺪ روی اﯾﻦ دﺳﺘﻪ از اﻓﺮاد ﺣﺴﺎب ﮐﻨﯿﺪ. ﭼﺮا ﮐﻪ دوﺳﺘﺪاران رﻧﮓ آﺑﯽ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﺴﯿﺎر ﺻﺎدق و ﺑﯽ رﯾﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

رنگ بنفش:

رﻧﮓ ﺑﻨﻔﺶ ﮐﻪ ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ از رﻧﮓ آﺑﯽ و ﻗﺮﻣﺰ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺧﺼﻠﺖ اﯾﻦ دو رﻧﮓ را در ﺧﻮد دارد. اﻓﺮادی ﮐﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ رﻧﮓ ﻋﻼﻗﻪ دارﻧﺪ ﺟﺰ اﻓﺮاد ﺧﺎص و ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای اﺳﺘﺜﻨﺎﯾﯽ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ. اﯾﻦ دﺳﺘﻪ از اﻓﺮاد دارای روﺣﯿﻪ ﺣﺴﺎس و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﺑﺴﯿﺎر ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ روﻧﺪ. ﻗﺪرت اﯾﻦ اﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ راﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و رﻫﺒﺮی را ﺑﻪ ﻋﻬﺪه ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ.

ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎرﮐﺮد ﻋﻼﻗﻤﻨﺪان رﻧﮓ ﺑﻨﻔﺶ رﻫﺒﺮی ﮔﺮوه ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. اﯾﻦ اﻓﺮاد ﺣﺎﻣﯿﺎن ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و از دﺳﺘﻪ اﻓﺮادی ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻮاره ﻃﺮﻓﺪار ﺻﻠﺢ و دوﺳﺘﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻋﻼﻗﻤﻨﺪان رﻧﮓ ﺑﻨﻔﺶ ﺗﺎ ﺣﺪودی رﻣﺎﻧﺘﯿﮏ و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ روﻧﺪ.

رنگ صورتی:

در حالی که رنگ صورتی رنگی زنانه است، اما امروزه این موضوع چیزی بیش از یک مفهوم جنسیتی نیست، زیرا دختران می توانند رنگ های زیادی داشته باشند و پسران هم ممکن است رنگ مورد علاقه شان رنگ صورتی باشد، اگر صورتی رنگ مورد علاقه شما باشد، پس شخصی هستید که نیاز به دوست داشته شدن دارید تا احساس امنیت کنید، چنین افرادی به طور طبیعی آرام هستند، با این حال، آن ها دوست ندارند احساساتشان را بروز دهند، مگر در مقابل افرادی که خودشان می خواهند.

این رنگ رویایی و آرامش بخش همان قرمز است که کمرنگ شده بنابراین اگر به این رنگ علاقه دارید تمام صفات رنگ قرمز را البته کمی ملایمتر دارا می باشید، با گذشت هستید و در عشق، تندی نشان نمی دهید. افراد علاقمند به این رنگ دیگران را خوب درک می کنند و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف رفتار می کنند و به دلیل نشاط و شادابی محبوب اطرافیان خود هستند. این افراد در زندگی با شکست ها، خشونت ها و دشواری های زندگی زیادی مواجه شده اند.

رنگ قهوه ای:

این افرتد قابل اعتماد، صبور و مهربان و یک انسان فوق العاده هستند، آن هامعمولا قبل از تصمیم گیری های مهم باید ۱۰۰۰ بار فکر کنند. این افراد در نگهداری پول و اسرار دیگران قابل اعتماد هستند. آن ها به دستی پولشان را خرج و مقداری را نگه می دارند. برخی مواقع با اطرافیان خود رفتار خشونت آمیزی در پیش می گیرند. در عشق بدبین و تند نیستید. شخصی منطقی هستند و فقط به خودشان اعتماد دارند.

رنگ فیروزه ای:

از ویژگی های این افراد پیچیدگی، تخیلی و اصیل بودن است، این افراد همیشه به نظر می رسد که بانمک هستند، مهم نیست که چقدر از آشفتگی عاطفی در داخلشان وجود داشته باشد، آن ها هوشمند و مقاوم هستند و در برخی موارد ممکن است به عنوان خارج از واقعیت، نامیده شوند و درخواست کسانی که کمک می خواهند را رد می کنند. دوستداران این رنگ اسرارآمیز، احساساتی هستند و به خوبی از پس کارهای شخصی خودبر می آیند. این افراد پشتکار دارند و باثباتند و به نصایح دیگران توجه نمی کنند.

رنگ خاکستری:

در کسب و کار در دفتر خود شناخته شده هستند، چنانچه جوان باشند، ممکن است در زندگی خود، در مسائل مختلف پا پس بکشند و اگر اینطور است شاید وقت آن باشد که به دنبال کمک حرفه ای بگردند، زیرا در این سن، آن ها باید شاد و آرام باشند، نه اینکه به اندازه جهان غم داشته باشند.

افراد علاقمند به این رنگ اغلب در زندگی احساس رضایت می کنند. خاکستری رنگ عقلا است و افراد علاقمند به این رنگ در واقع خود را هم شأن و هم طراز اشخاص کهنسال می دانند و در زندگی احساس بی نیازی می کنند. در عشق تمایل بر افراد مسن تر از خود دارند و توجهشان را کسانی که از نظر فکر و ایده به آن ها برتری دارندجلب می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد “شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها” با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در تماس باشید. سایر مطالب پیشنهادی:

روانشناسی شخصیت و انواع تیپ های شخصیتی
شخصیت افراد درونگرا و برونگرا
حقایق شگفت انگیز در باره ی تماس چشمی
احساس چیست | انواع احساس در روانشناسی

[contact_info title= “شخصت شناسی و روانشناسی شخصیت با رنگ ها”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.