خانه / دکتری / برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹
برنامه-ریزی-آزمون-دکتری-سراسری-99

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹

برنامه-ریزی-آزمون-دکتری-سراسری-99

[contact_info title= “برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹”]

ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۹ در بازه زمانی ۹۸/۹/۶ لغایت ۹۸/۹/۱۲ انجام شد. داوطلبان بسیاری طی تماس با بخش دکتری مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره خواستار دریافت برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹ هستند. از این رو قصد داریم در این مطلب اصول کلی برنامه ریزی جهت کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون دکتری سراسری را ارائه دهیم. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان آزمون دکترای ۹۹ توصیه می گردد. در صورت نیاز به دریافت برنامه ریزی شخصی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

[point1 title= “دانشگاه آزاد در مقطع دکتری نیز از فارغ التحصیلان ممتاز و استعدادهای برتر به صورت بدون آزمون ثبت نام به عمل می آورد.”]

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹

لازم است بدانید که میزان مطالعه دروس سطح کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دروس عمومی (زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی) باید از تعادل بسیار بالایی برخوردار باشند چرا که این دروس مرتبط با یکدیگر هستند و مطالعه ضعیف یک درس پایه در روس بعدی اخلال ایجاد خواهد کرد. این تعادل بایستی براساس فاکتورهایی مانند اهمیت و ضرایب دروس تعیین می شود. پیشنهاد می کنیم که در هر روز درس های متنوعی (حدودا سه الی چهار درس) را مطالعه کنید واز انتخاب یک درس برای مطالعه روزانه پرهیز کنید. هر داوطلب باید با توجه به سطح توانایی خود تعداد ساعاتی که می تواند به درس خواندن اختصاص دهد ، برنامه ریزی کند. که ما در ادامه این مطلب راهکارهایی را برای بالا بردن بازدهی و عملکرد داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری ذکر خواهیم کرد.

اگر داوطلب دانشجوی سال آخر مقطع ارشد یا دکتری حرفه ای باشد باید به شیوه ذیل عمل کند :

به این دسته از داوطلبان پیشنهاد می کنیم که کل ساعات روزانه خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید . قسمتی را به خواب و استراحت ، قسمتی را برای کارهای شخصی ، قسمتی را به انجام کارهای دانشجویی مربوط به دانشگاه در حال تحصیل و قسمت پایانی را به مطالعه دروس آزمون دکتری اختصاص دهید.

اگر داوطلب در سال های گذشته فارغ التحصیل شده باشد باید به شیوه ذبل عمل کند :

به این دسته از داوطلبان پیشنهاد می کنیم که کل ساعات روزانه خود را به ۴ قسمت تقسیم کنید. قسمتی را به خواب و استراحت  قسمتی را به انجام کارهای شخصی، قسمتی را به مطالعه منابع آزمون دکتری و قسمت پایانی را به کارهایی اختصاص دهید که در مرحله مصاحبه به شما کمک کند، مانند تقویت زبان، نوشتن مقالات مختلف، شرکت در آزمون های مختلف ( تولیمو ، آیلتس ، تافل و …)

اگر داوطلب سال گذشته فارغ التحصیل شده اما در آزمون دکتری ۹۸ شرکت کرده یا نکرده باشد باید به شیوه ذیل عمل کند :

این دسته داوطلبان نیز باید به همان شیوه بالا زمان خود را تقسیم بندی کنند اما باید زمان بیشتری را برای نوشتن مقالات و یادگیری زبان و … اختصاص دهند و زمان کمتری را صرف مطالعه دروس خود کنند.

شیوه صحیح مطالعه در برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹

با توجه به ظرفیت بسیار کم پذیرش در مقطع دکتری تنها داوطلبانی پذیرفته می شوند که رتبه مناسبی کسب نموده باشند که کسب رتبه قابل قبول مستلزم داشتن یک برنامه ریزی منسجم و آگاهی از روش های صحیح مطالعه می باشد.

توصیه می کنیم که برای افزایش میزان یادگیری ، پیوسته مطالعه داشته باشید. این شکل از مطالعه باعث می شود که زمان مطالعه کاهش یافته، سطح یادگیری افزایش پیدا کند ، به مطالب مسلط تر شده و مدت زمان ماندن مطالب در ذهن بالا تر می رود.

نکات مهم در رابطه با آمادسازی برای آزمون دکتری ۹۹

  • مطالعه دروس رشته امتحانی مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری
  • خلاصه نویسی
  • مرور دروس مطالعه شده
  • تست زنی
  • شرکت در آزمون های آزمایشی
  • حل سوالات آزمون های سال گذشته و جمع بندی

مکان مطالعه : مکانی برای مطالعه انتخاب می کنید باید یک مکان ثابت باشد و به دور از هر گونه موردی که باعث پرت شدن حواستان شود.

روش مطالعه صحیح : سعی کنید در مطالعه ابتدا یادداشت برندارید بعد از این که به آن کاملا مسلط شدید خلاصه ای از آن را در دفترچه ای یادداشت کنید و بعدها آن را مرور نمایید. خط کشیدن زیر نکات مهم از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید در مطالعه خلاقت داشته باشید ، چرا که در بازدهی شما اثر خواهد داشت.

برنامه ریزی: برای موفقیت در هرکاری باید یک برنامه ریزی دقیق و منسجم داشته باشید تا مسیر موفقیت شما هموارتر شود. بهتر است برنامه ریزی خود را به صورت کوتاه مدت یک هفته ای باشد تا بتوانید رویداد های غیر مترقبه ای که برای شما پیش بیاید را جبران کنید.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری :

زمان ثبت نام کنکور دکتری
سایت ثبت نام آزمون دکتری
هزینه ثبت نام کنکور دکتری
دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری
کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۹
زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری
نتایج آزمون دکتری سراسری
اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹
توضیحات کارنامه اولیه آزمون دکتری
انتخاب رشته دکتری ۹۹
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری
ویرایش انتخاب رشته دکتری سراسری
راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری
هزینه مصاحبه دکتری
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۹

[phdtel]

[contact_info title= “برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] مهم ترین مرحله پس از اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.