خانه / دکتری / اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹
اعتراض-به-نتایج-آزمون-دکتری-99

اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹

اعتراض-به-نتایج-آزمون-دکتری-99

[contact_info title= “اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹”]

زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۹ روز جمعه ۹ اسفند ۹۸ می باشد. از آن جا که هر ساله برخی از داوطلبان پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری نسبت به نتایج معترض می باشند و برخی نیز به نتایج انتخاب رشته دکتری و برخی به نتایج مصاحبه اعتراض دارند، تصمیم گرفتیم در این مطلب به زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۹ بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می شود این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه فرمایید. ضمنا چنانچه بنا به هر دلیلی امکان ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری را ندارید، با یک تماس از طریق تلفن ثابت با مرکز الومشاوره، از کارشناسان مرکز بخواهید تا اقدام به ثبت اعتراض شما نمایند.

اعتراض به نتایج آزمون دکتری تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹

سازمان سنجش آموزش کشور به اعتراضات منطقی داوطلبان رسیدگی کرده و پاسخگوی درخواست آنان خواهد بود. در ادامه به زمان و نحوه اعتراض به نتایج اولیه دکتری ۹۹، اعتراض به نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۹ و اعتراض به نتایج نهایی (مصاحبه) دکتری سراسری ۹۹ خواهیم پرداخت.

اعتراض به نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹

همانطور که اشاره شد، اگر پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۹ نسبت به نتایج اعلام شده معترض هستید، می توانید درخواست خود را مبنی بر تجدید نظر بر نتایج اعلام شده از طریق سایت سنجش به ثبت برسانید. از آن جا که نتایج آزمون دکتری سراسری اواخر فروردین ماه منتشر خواهد شد، بنابراین به احتمال زیاد از اواخر فروردین ماه لغایت اوایل اردیبهشت ماه می توانید درخواست خود را مبنی بر رسیدگی مجدد به نتایج اعلام شده به ثبت برسانید. توجه نمایید که به درخواست های ارسالی خارج از موعد مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۹

هر ساله پس از انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری برخی از داوطلبان نسبت به کد رشته پذیرفته شده خود معترض هستند و گمان می کنند مستحق پذیرش در کد رشته قبلی بوده اند. از این رو تقاضای بررسی مجدد فرم انتخاب رشته دکتری خود را دارند. از این رو سازمان سنجش یک پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری نیز فرصتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد تا درخواست اعتراض خود را اعلام نمایند. از آن جا که نتایج انتخاب رشته دکتری معمولا هر ساله اوایل خرداد ماه منتشر می شود، بنابراین احتمال می رود اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۹ نیز دهه اول خرداد ۹۹ بوده و به طبع آن سازمان سنجش تا اواسط خرداد ماه فرصت ثبت درخواست تجدید نظر را در اختیار داوطلبان قرار دهد.

اعتراض به نتایج مصاحبه دکتری ۹۹

چنانچه در انتخاب رشته دکتری ۹۹ شرکت کرده و دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه یا دانشگاه هایی شده اید ولی پس از اعلام نتایج مصاحبه دکتری به نتایج اعلام شده معترش هستید، می توانید با مراجعه به سایت سنجش درخواست تجدید نظر خود را به ثبت برسانید. از آن جا که زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری ۹۹ اوایل شهریور ماه منتشر می شود، بنابراین به احتمال زیاد شما تا اواسط شهریور ماه فرصت خواهید داشت تا با مراجعه سایت مذکور اعتراض خود را ثبت نمایید. به محض مشخص شدن تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد.

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹

جهت ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی مجدد نسبت به نتایج اعلام شده، ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت سنجش بر روی گزینه “ارسال درخواست” کلیک کنید.

پس از ورود به صفحه جدید، بر روی گزینه “عضویت در سایت” کلیک نمایید.

سپس فرم ثبت نام در سایت را تکمیل نموده و بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید.

سپس یک نام کاربری و رمز عبور برای شما صادر خواهد شد. پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور ورود مجددا به سایت سازمان سنجش مراجعه و بر روی گزینه “ارسال درخواست” کلیک کنید. در صفحه جدید بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

نام کاربری و رمز عبور دریافتی از سامانه را در کادر مشخص شده وارد کنید.

سپس همچون تصویر زیر بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نمایید.

در قسمت آزمون کلمه “دکتری” و در قسمت سال “۹۹” را وارد نمایید سپس بر روی کلمه جستجو کلیک نمایید.

در صورتی که در مرحله انتشار کارنامه اولیه هستید مطابق تصویر زیر روی گزینه “تقاضای بررسی مجدد نمره” کلیک کنید.

اگر در مرحله انتشار کارنامه انتخاب رشته قرار دارید می بایست گزینه “اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه” انتخاب کنید.

در صورتی که نسبت به نتایج مصاحبه دکتری اعتراض دارید می بایست بر روی عبارت “اعتراض به نتایج قبولی (صرفا بررسی نتیجه دانشگاه های وزارت علوم)” کلیک نمایید.

در مرحله آخر باید شماره پرونده و شماره داوطبی خود را وارد نمایید و پس از آن با کلیک بر روی گزینه “جستجو” وارد سامانه اعتراض به نتایج شوید. متن اعتراض خود با را به دقت و با دلایل منطقی و موجه تکمیل نمایید.

۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون دکتری، نتایج اعتراض اعلام خواهد شد. اگر دلایل اعتراض شما موجه و منطقی بوده باشد، کارنامه جدید برای شما صادر خواهد شد. در صورت تمایل می توانید درخواست اعتراض به نتایج آزمون دکتری خود را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره به ثبت برسانید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری :

برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹
شرایط ثبت نام کنکور دکتری
ثبت نام آزمون دکتری 
کارت ورود به جلسه دکتری ۹۹
تغییرات آزمون دکتری
نحوه برگزاری آزمون دکتری
زمان اعلام نتایج آزمون دکتری
اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری
زمان انتخاب رشته دکتری ۹۹
سایت انتخاب رشته دکتری سراسری
دفترچه انتخاب رشته دکتری ۹۹

[phdtel]

[contact_info title= “اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۹۹”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.