خانه / مدرسه / مدارس تیزهوشان
مدارس-تیزهوشان

مدارس تیزهوشان

مدارس-تیزهوشان

[contact_info title= “مدارس تیزهوشان”]

آیا مدارس تیزهوشان مدارس خوبی هستند؟ این سوال بسیاری از والدینی است که قصد دارند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند در جواب باید گفت که مدارس تیزهوشان همانند سایر مدارس دارای مزایا و معایبی هستند و هر دانش آموزی باید با سنجید وضعیت علمی و شرایطی که دارد ، بهترین مدرسه متناسب خود را انتخاب کند. ورود به مدارس تیزهوشان از طریق برگزاری آزمون می باشد و این موضوع شابد برای دانش آموزانی که علاقه ای به امتحان دادن ندارند ، چندان خوشایند نباشد و از طرفی برای شرکت در آزمون دانش آموز باید واجد شرایط لازم از جمله معدل بالا باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با تحصیل در مدارس تیزهوشان ارائه خواهیم داد.

[point1 title= “دارا بودن یکی از مدارک زبان ذکر شده در دفترچه ثبت نام دکتری علوم پزشکی  ، از شروط اصلی ثبت نام این آزمون می باشد.”]

جزئیات ثبت نام مدارس تیزهوشان

ثبت نام مدارس تیزهوشان در پایه های تحصیلی  هفتم ، هشتم ، نهم ، دهم ، یازدهم و دوازدهم و یا به عبارت دیگر در دو دوره تحصیلی متوسطه اول و متوسطه دوم انجام می گیرد اما فقط برای پذیرش در پایه های هفتم و دهم متوسطه دانش آموز ملزوم به شرکت در آزمون می باشد.

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

ثبت نام آزمون سنجش هوش ششم به هفتم هر ساله در اواسط اردیبهشت ماه انجام می گیرد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت hoosh.medu.ir می باشد. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دستخوش تغییراتی شده است از جمله آن که هیچ یک از سوالات از کتاب های درسی پایه پنجم و یا ششم مطرح نمی شود و پاسخگویی به تمام سوالات متکی به هوش و استعداد دانش آموز می باشد از این رو دانش آموز نیازی به مطالعه هیچ کدام از کتاب های درسی خود ندارد و فقط باید بر اساس هوش و استعدادی که دارد به سوالات پاسخ دهد.

اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی و کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم و یا حداکثر کسب یک نمره خوب در یکی از دروس از مجموعه درس های پایه پنجم و ششم ابتدایی جزو شرایط ثبت نام می باشدو برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانید دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود و مطالعه کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان

جهت دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۰ – ۹۹ کلیک کنید.

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم معمولا اواسط تا اواخر فروردین ماه هر سال انجام می شود و برای انجام ثبت نام باید به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمود از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اشتغال به تحصیل در پایه نهم  و کسب حداقل معدل ۱۹ در امتحانات نوبت دوم خرداد ماه می باشد و شرایط خاص دیگری برای ثبت نام عنوان نشده است.

 آزمون تیزهوشان نهم به دهم به طور کامل از کتاب های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می شود البته ۱۵ سوال نیز مربوط به بخش استعداد تحلیلی می باشد که براساس هوش دانش آموز طراحی می شود. علاوه بر شرایط ذکر شده کسب نمره لازم در این آزمون نیز ملاک پذیرش دانش آموز قرار می گیرد. جزئیات پذیرش بیشتر را در دفترچه راهنمای ثبت نام مطالعه کنید البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که آزمون تیزهوشان و آزمون نمونه دولتی در پایه نهم به دهم به صورت مشترک برگزار می شود و این بدان معناست که شما با شرکت در یک آزمون مشترک و هماهنگ ، می توانید شانس خود را برای پذیرش در دو مدرسه امتحان کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان

جهت دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۹ – ۱۴۰۰ کلیک کنید.

به جزء پایه های تحصیلی هفتم و دهم متوسطه که از طریق برگزاری آزمون دانش آموز پذیرش می کند ، ثبت نام در سایر پایه های تحصیلی از طریق مدرسه انجام می گیرد بدین صورت که دانش آموزی که می خواهد در مدرسه تیزهوشان هم چنان تحصیلات خود را ادامه دهد (سال گذشته دانش آموز آن مدرسه بوده است) باید معدل معیار آن مدرسه را کسب کنید تا در مدرسه ماندگار شود در غیر این صورت باید از مدرسه خارج شود. توجه داشته باشید دانش آموزی که از طریق آزمون سنجش هوش ششم به هفتم وارد مدرسه سمپاد یا همان تیزهوشان شده است حداکثر می تواند تا پایه نهم بدون شرکت در آزمون در آن مدره تحصیل کند و این بدان معنا نیست که برای تحصیل در دوره متوسطه دوم نیازی به شرکت در آزمون ورودی ندارد.

  • داوطلبان هنگام ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم صرفا مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی می باشند ، و پذیرش نهایی در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان برای رشته های تحصیلی (ادبیات و علوم انسانی ، ریاضی فیزیک و علوم تجربی ) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموز می باشد.
  •  تغییر رشته در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان در سال اول پذیرش ممنوع بوده و دانش آموز برای تغییر رشته در پایه های بعد می بایست علاوه بر دارا بودن شرایط تغییر رشته تحصیلی ، کف امتیاز قبولی در رشته ی مورد نظر در آزمون ورودی دبیرستان را کسب نماید.

ویژگی های مدارس تیزهوشان

  1. در مدارس تیزهوشان ساعت درسی همانند سایر مدارس ۳۰ ساعت در هفته است.
  2. مدارس تیزهوشان همراه با آموزش هایی که دارند در انتشار کتب مکمل در دروس ریاضیات، ادبیات و علوم و …فعال هستند.
  3. در طول سال تحصیلی دو  آزمون پیشرفت تحصیلی از دانش آموزان این مدارس سمپاد به صورت متمرکز کشوری گرفته می شود.
  4. کادر اداری و آموزشی در مدارس تیزهوشان مورد گزینش قرار میگیرند.
  5. توجه خاصی به وضعیت ذهنی، تحصیلی ، عاطفی و اجتماعی دانش آموزان تیزهوشان وجود دارد.
  6. دارای حداقل اوقات بیکاری و اتلاف وقت هستند.
  7. تا حد امکان کلاس های آموزشی ویژه ، کلاس های اضافه و فوق برنامه ها برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.
  8. تنها تفاوتی که این مدارس با مدارس عادی دارند تفاوت در میزان حجم تکالیف درسی ، شیوه های آموزشی و تدریس و برنامه آموزشی است و کتاب های درسی تفاوتی ندارند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم
جزئیات پذیرش مدارس تیزهوشان
نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان
زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰
سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان
سوالات و پاسخنامه آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰
نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۹ – ۱۴۰۰
کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰

[madrese]

[contact_info title= “مدارس تیزهوشان”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

۲ نظر

  1. یک مطلب با عنوان نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای خودرو – موتورسیکلت و همنطور آیین نامه بی سوادی منتشر کردم ، خوشحال میشم دیدن نمایید و نظرتونو بگید . با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.