خانه / پیام نور / انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸
انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸

انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸

[contact_info title= “انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸”] 

پس از برگزاری آزمون ارشد در خرداد ماه و پیرو آن منتشر شدن نتایج اولیه در سایت رسمی سازمان سنجش داوطلبان مجاز می بایست اقدام به انتخاب رشته کنند . درصورتی که داوطلبان مجاز در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی اولیه علاقه مندی به ثبت نام در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را اعلام کرده باشند و شماره سریال آن راخریداری کرده باشند می توانند علاوه بررشته-محل های دانشگاه های سراسری رشته-محل های دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی را نیز انتخاب کنند.

انتخاب رشته به خودی خود فرایند مهم و حساسی است که در مقطع ارشد بیشتر خواهد شد پس داوطلبان باید تمام عوامل موثر دراین فرایند را مدنظر قرار داده و اقدام به انتخاب رشته ای صحیح و اساسی کنند . برای آگاهی بیشتر در زمینه “انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۹۸” مطلب را که توسط کارشناسان مرکزتخصصی الومشاوره نوشته شده است تاانتها مطالعه فرمائید.

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۹۸

داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد برای اینکه بتوانند رشته های دانشگاه پیام نور را در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کنند باید در آزمون کارشناسی ارشد که در تاریخ ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار شد شرکت کرده باشند.

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درصورتی که در هر کد ضریب مجاز شده باشند می توانند رشته-محل های مربوط به همان کدضریب را انتخاب کنند و در انتخاب های خود ثبت کنند . متقاضیان مقطع ارشد مجموعا می توانند ۱۰۰انتخاب داشته باشند که شامل رشته-محل های دانشگاه سراسری،پیام نور و غیرانتفاعی و…می باشد . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از تاریخ ۱۹ تیر لغایت ۲۳ تیر فرصت دارند که با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش انتخاب های خود را به ثبت برسانند.

ممکن است که داوطلبان مجاز به هر دلیل از ثبت انتخاب های خود بازمانده باشند و یا اینکه آنهایی که انتخاب های خود را در سامانه به ثبت رسانده اند بخواهند که در انتخاب های خود تغییراتی بوجود آورند . سازمان سنجش برای این دسته داوطلبان این امکان را در یک بازه زمانی مجدد تحت عنوان مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد فراهم آورده است که می توانند به انجام این کار اقدام کنند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور ۹۸

داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ مجاز به انتخاب رشته شده اند و در زمان ثبت نام کنکور اعلام علاقه مندی به شرکت در این دانشگاه ها را کرده اند می توانند در رشته-محل های دانشگاه های پیام نور را نیز انتخاب کنند اما درصورتی که داوطلب سریال ثبت نام دانشگاه های سراسری و غیر انتفاعی را خریداری نکرده باشد می تواند درصورت تمایل  به شرکت در این دانشگاه ها با پرداخت مبلغ ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان ، علاقه مندی خود به انتخاب رشته این دانشگاه ها را اعلام نمایند.

 طبق مراحل زیر انتخاب های خودرا در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند.

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی الکترونیکی sanjesh.org

گزینه ” کارشناسی ارشد “ را از منوی سمت راست سایت انتخاب نمایید.

روی عبارت ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ “ کلیک کنید.

اکنون وارد صفحه ی جدیدی می شوید که با مطالعه دقیق موارد ذکرشده ،گزینه ی تائید و ادامه را کلیک کنید.

جهت ورود به سیستم انتخاب رشته ، به دو طریق می توانید وارد صفحه خود شوید :

در روش اول داوطلبان می توانند با وارد نمودن شماره پرونده ، شماره پیگیری ثبت نام و هم چنین عبارت امنیتی سایت ، وارد صفحه ی کاربری مربوط به خود شوند

در روش دوم نیز داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره پرونده ، شماره داوطلبی ، کد ملی و عبارت امنیتی وارد صفحه ی کاربری خودشوند.

پس از ورود به صفحه انتخاب رشته ، داوطلبان می بایست نسبت به ثبت حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل انتخابی خود اقدام نمایند.

پس از اتمام فرایند ثبت انتخاب ها در سایت سازمان سنجش نوبت به تائید و دریافت کد پیگیری ۱۵رقمی می شود . عدم دریافت این کد به منزله عدم تکمیل فرایند انتخاب رشته است پس داوطلبان حتما نسبت به دریافت آن دقت کنند.

راهنمای انتخاب رشته ارشد پیام نور

در زمینه چگونگی چیدمان انتخاب ها در فرم پیش نویس ثبت نام ونحوه  این انتخاب ها باید متذکرشویم که معمول ترین شیوه،چیدمان این انتخاب ها برا اساس انتخاب های خوشبینانه ،منطقی،بدبینانه است.

به این صورت که انتخاب های خوش بینانه انتخاب های بسیار دست بالا هستند به گونه ای که یا شانس قبولی در این انتخاب ها نداریم و یا اینکه شانس قبولی ما در این انتخاب ها بسیار بسیار پائین است.

انتخاب های منطقی انتخاب هایی هستند که ما شانس قبولی در آن ها داریم اما این شانس متوسط است وممکن است که در دوسال متوالی یک رتبه  یکسان در سال اول بتواند در دانشگاه خاصی پذیرش بگیرد اما همان رتبه در سال بعد در همان دانشگاه نتواند پذیرش بگیرد.

ونهایتا انتخاب های بدبینانه، انتخاب هایی هستند که شانس قبولی ما در این گونه رشته ها حتمی است و قبولی ما بسیار بالاست چرا که طبق تجارب سال های گذشته داوطلبان با رتبه های پائین تر نیز توانسته اند دراین دانشگاه ها پذیرش بگیرند.

اما سایر عوامل و فاکتورهای موثر در فرایند انتخاب رشته نیز وجود دارد که باید در انجام انتخاب رشته همه  آن ها را مدنظر قرار دهیم و با توجه به درنظر گرفتن آن ها انتخاب رشته خود را انجام دهیم پیشنهاد می کنیم در این مسیر از افراد دارای تخصص و تجربه نیز راهنمایی بخواهید چرا که راهنمایی های این افراد شانس قبولی شما را تاحدودی افزایش می دهند.

[banner]

[contact_info title= “انتخاب رشته کارشناسی ارشد پیام نور۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور

[contact_info title= “لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور”]  دانشگاه پیام نور یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.