خانه / تیزهوشان و نمونه دولتی / منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم
منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

[contact_info title= “منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم”] 

مدارس تیزهوشان به دلیل سطح کیفیت آموزشی بسیار بالا  با برگزاری یک آزمون متفاوت گروه خاصی از دانش آموزان با هوش و توانمند را جذب می کنند. از آنجاییکه پذیرش دانش آموزان مدارس تیزهوشان برای دوره اول متوسطه ( پایه ششم به هفتم ) از طریق آزمون سنجش هوش و استعداد است ، دیگر منابع و کتب درسی جزو منابع این آزمون نخواهند بود. محتوای این آزمون هوش ، استعداد و خلاقیت است که ابزارهای سنجش آن توسط متخصصان مربوطه طراحی و ارزیابی می شود. بنابراین با توجه به اینکه در این آزمون هوش دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می گیرد ، شاهد ورود دانش آموزان سخت کوش نخواهیم بود بلکه می توان به استعدادیابی و گزینش هوش های برتر پرداخت.

منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم ۹۸-۹۹

مدارس تیزهوشان افرادی با قدرت توانایی حل مسئله ، ادراک بالا و تحلیل بهتر را از طریق آزمون هوش جذب می کنند و به همین خاطر دیگر منابع درسی را جزو منابع آزمون قرار نمی دهند تا بتوانند دانش آموزان با هوش بالاتر را شناسایی نمایند البته کسانی که در این آزمون پذیرفته نمی شوند به این معنا نیست که هوش پایینی دارند ، گاهی اوقات به دلیل پایین بودن ظرفیت پذیرش مدارس امکان قبولی تمامی دانش آموزانی که حد نصاب قبولی را کسب نموده اند نیست. سازمان آموزش و پرورش از سال ۹۷ کتب درسی را از لیست منابع آزمون مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم حذف نموده و دیگر نیازی به شرکت در کلاس های کمک آموزشی نیز نمی باشد. لذا بد نیست با کتاب هایی که در زمینه هوش و جهت آمادگی برای شرکت در این آزمون وجود دارد آشنا شوید:

کتاب ۱۰۰۰ تست تحلیلی تیز هوشان انتشارات مهر و ماه  

 

 

کتاب هوش مالتیپل ششم به هفتم انتشارات خیلی سبز

 

کتاب هوش و استعداد تحلیلی ویژه تیز هوشان انتشارات فرزانگان

 

کتاب هوش و استعداد تحصیلی ششم دبستان انتشارات مبتکران مرشد

کتاب ۱۰۱ بازی و سرگرمی خلاقانه آموزشی ششم دبستان انتشارات تیز هوشان دکتر شاکری

کتاب مرجع آموزش نشر الگو ( مناسب جمع بندی )

کتاب ریاضیات ششم دبستان انتشارات اندیشمند

سوالات آزمون سنجش هوش تیز هوشان ششم به هفتم چگونه است؟

پرسش های این آزمون بر مبنای شکل های هندسی ، عبارت های کلامی ، روابط ریاضی ، درک منطق و استدلال های تحلیلی تصویری است و شامل دو دفترچه سوال تستی و تشریحی می باشد. در دفترچه سوالات تستی ۶۰ سوال تصویری چهار گزینه ای وجود دارد که می بایست در مدت زمان ۵۰ دقیقه پاسخ داده شود. همچنین ۵ سوال نیز در دفترچه سوالات تشریحی وجود دارد که ۱۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به آنها در نظر گرفته شده است.

نحوه نمره دهی آزمون سنجش هوش تیز هوشان ششم به هفتم

توجه داشته باشید که سوالات تستی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دارای نمره منفی بودi و در ازای هر پاسخ نادرست یک سوم نمره منفی برای داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد همچنین برای پاسخگویی بیش از یکبار برای هر سوال نیز نمره منفی لحاظ خواهد شد. سوالات تشریحی برخلاف سوالات تستی نمره منفی ندارند لیکن بهتر است به آنها پاسخ کامل بدهید.

برای دریافت تمامی اطلاعات مربوط به آزمون هوش تیز هوشان ششم به هفتم می توانید با مرکز الو شماوره نیز تماس گرفته و از اطلاعات بالای کارشناسان ما بهرمند گردید.

[madrese]

[contact_info title= “منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.