خانه / تیزهوشان و نمونه دولتی / دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
دفترچه-ثبت-نام-آزمون-تیزهوشان-ششم-به-هفتم

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

دفترچه-ثبت-نام-آزمون-تیزهوشان-ششم-به-هفتم

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم”]

به منظور شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد برای ادامه تحصیل در دوره اول متوسطه استعداد درخشان آزمونی تحت عنوان آزمون سنجش هوش ششم به هفتم برگزار می شود و دانش آموز پایه ششم ابتدا در صورت واجد شرایط بودن می توانند ثبت نام این آزمون را انجام دهند. ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی طبق مفاد دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم انجام می گیرد و این بدان معناست که داوطلبان باید مطالب دفترچه را با دقت مطالعه کرده و سپس ثبت نام خود را انجام دهند.

نحوه دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در فرآیند آزمون سنجش هوش، از طریق سامانه وزارت آموزش و پرورش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و به ترتیب مراحل زیر می توان آن را دانلود کرد :

وارد درگاه آزمون های وزارت آموزش و پرورش به نشانی hoosh.medu.ir شوید و مطابق تصویر زیر گزینه “سمپاد هفتم” را انتخاب کنید.

با وراد شدن به سایت گزینه دفترچه راهنمای ثبت نام را انتخاب کنید.

بر روی کلمه اینجا کلیک کنید و منتظر باشید تا دفترچه دانلود شود.

لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سنجش هوش ۹۹ – ۱۴۰۰ چند روز قبل از شروع ثبت نام توسط سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان به نشانی hoosh.medu.ir منتشر می شود و با توجه به اینکه برای سال ۹۹ زمان ثبت نام فرا نرسیده است بنابراین دفترچه نیز موجود نمی باشد. اما شما داوطلبان می توانید برای دریافت اطلاعات از دفترچه راهنمای سال گذشته استفاده نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

جهت دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۹۹ – ۱۴۰۰ کلیک کنید.

جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون سنجش هوش ششم به هفتم ۹۹

مهلت ثبت نام، زمان توزیع کارت و تاریخ برگزاری آزمون

ثبت نام داوطلبان : در سال گذشته ثبت نام آزمون تیزهوشان داوطلبان از روز ۱۶ الی ۲۳ اردیبهشت ماه انجام گرفته شده است ولی زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان سال تحصیلی ۹۹ – ۱۴۰۰ از تاریخ ۲۶ بهمن ۹۸ آغاز و تا ۳ اسفند ۹۸ ادامه خواهد یافت.

کارت ورود به جلسه : اطلاعاتی نظیر نام ، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی ، عکس داوطلبی ، مدارس استعداد درخشان انتخاب شده به ترتیب اولویت و  نشانی دقیق حوزه امتحانی در کارت ورود به جلسه درج شده است این کارت پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون ، از طریق سامانه ثبت نام  دراختیار داوطلبان قرار می گیرد.
زمان برگزاری آزمون : این آزمون در سال گذشته راس ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه ۳۰خرداد ماه برگزار گردیده است ولی امسال زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۹۹ برگزار خواهد شد.

ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • کسب مقیاس “خیلی خوب” درتمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی
  • کسب، مقیاس “خیلی خوب” در تمام دروس نوبت اول پایه ششم
  • چنانچه داوطلب در مجموع دو سال تحصیلی پایه های پنجم و ششم ابتدایی حداکثر در یک درس مقیاس “خوب”را کسب نموده باشد، ثبت نام وی بلامانع است.

ضوابط و شرایط پذیرش دانش آموز

  • پذیرش دانش آموزان برای ورود به دوره اول متوسطه استعدادهای درخشان صرفاً براساس نتیجه آزمون آن ها خواهد بود.
  • لازم است داوطلبان اول متوسطه استعدادهای درخشان مورد نظر را با توجه به محل سکونت خود انتخاب کنند.
  • حوزه اجرای آزمون سنجش دانش آموزان  براساس منطقه آموزش محل تحصیل آن ها تعیین خواهد شد.
  • در شهرستان هایی که دارای چند مدرسه دوره اول استعدادهای درخشان هستند ، داوطلبان می توانند حداکثر سه مدرسه دوره اول را به ترتیب اولویت خود در تقاضانامه ثبت نام خود انتخاب نماید.
  • درشهرهایی که دارای چند ناحیه و منطقه می باشد ضروری است داوطلبان نسبت به انتخاب مدارس مورد نظر در نواحی و مناطق همجوار اقدام نمایند.
  • در صورت انتخاب مدارس شهرهای مختلف یک استان در اولویت های سه گانه ، فقط شهر و مدرسه ای که به عنوان اولویت اول انتخاب شده است ، ملاک پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب خواهد بود.

 اعلام نتیجه و ثبت نام پذیرفته شدگان

  • اسامی پذیرفته شدگان مدارس دوره اول استعدادهای درخشان نیمه دوم مرداد ماه از طریق سامانه ثبت نام منتشر می شود
  • پذیرش در پایه هفتم متوسطه دوره اول استعدادهای درخشان لزوما به منزله ورود بدون سنجش مجدد به دبیرستان های دوره دوم متوسط سمپاد نیست و تحصیل این دانش آموزان در دوره دوم متوسط مدارس سمپاد ، تابع ضوابط خاصی می باشد
  • در صورت شرکت همزمان دانش آموزان همزاد (دوقلو ، همجنس یا غیرهمجنس) در آزمون ورودی  و پذیرش یکی از آنان ، دیگری فقط به شرط کسب حداقل هفتاد درصد امتیاز پذیرش آخرین فرد پذیرفته شده درمدرسه مورد تقاضا می تواند بر اساس اولویت های انتخابی خود  مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده ثبت نام نماید.

پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از تمام شرایط و مدارک ثبت نام ، می توانید مجددا وارد سایت hoosh.medu.ir شوید و ثبت نام خود را انجام دهید. پس از دریافت فرم ثبت نام و تکمیل آن باید در پایان مراحل هزینه ثبت نام را توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت کنید تا ثبت نام شما با موفقیت انجام گیرد توجه فرمایید در صورت عدم پرداخت هزینه مجاز به دیافت کارت ورود به جلسه و حضور در آزمون نخواهید بود.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه

برنامه ریز درسی آزمون تیزهوشان ششم 

جزئیات پذیرش مدارس تیزهوشان

نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان

منابع آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم

[madrese]

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.