خانه / تیزهوشان و نمونه دولتی / ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰
ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 99 - 1400

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 99 - 1400

[contact_info title= “ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰”]

تعداد داوطلبان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم یا همان آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان هر ساله با افزایش چشمگیری مواجه می شود. دلیل علاقمندی دانش آموزان و خانواده های آنان به تحصیل در مدارس تیزهوشان، امکانات آموزشی، سطح علمی بالا و … است. به همین دلیل هر ساله دانش آموزان و خانواده های بسیاری طی تماس با کارشناسان مرکز الومشاوره پیگیر زمان، نحوه و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰، جزئیات پذیرش مدارس تیزهوشان و … هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به پاسخگوی پرتکرارترین سوالات دانش آموزان در رابطه با ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ۹۹ – ۱۴۰۰ باشیم.

ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم در بازه زمانی مقرر از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد.

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰

نام و عنوان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم طی دو سال اخیر به آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هقتم تغییر یافته است. علت تغییر نام این آزمون به دلیل تغییر نوع طراحی سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان است. سال های گذشته سوالات تنها از کتاب های درسی دانش آموزان طرح می گردید ولی طی دو سال اخیر بیشتر سوالات هوش و استعداد تحلیلی مطرح می شود. برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم به نشانی hoosh.medu.ir مراجعه کنید. پس از ورود به سایت مذکور، در محل های مشخص شده در سمت راست صفحه، کد ملی و رمز عبور همگام دانش آموز را وارد نمایید.

در مرحله بعدی سیستم از شما می خواهد که نقش خود را انتخاب کنید، بایستی عنوان “دانش آموز” و در قسمتی که از شما می خواهد عنوان سازمان را وارد کنید، بایستی “نام مدرسه محل تحصیل دانش آموز” را وارد کنید. سپس بر روی گزینه “تایید” کلیک کنید تا فرم ثبت نام برای شما نمایش داده شود. اطلاعات خواسته شده را به طور کامل و صحیح وارد نمایید. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام عبارتنداز : ۱- نام ۲- نام خانوادگی ۳- کدملی ۴- جنسیت ۵- تاریخ تولد ۶- نام پدر ۷- کد ملی پدر ۸- شماره شناسنامه پدر ۹- محل صدور شناسنامه پدر ۱۰- نام پدربزرگ (پدر پدر) ۱۱- دین ۱۲- نوع تابعیت ۱۳- رشته مورد تقاضا ۱۴- نام استان مورد تقاضا ۱۵- نام شهرستان مورد تقاضا ۱۶- نام مدارس استعدادهای درخشان مورد تقاضا ۱۷- عکس دانش آموز

در نهایت نیز می بایست هزینه ثبت نام را واریز نمایید. پس از واریز هزینه، کد پیگیری ثبت نام برای شما صادر خواهد شد. عدم صدور کدپیگیری به معنای عدم ثبت نام می باشد. چنانچه موفق به ثبت نام نشدید، در صورت تمایل می توانید از طریق تماس با مرکز الومشاوره، ثبت نام خود را به کارشناسان مرکز ما بسپارید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰

یکی از سوالات متداول دانش آموزان در تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره در رابطه با زمان ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰ است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به احتمال زیاد همچون روال سال های گذشته، ثبت نام اواسط اردیبهشت ۹۹ آغاز خواهد شد. فعلا تاریخ دقیق ثبت نام ۹۹ – ۱۴۰۰ مشخص نشده است. به محض اطلاع از تاریخ دقیق، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا آخرین اخبار مربوط به آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ از طریق کانال تلگرام تیزهوشان الومشاوره نیز اطلاع رسانی می شود. بنابراین پیشنهاد می شود  با عضویت در کانال تلگرام تیزهوشان الومشاوره، پیگیر آخرین اخبار آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ باشید.

“طبق آخرین اطلاعیه، ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۹۸/۱۱/۲۶ لغایت ۹۸/۱۲/۳ انجام خواهد شد.”

“ثبت نام آزمون تیزهوشان تا روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه تمدید شد.”

شرایط ثبت نام آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان

ثبت نام در این آزمون دارای شرایطی است که هر ساله از طریق دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان اطلاع رسانی می شود. داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان خارجی نیز تحت شرایطی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.)، اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی و کسب ارزشیابی خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم و یا حداکثر کسب ارزشیابی خوب در یکی از دروس از مجموعه درس های پایه پنجم و ششم ابتدایی جزو شرایط ثبت نام می باشد. داوطلبان فاقد شرایط، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نخواهند بود.

منابع آزمون سنجش هوش و استعداد تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰

همانطور که در بخش های قبلی این مقاله اشاره شد، نام و عنوان آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم طی دو سال اخیر به آزمون سنجش هوش تیزهوشان تغییر یافته است و دلیل این تغییر به دلیل تغییر منابع آزمون می باشد. سال ۹۷ طبق نام جدید این آزمون، تنها سوالات هوش و استعداد مطرح شد ولی متاسفانه در آزمون سال ۹۸ بدون اطلاع رسانی قبلی، چند سوال تحصیلی نیز در این آزمون مطرح شد. در حال حاضر نیز اطلاعیه ای در رابطه با نوع طراحی سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰ منتشر نشده است. به محض اطلاع، از طریق سایت و کانال تلگرام تیزهوشان الومشاوره اطلاع رسانی خواهد شد.

سوالات متداول داوطلبان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰ : 

پرسش : با وجود ثبت نام موفقیت آمیز، هنگام پرداخت و ثبت نهایی سیستم خطایی با عنوان “ثبت اطلاعات با خطا مواجه شد” روبه رو می شویم، علت چیست؟

پاسخ : با خروج از سایت و بازگشت مجدد می توانید هزینه ثبت نام را واریز نمایید.
پرسش : رمز ورود همگام چیست؟
پاسخ : کدی است که از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموز قابل دریافت است. (این کد ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است.)
پرسش : چه زمانی باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنیم؟
پاسخ : هزینه ثبت نام بایستی دقیقا همزمان با ثبت نام (پس از تکمیل فرم ثبت نام) واریز شود.
پرسش : آیا زمان مجددی جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در نظر گرفته خواهد شد؟
پاسخ : معمولا پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام آزمون سنجش هوش، زمان ثبت نام تمدید می شود. البته توصیه می شود داوطلبان در بازه زمانی اولیه اقدام به ثبت نام نمایند تا در صورت عدم تمدید زمان ثبت نام، با مشکل مواجه نشوند.

[madrese]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.