انواع سکس | ۱۰ نوع رابطه جنسی که باید بیشتر درباره آنها بدانید

انواع سکس

سکس، به‌ عنوان یکی از جوانب مهم و طبیعی زندگی انسان، موضوعی است که به علت وجود گستردگی انواع و ابعاد مختلف، همواره توجه و بررسی بیشتری را به خود جلب کرده است.

از طرفی، این تنوع و پیچیدگی، منجر به ایجاد انواع الگوهای رفتاری و تجربیات جنسی متنوع شده می شود.

از نظر روانشناسان، روابط زناشویی می تواند وسیله ای برای نشان دادن احساسات عمیق عاطفی بین زن و مرد باشد که این ارتباط عاطفی معیار سلامت روانی و جسمی در افراد است.

در این مقاله، به بررسی و معرفی پرطرفردارترین انواع سکس (۱۰ نوع رابطه جنسی پرطرفدار) پرداخته تا شما بتوانید بهترین تجربه از برقراری روابط جنسی را با شریک عاطفی خود داشته باشید.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جنسی می توانید با کارشناسان مرکز ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “”انواع سکس | ۱۰ نوع رابطه جنسی که باید بیشتر درباره آنها”]

انواع رابطه جنسی

روش‌های متفاوتی برای انجام رابطه جنسی (آمیزش جنسی)، وجود دارد که بیشتر جنبه تفننی و لذت‌بخش دارد و با ایجاد تنوع در حالات بدن هنگام مقاربت، بیشتر باعث تحریک و لذت‌ طرفین می شود.

انواع روابط جنسی که زوجین بر اساس شرایط و برای ایجاد تنوع و تقویت رابطه عاطفی در زندگی زناشویی خود استفاده می کنند عبارتند از:

۱_ آمیزش جنسی با دخول

رابطه جنسی واژینال(واژینال سکس)

روش سکس واژینال طبیعی ترین و شناخته شده ترین روش ارتباط جنسی میان زوجین است که استفاده از ابزار پیشگیری از بارداری در این روش توصیه می شود.

انجام این روش در میان زن و شوهر تاثیرات مثبت روحی و روانی فراوانی را برای دو طرف به دنبال خواهد داشت.

❣رابطه جنسی مقعدی(آنال سکس)

یکی دیگر از انواع روابط جنسی میان زن ومرد، رابطه جنسی مقعدی است که معمولا یک رابطه منفی محسوب شده و از نظر پزشکی نامتعارف شناخته می شود؛ زیرا باعث آسیب به بافت های عصبی مقعد و انجام مکرر آن باعث آسیب به قسمت خروجی مقعد خواهد شد و ممکن است در دراز مدت باعث ایجاد اختلال در کنترل ارادی عمل دفع شود.

از نظر پزشکی، رابطه جنسی از طریق مقعد، یکی از روابط جنسی پر خطر به حساب می آید و به علت تجمع باکتری ها باعث انتقال بیماری های مقاربتی نیز خواهد شد.

بهترین پوزیشن های جنسی در رابطه زناشویی

❣مرد در بالا و جلوی زن قرار دارد

این روش، یکی ازمعمول ترین و رایج ترین روش‌های آمیزش است که بسیاری آن را را در هنگام رابطه جنسی خود انجام می‌دهند.

در این پوزیشن سکسی، زن به پشت خوابیده و در زیر قرار می گیرد و پاهای خود را تا اندازه ای که بتواند باز می کند و مرد میان پاهای زن قرار می گیرد دخول انجام می شود.

در این روش یک ارتباط رودرو و چهره به چهره میان دو نفر وجود دارد و ازاین نظر بسیار لذت بخش است چرا که زوجین می توانند تمام احساسات خود را از طریق چشمی به طرف مقابل منتقل کنند.

این روش یکی از راحت ترین راه های آمیزش جنسی است و زن به علت ورود کامل آلت کمر در داخل مهبل ،لذت زیادی را تجربه می کند و جهت کامل‌ تر داخل‌شدن آلت مرد پاهای خم‌شدهٔ زن بر روی شکم تا می‌شود در این‌ صورت آلت زن کاملاً در معرض دید مرد قرار می‌گیرد و تماس آلت مرد با دیواره مهبل نیز تأمین می‌شود، ضمناً مرد از روبه‌ رو به سینه‌ها و صورت و بدن زن جهت تحریک بیشتر دسترسی کامل دارد.

❣مرد و زن به پهلو می خوابند

در این حالت زن و مرد هر دو به پهلو و به صورت رو در رو دراز می کشند و دخول را انجام می دهند این روش یکی از لذت بخش ترین روش های برقرای ارتباط جنسی است، زیرا در این حالت امکان تماس به صورت کامل و دیدن چهره شریک جنسی و نوازش و بوسه وجود دارد، که همه این محرک ها در برانگیخته شدن بیشتر و ارضا شدن نقش موثری را ایفا می کند

❣روش دخول از پشت (داگی استایل)

این روش که در میان مردان از محبوبیت بسیاری برخوردار است و بسیاری خواهان برقراری ارتباط جنسی به این صورت هستند روشی است که در آن زن به صورت چهاردست و پا قرار می گیرد و مرد در پشت زن قرار می گیرد و دخول را با گرفتن کمر و یا باسن شریک جنسی خود انجام می دهد.

❣زن سوارکار

این پوزیشن به علت قرار دخول کامل آلت مردانه در مهبل در شب زفاف و در اولین رابطه به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود اما در دفعات بعدی به عنوان یک روش رایج استفاده می شود.

در این روش ممکن است زن تاحدودی دچار درد شود و برای مردانی که دارای آلت بزرگ هستند توصیه نمی شود روش انجام آن به طور کلی به این صورت است که مرد به پشت می خوابد و زن در بالای مرد و به صورت عمودی بر روی آلت تناسلی مرد قرار می گیرد و دخول انجام می شود.

❣زن بر روی پای مرد نشسته

در این روش به علت اینکه فرصت انجام حرکات به صورت سریع و تند وجود ندارد و انجام حرکات محدود می شود بیشتر حالت لمسی دارد و زوجین می توانند به صورت کامل یکدیگر را نوازش کنند ،ببوسند و یا اینکه به ماساژ دادن یکدیگر بپردازند، که همه این موارد در بوجود آمدن احساس آرامش و صمیمیت بیشتر در زوجین موثر است.

❣حالت ایستاده

این پوزیشن جزء یکی از پوزیشن هایی است که به علت مشکل بودن آن نمی توان مدت طولانی آن را انجام داد، زیرا دراین روش مرد زن را بلند می کند و پاهای زن بر روی دست مرد قرار گرفته و دخول انجام می شود.

این روش برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی و رفع یکنواختی مناسب است و بهتر است برای اینکه فشار کمتری بر مرد وارد شود زن بر روی سطحی بلند مانند میز قرار بگیرد که مرد مجبور به بلند کردن زن نباشد.

۲_ رابطه جنسی بدون دخول

در این نوع روابط زناشویی، عمل دخول صورت نمی گیرد و از این رو برای زنان محسوس تر است.

این نوع رابطه جنسی نیز دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از؛

❣معاشقه

یکی از روش های انتقال احساس جنسی که نقش زیادی در داشتن یک رابطه زناشویی لذت بخش دارد، معاشقه است.

معاشقه شامل؛ بوسیدن، در آغوش گرفتن، نوازش، حرف های عاشقانه و دیگر رفتارهای مرتبط با احساسات طرفین است.

این نوع رابطه، سرشار از بار مثبت بوده و برای تداوم یک رابطه زناشویی سالم ضروری است.

این رابطه به عنوان یکی از انواع روابط زناشویی در دوران عقد و نامزدی پیشنهاد می شود و برای دوران بعد از ازدواج به عنوان پیش نوازی قبل از رابطه زناشویی شناخته شده است.

رابطه جنسی دهانی

نام نوعی از آمیزش جنسی است که در آن مرد برای زن و یا زن برای مرد و یا هر دو به طور همزمان اندام جنسی طرف مقابل را به وسیله لیسیدن و مکیدن تحریک می‌کنند.

در رابطه جنسی دهانی، اعضای دهان و حلق از جمله زبان، دندان ها و حلق در تحریک اندام جنسی طرف مقابل نقش دارند.

در اصطلاح علمی به آمیزش جنسی دهانی که از سوی زن برای مرد انجام شود، فلاتیو و وقتی رابطه جنسی دهانی از سوی مرد بر روی زن انجام شود، کانیلینگس نامیده می‌شوند.

❣پوزیشن ها رابطه دهانی (اورال سکس)

✱ یکی از پوزیشن های معمول این رابطه مدل ۶۹ است که در این روش زن و مرد بر روی هم و به صورت برعکس قرار می گیرند به گونه ای که سر مرد در تماس با آلت جنسی آقا و سر آقا نیز به همین صورت با آلت جنسی خانم تماس داشته و سپس آلت جنسی یکدیگر را می مکند.

✱ یک پوزیشن دیگر حالتی است که در آن مرد به پشت می خوابد و سر زن در تماس با آلت جنسی مرد قرار می گیرد که معمولا این روش یکی از روش های آماده سازی مردان برای برقراری رابطه جنسی هیجان انگیز می باشد.

✱ روش دیگر رابطه دهانی روشی است که زن به روش داگی استایل قرار می گیرد و سپس مرد شروع به خوردن معقد شریک جنسی خود می کند به علت احتمال آلوده بودن این قسمت به میکروب، استفاده از این روش  به زوج ها پیشنهاد نمی شود اما اگر در شرایطی قرار داشتید که تمایل دو طرفه به انجام این کار وجود داشت، حتما می بایست نکات بهداشتی را رعایت و قسمت مربوطه را تمیز نمایید.

۳- رابطه جنسی عضو یا عمل محور(فتیش سکس)

فتیش نوع خاصی از تفکرات جنسی است که توجه فرد در این رابطه به عملی خاص یا عضو خاصی از بدن شریک جنسی معطوف  و افرادی که از فیتیش خاصی تبعیت می کنند، در روابط جنسی خود بیشترین زمان را به آن اختصاص و از ارضا شدن طرف مقابل بسیار لذت می برند.

رایج ترین نوع فتیش، فتیش پا است. در این نوع از رابطه جنسی، فرد با لیسیدن پا و مکیدن انگشتان پای زن، هورمون هیپوتالاموس را تحریک کرده و در پی آن زن به شدت تحریک می گردد تا جایی که حتی ممکن است ارگاسم را نیز تجربه نماید.

۱۰ نوع سکس که باید بیشتر درباره آن ها بدانید

۱_ اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی زندگی در هر فرد همراه با بی تجربگی، خجالت زدگی و یا گم کردن دست و پا به همراه است. این نوع رابطه تنها یک بار رخ داده و نقطه عطف در زندگی هر فرد محسوب می گردد.

۲_ رابطه جنسی همراه با آگاهی

اطلاع از نقاط حساس بدن خود و شریک جنسی باعث شده تا فرد اعتماد به نفس بالایی هنگام برقراری سکس داشته و بتواند بالاترین سطح از لذت جنسی را تجربه نماید، این آگاهی عموما بعد از برقراری چندین بار رابطه و صحبت بدون خجالت و کم رویی به وجود خواهد آمد.

۳_ رابطه جنسی بدون کنترل

این نوع رابطه زمانی است که زن و مرد در اثر لذت به حدی از خود بی خود می شوند که هیچ کنترلی روی حرکات نداشته و متوجه نیستند که چه چیزی را چنگ می زنند و یا به چه چیز ضربه یا لگد وارد می کنند!

بنابراین وسایلی که شکسته، لباس هایی که پاره شده و خساراتی که به اتاق خود وارد می کنند همگی به دلیل تجربه یک رابطه جنسی پر هیجان، بدون کنترل اما لذت بخش می باشد!

۴_ رابطه جنسی صبح هنگام

هورمون های جنسی در طول روز گاهی به اوج می رسند و گاهی در پایین ترین حالت ممکن قرار می گیرند. معمولا در بدن آقایان هورمون های جنسی در ابتدای صبح به بیش ترین مقدار خود رسیده که باعث می شود آقایان در ابتدای صبح بیش تر خواهان برقراری سکس با همسر یا شریک جنسی خود باشند.

تجربه این رابطه شاید باعث تاخیر در شروع کارهای روزانه زن و مرد شود ولی مسلمأ تجربه ای بسیار لذت بخش در زندگی زوج ها به حساب می آید که ارزش حتی یک بار امتحان کردن را دارد.

۵_ رابطه جنسی مشکل ساز

ممکن است گاهی در طول یک رابطه، یکی از طرفین دچار مشکل شده، اما این موضوع نباید باعث تردید در تکرار سکس گردد، بلکه بهترین کار این است که در یک موقعیت شگفت انگیز، توانایی های جنسی خود را کشف و احساس قدرت انجام بهترین نوع رابطه زناشویی را درخود ایجاد سازند.

۶_ رابطه جنسی با صدای بلند

بسیاری از زوج ها، بر روی رفتار و صداهای حین رابطه جنسی خود هیچ کنترلی ندارند، که گاهی حتی ممکن است باعث اعتراض همسایه ها نیز شود. در این شرایط بهتر است به پارتنر جنسی خود در کنترل صدا و ایجاد کمی هیجان در سکس کمک نمایید.

۷_ آخرین رابطه جنسی قبل از جدایی

در میان زوج های مختلف، هستند کسانی که در حال جدایی از یکدیگر می باشند و یا رابطه آن ها دچار مشکلاتی شده که باعث دور شدن زن و مرد شده است.

در این شرایط، رابطه جنسی شاید کمی سخت و غیر ممکن به نظر برسد، اما روح و روان دو طرف را تحت تاثیر قرار داده و بسیار پر شور و پر احساس خواهد بود و مطمئنأ برای آن ها جنبه مثبت و آرامش بخش خواهد داشت.

۸_ رابطه جنسی متکی به یک نفر

لازم است که دو طرف برای برقراری یک رابطه سالم تلاش کنند، به نحوی که فشارها بر روی یکی از طرفین نباشد و طرف مقابل فقط لذت ببرد!

کافی است در این شرایط، خود را به جای شریک جنسیتان قرار داده و تجربه کنید که چه حسی دارد.

۹_ رابطه جنسی احمقانه

افرادی که به صورت اغراق آمیزی عاشق طرف مقابل خود هستند دارای رابطه های جنسی احمقانه هستند.

در این وضعیت، فرد بایستی مهارت خود را نشان دهد که علاوه بر تامین نیازهای جنسی خود، بتواند طرف مقابل را نیز به ارگاسم برساند.

۱۰_ رابطه جنسی بدون مانع

اینکه شما در چه شرایطی قرار دارید و چه اتفاقاتی در زندگی شما رخ داده اهمیتی ندارد.

فقط باید شجاعانه تمام کارهایی که قبلا جرأت انجام آن را نداشته اید را امتحان کنید که در این صورت لذت داشتن این رابطه طوفانی را به خود و طرف مقابلتان تقدیم خواهید کرد.

در آخر
سکس در تمام انواع و ابعاد خود، به‌ عنوان یکی از جوانب حیاتی و طبیعی زندگی انسان، مورد توجه بسیاری از محققان، روانشناسان و جامعه‌شناسان قرار گرفته است. انواع سکس متنوعی وجود دارند که هر کدام شرایط خاصی داشته و می توانند نیازهای جنسی افراد را بر طرف نمایند.

درک بهتر انواع رابطه جنسی و احترام به تنوع و خواسته شریک جنسی خود، می‌تواند به تقویت روابط جنسی و افزایش رضایتمندی جنسی فرد کمک کند.

در همین راستا در مقاله فوق به شرح معرفی انواع سکس و راهکارهایی جهت دریافت لذت بیش تر در سکس پرداخته تا راهنمای کاملی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

در شرایطی ممکن است افراد به دلیل عدم آگاهی کافی، تجربه ناخوشایندی را از رابطه جنسی در ذهن داشته باشند، که در این شرایط بهتر است از یک مشاور جنسی کمک بگیرند، جهت دریافت مشاوره به صورت تلفنی در فضایی کاملا محرمانه خصوصی، می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

۱_ چند نوع رابطه جنسی داریم؟

تمامی انواع سکس و پوزیشن های جنسی در ۳ گروه تقسیم بندی می شوند؛ آمیزش جنسی با دخول، آمیزش جنسی بدون دخول و رابطه جنسی عمل محور یا همان فتیش سکس.

۲_ رابطه جنسی دهانی یا اورال سکس در کدام گروه انواع سکس قرار می گیرد؟

این نوع از رابطه جنسی در گروه آمیزش جنسی بدون دخول قرار گرفته زیرا طرفین تنها با استفاده از دهان و زبان خود اقدام به تحریک و به ارگاسم رساندن یکدیگر می نمایند.

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.