خانه / مشاوره روانشناسی / سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی
سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی

سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی

سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی

[contact_info title= “سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی”] 

سکس مقعدی یا آنال سکس یعنی وارد شدن آلت مرد به داخل مقعد. البته می توان گفت منظور صرفا آلت تناسلی مرد نیست و هرچیزی همچون ، انگشت یا جسم خارجی به داخل مقعد نیز می تواند باشد.  سکس از پشت لزوما بین یک مرد و زن نیست و ممکن است بین دو مرد اتفاق بیفتد که آلت تناسلی یک مرد وارد مقعد یا رکتوم مرد دیگری بشود و دخول از پشت صورت بگیرد. با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا در این مقاله توضیحات بیشتری را در زمینه سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی برای شما عزیزان ارائه دهیم.

چرا سکس مقعدی محبوب است؟

لذت‌بخش بودن رابطهٔ جنسی از طریق مقعد به‌ علت وجود میزان زیاد پایانه‌ های عصبی در بخش مقعد است. در مردان رابطهٔ مقعدی همچنین باعث تهیج و تحریک پروستات می‌گردد. اما از طرف دیگر به‌ دلیل وجود پایانه‌ های عصبی بسیار ، ممکن است که در صورت کم ‌توجهی یا عدم آگاهی هر یک از شرکای جنسی ، درد زیادی در رابطهٔ مقعدی تجربه شود و خوشی یا لذت نزدیکی فروکش کند. ممکن است چنین تجربه‌ ای باعث شود که بسیاری از این نوع آمیزش چشم‌ پوشی کنند.

تحریک توسط آمیزش مقعدی می‌تواند تحت تأثیر فهم و نمایش عمومی از آن مانند پورنوگرافی قرار بگیرد. در پورنوگرافی ، رابطه جنسی مقعدی معمولا به عنوان یک روش معمول و بدون درد به تصویر کشیده می شود. این می‌تواند باعث شود زوجین این عمل را بدون مراقبت انجام دهند و مردان و زنان گمان کنند که غیرمعمول است که زنان به جای لذت بردن از این نوع رابطه ، دچار ناراحتی یا درد شوند. عضلات تنگ‌کننده مقعد افراد واکنش متفاوتی به دخول نشان می‌دهند و دارای بافتی هستند که بیشتر مستعد ابتلا به پارگی بوده و این می‌تواند باعث آسیب به مقعد شود.

عوارض رابطه مقعدی

در رابطه با موضوع سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی مسلما مهم ترین مسئله عوارض جانبی آن است که موارد زیر از عوارض اصلی این نوع رابطه خواهند بود:

  • خونریزی

اگر آمیزش مقعدی با احتیاط صورت نگیرد ، به دلیل وجود مویرگ های ریز در آن منطقه منجر به خونریزی های کم و زیاد خواهد شد.

  • انتقال ایدز:

  به دلیل خونریزی در آمیزش مقعدی ، احتمال انتقال ویروس ایدز بالا می رود. بهتر است در آمیزش مقعدی از کاندوم استفاده شود. مگر اینکه این اطمینان را داشته باشید که شریک شما آلوده نیست.

  • سرطان مقعد:

در بعضی گزارشات عنوان شده که آمیزش مقعدی احتمال ایجاد سرطان مقعد را  بالا می برد. البته درد شدید نیز از دیگر مشکلات آمیزش مقعدی است.

  • بیماری های عفونی:

امکان ابتلا به بیماری های عفونی مخصوصا درحالتی که پس از آمیزش مقعدی و قبل از شستشوی کامل طرفین رابطه جنسی از جلو انجام شود  ، بسیار بالا خواهد بود.

  • آسیب به مقعد:

گیرنده‌ هایی که در مقعد قرار دارند بسیار حساس هستند و برای همین به محض اینکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند باید دستشویی برود. این گیرنده‌ ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد ، یعنی فقط کشش نیست ، بلکه این ها را از هم نیز تفکیک می‌کند . در دراز مدت آمیزش مقعدی باعث آسیب‌ هایی به این گیرنده ها و مشکلات ماندگار فیزیولوژیک می گردد.

  • بی اختیاری مدفوع:

انجام آمیزش مقعدی به صورت مکرر با آسیب به عضلات حلقوی (وظیفه بستن مقعد را بر عهده دارند) به تدریج سبب گشاد شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

  • مرگ در کودکان:

اگر کودکان با زور مورد تجاوز جنسی از مقعد قرار گیرند ، چون مجرای مقعد تنگ و باریکی دارند علائم تروما مانند درد شدید نواحی مقعد ، بالاکشیده شدن عضلات مقعد و قیفی شکل شدن آن ، خون مردگی یا خراشیدگی و زخم در لابه لای چین های مقعد و گاه پارگی های شدید مخاطی و عضلانی مشاهده خواهد شد. چون مقعد از نواحی رفلکس زای بدن است در موارد نادری حتی آمیزش مقعدی باعث مرگ ناگهانی نیز گزارش شده است.

  • سوراخ شدن روده ها:

آمیزش مقعدی باعث سوراخ شدن روده ها می شود و برای درمان این مشکل بسیار مهم باید حتما در بیمارستان بستری شده و جراح آن قسمت را ترمیم کند و آنتی بیوتیک نیز باید برای جلوگیری از عفونت تجویز شود. درد شدید ، تب بالا و احساس فشار در ناحیه شکم از مشخصات این مشکل است. 

آسیب های روانی رابطه مقعدی

مقعد صرفا وسیله دفع مدفوع است و در هر دو جنس ساختار مشابهی دارد ، بنابراین رابطه از این ناحیه ، برای زن به عنوان از بین رفتن زنانگی و ماهیت بدن اوست. این اتفاق باعث ایجاد بحران های وجودی و زیر سوال رفتن زن بودن می شود. ممکن است افسردگی ، ترس از رابطه ، بی میلی جنسی ، جدایی عاطفی و مشکلات روحی و روانی در زنان ایجاد شود. در واقع رابطه واژینال و استفاده از قابلیت طبیعی بدن ، علاوه بر لذت جسمی و جنسی ، باعث تجربه لذت روحی و ارضای عاطفی زن نیز می شود.

مردان به دلیل آسیبی که در حین این رابطه به زن وارد می کنند ، در آینده احساس گناه را تجربه می کنند. مختل شدن هویت مردانه و زندگی جنسی سالم ، افسردگی ، احساس حقارت ، اعتیاد به رابطه جنسی ناسالم و ضربه های روحی دیگر را به دنبال دارد. رابطه مقعدی باعث زود انزالی می شود. مرد به سرعت از این ناحیه ارضا می شود و زن به دنبال راهی برای ارضای خود می گردد ، این مسئله فشار روحی برای دو طرف ایجاد می کند.

بنابراین عوارض رابطه مقعدی تنها جسمانی نیست بلکه آسیب های شدید روحی را به دنبال خواهد داشت. برای کسب لذت زودگذر ، نباید آسیب های طولانی مدتی را در خود ایجاد کنید.

آمیزش مقعدی از نظر اسلام

رابطه جنسی مقعدی در بیشتر ادیان الهی ، همچنین دین اسلام منع شده است. آمیزش مقعدی تنها با رضایت هر دو طرف امکان دارد اما به نظر بیشتر مراجع تقلید مکروه است. توصیه می شود به دلیل اثرات منفی احتمالی از آمیزش مقعدی خودداری نموده و یا تعداد دفعات انجام آن را کم کنید.

آیا امکان بارداری در سکس مقعدی وجود دارد؟

توجه داشته باشید که راه مقعد از واژن کاملا جدا است به همین دلیل رابطه از مقعد و ریختن مایع منی در داخل آن به تخم دان ها ارتباطی ندارد و احتمال باردار شدن از مقعد صفر می باشد. در بعضی از روابط هنگام آمیزش از مقعد ، آلت مرد تنها در پشت نیست بلکه در نزدیکی واژن قرار گرفته می شود. در این صورت اگر مایع منی مرد بر روی قسمت خارجی واژن زن ریخته شود ، احتمال دارد بعضی از اسپرم ها بر روی دیواره های اطراف چسبیده شوند و وارد مجاری واژن زن شوند. که در این نوع ارتباط ها اگر پرده بکارت وجود داشته باشد احتمال آسیب دیدگی پرده بکارت نیز زیاد می شود.

آیا رابطه مقعدی قابل تشخیص است؟

باید گفت بله ، تشخیص آمیزش مقعدی با معاینه فردی که در این زمینه دارای تخصص کافی بوده امکان پذیر خواهد بود. بهترین مرجعی که در این زمینه از آشنایی و تسلط کافی برخوردار است می توان به پزشکی قانونی اشاره کرد که حتی گواهی آن مرجع برای استناد در موارد قانونی معتبر است. به هرحال ممکن است معاینه مقعد برای فرد عادی قابل تشخیص نباشد ولی برای پزشکی که در این زمینه تخصص ، مهارت و تجربه کافی دارد قابل تشخیص است.

در صورت مکرر بودن ، علایم آمیزش مقعدی را می توان مشاهده نمود. باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از ۳-۲ مورد باشد نباید انتظار علایم آمیزش مقعدی را داشت در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد. علائمی مثل از بین رفتن چین های مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چین ها ، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد و گهگاه ناحیه یاد شده پوسته گذار می گردد ، دیده می شود.

نکات مهمی که باید بدانید

رعایت نکاتی که در ذیل آمده اند برای برقراری یک رابطه لذت بخش و سالم می تواند مفید باشند:

اولین و مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید مسئله بهداشت است. حتما از کاندوم استفاده کنید.حتما قبل از آغاز رابطه جنسی ، مقعد باید تخلیه شده باشد. اگر می خواهید دخول مقعدی را تجربه کنید ، اول از همه زن باید به ارگاسم رسیده باشد. در یک معاشقه یا دخول واژینال ، اجازه دهید همسرتان به ارگاسم برسد. این ارگاسم کمک می کند عضلات کف لگن و مقعد در حالت آرامش و با تن پایین تری باشد ، و فرد در این حالت درد کمتری را متحمل می شود.
بعد از ارگاسم ، در پوزیشن زن روی مرد قرار گیرید. زن به پشت دراز بکشد ، از لوبریکانت( ژل روان کننده) استفاده کنید. در همان وهله اول آلت را وارد نکنید بلکه از انگشت شروع کنید. حواستان باشد باید با آرامش پیش بروید. بعد از اینکه کمی با انگشت این کار را انجام دادید ، آلت را وارد کنید.

از پوزیشن های دیگر فعلا استفاده نکنید. در همان حالت مرد روی زن ، این کار با فشار کمتر، درد و آسیب کمتری انجام می شود. ابتدای دخول آلت حرکت انجام ندهید. چند دقیقه صبر کنید ، سپس هم حرکات را آرام آرام ادامه دهید تا همسرتان به شرایط عادت کند.
اگر می خواهید از رابطه مقعدی به دخول واژن روی بیاورید ، هر بار که این کار را می کنید باید کاندوم را عوض کنید.فراموش نکنید ، رابطه جنسی مقعدی در دفعات زیاد توصیه نمی شود. از آن به عنوان راهی برای تنوع بخشیدن به رابطه تان استفاده کنید. اگر در اطراف مقعد ضایعه ای وجود دارد ، رابطه جنسی مقعدی برقرار نکنید.

چناچه مایل هستید می توانید برای یاقتن پاسخ سوالات خود در مورد سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی ، با مشاوران مرکز الو مشاوره در تماس بوده و در صورت تمایل مطالب دیگر ما را نیز مطالعه نمایید:

درصد لذت زن از رابطه جنسی
چرا رابطه جنسی وابستگی می آورد؟
راهکار هایی برای افزایش توان جنسی مردان
روابط زناشویی موفق

[banner]

[contact_info title= “سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.