خانه / مشاوره خانواده / ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم
ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم

ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم

 

ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم
ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم

[contact_info title= “ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم”] 

اکثر مردم به پیچیدگی های سیستم تولید مثل زنان و عملکرد آن بی اعتنا می باشند. در واقع ، آن ها اصلا به موضوع پریود های نامنظم توجه نمی کنند. بنابراین ، وقتی که این افراد با مشکلات مربوط به ناباروری مواجه می شوند ، بهترین کار برای آن ها این است که با یک دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کرده و توصیه های او را سطر به سطر و به طور کامل اجرا کنند.

کار بعدی که این افراد باید انجام دهند این است که یاد بگیرند که چگونه دوره آمادگی برای باروری خود را خودشان تعیین نمایند. به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید ، به خاطر داشته باشید که تمام زنان در هر دوره از چرخه قاعدگی خود تنها دو الی سه روز قادر به باردار شدن هستند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم” می توانید این مطلب را تا انتها مطلعه نمایید.

زنان در هر دوره از چرخه قاعدگی خود تنها دو الی سه روز قادر به باردار شدن هستند.

منظور از ماشین حساب تخمک گذاری در قاعدگی نامنظم چیست؟

تخمک گذاری قسمتی از سیکل قاعدگی محسوب می شود که در آن زمان تخمک آزاد شده ، آماده لقاح و درنتیجه بارداری می باشد. داشتن اطلاعات کافی در این مورد برای بارداری و یا جلوگیری از بارداری بسیار مهم می باشد. در واقع “ماشین حساب تخمک‌گذاری در قاعدگی‌های نامنظم” که در آن بیشترین احتمال باروری وجود دارد را مشخص می‌کند. برای دریافت نتیجه بهتر در باروری می‌توانید در بازه تخمین زده شده توسط ماشین حساب به صورت یک شب در میان نزدیکی داشته باشید. در واقع شما می‌توانید با وارد کردن تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی خود و بازه تغییرات طول دوره عادت ماهیانه‌تان در سه ماه اخیر ، بازه تقریبی تخمک‌گذاری خود را محاسبه نمایید. 

در پریودهای نامنظم چطور زمان تخمک‌گذاری را پیدا کنیم؟

البته به غیر از استفاده از “ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم” باید بگوییم که با استفاده از کیت تخمک‌گذاری یا بررسی دمای پایه بدن و ترشحات واژن نیز میتوان زمان مناسب برای بارداری را تعیین کرد. بعضی از زنان به دلایل مختلف مانند سندرم اختلالات عملکردی تخمدان ، پریودهای نامنظمی دارند. یعنی در بعضی ماه‌ها پس از ۲۰ روز پریود می‌شوند و ماه بعد پس از ۲۸ روز. در پریودهای نامنظم تشخیص زمان تخمک‌گذاری ، به وسیله تقویم ، امکان‌پذیر نیست و باید با روش‌هایی مثل کیت تخمک‌گذاری یا بررسی دما و ترشحات بدن صورت گیرد. پزشک با توجه به شرایط شما ، در مورد روش انجام آن شما را راهنمایی خواهد کرد.
کیت تخمک‌گذاری ، وسیله‌ای است که تا حدودی به بیبی‌چک ، شبیه است و معمولا در همه داروخانه‌ها یافت می‌شود. قیمت این کیت‌ها از حدود پنج هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان می‌تواند متغیر باشد و کیت‌های ارزان نیز می‌تواند همان کارایی کیت‌های گران‌تر را داشته باشد. روش استفاده و زمان آن به طور کامل در بروشور داخل جعبه نوشته شده و خوب است در زمان تقریبی تخمک‌گذاری خود از آن استفاده کنید.
روش دیگر برای تعیین تقریبی تخمک‌گذاری اندازه گرفتن دمای پایه بدن است. شما می‌توانید پس از پایان خونریزی ماهانه ، هر روز صبح قبل از ترک رختخواب ، دمای پایه بدن خود را اندازه بگیرید و یادداشت کنید. روزهایی که دمای بدن شما کمی بیشتر است و ترشحات واژینال هم افزایش چشم‌گیری داشته ، آن روزها احتمالا روزهای تخمک‌گذاری شماست. همچنین می توانید برای تعیین روز تخمک گذاری در قاعدگی نامنظم به پزشک مراجعه کنید.

علائم تخمک گذاری

  • تغییر ترشحات رحمی
  • قوی شدن حس بویایی
  • حساسیت و درد سینه ها
  • درد های لگنی و شکمی
  • لکه بینی و ترشحات سبک
  • تغییر میل جنسی
  • تغییرات رحمی

مناسب ترین دوره برای باروری زنان

به یاد داشته باشید یک زن سالم که هیچ نشانی از بیماری را در بدن خود ندارد ، باید در هر گروه سنی قادر به تخمک گذاری باشد و بتواند به راحتی باردار شود. از آن جایی که چرخه قاعدگی طبیعی در زنان حدود ۲۸ روز است ، بنابراین زمان تخمک گذاری زنان هم در روز چهاردهم از این چرخه رخ می دهد. تخمک بالغ در روز تخمک گذاری از تخمدان خانم ها رها شده و توسط لوله های فالوپ به طرف رحم زن هدایت می شود.

اگر این زن طی دو الی چهار روز آینده بارور شد ، تخمک بارور شده خود را در دیواره رحم جایگزین کرده و زندگی جدیدی در بدن او شروع خواهد شد! بنابراین ، اگر شما به عنوان یک زن سالم در حال تلاش برای باردار شدن هستید ، بهترین زمان برای آغاز این کار دو الی چهار روز پس از زمان تخمک گذاری است. همچنین ، به عنوان یک خانم یادتان باشد ، از آن جایی که اسپرم سالم و زنده می تواند در مجرای واژن و گردن رحم زنان هم تا ۳ روز زنده بماند ، بنابراین اگر تخمک گذاری در روز سوم پس از مقاربت هم رخ دهد ، ممکن است فرد خوش شانس بوده و حامله گردد.

چنانچه برای دریافت مشاوره برای اقدام به بارداری و یا موضوع “ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم” نیاز به راهنمایی های بیشتری داشته باشید می توانید همواره با مرکز روانشناسی الو مشاوره تماس گرفته و از تجارب کارشناسان ما بهره مند گردید. همچنین می توایند سایر مطالب روانشناسی ما را نیز مطالعه نمایید:

رابطه جنسی در دوران بارداری
چرا رابطه جنسی وابستگی می آورد؟
سن مناسب ازدواج
تغییرات رابطه جنسی چند سال بعد از ازدواج

 

[contact_info title= “ماشین حساب تخمک گذاری در پریود نامنظم”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

علائم بارداری چیست

علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری

[contact_info title= “علائم بارداری چیست؟-اولین علائم بارداری”] دانستند اینکه آیا باردار هستید یا خیر هم …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.