خانه / کارشناسی ارشد / نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹”] 

داوطلبان متقاضی تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد ، بایستی در ابتدا در یک آزمون هماهنگ و مشترک تحت عنوان آزمون کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود ، شرکت نمایند. زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از ۱۶ الی ۲۵ آذر ماه می باشد و داوطلبان باید با کلیه مراحل ثبت نام آشنایی داشته تا امکان رخ دادن هر گونه مشکل و اشتباه در زمان تکمیل فرم اینترنتی کاهش یابد. در ادامه مطلب چگونگی ثبت نام آزمون کارشناشی ارشد در سایت سازمان سنجش و نحوه تکمیل فرم ثبت نام را ذکر کرده ایم.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۹۹

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ به صورت اینترنتی و از طریق سامانه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد. داوطلبان باید پس از ورود به سامانه مذکور و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و مطالعه آن ، طبق مراحل زیر ثبت نام خود را انجام دهند.

مرحله اول 

از منوی سمت راست بر روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک نمایید و سپس گزینه “سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۳۹۹” انتخاب کنید.

مرحله دوم

در ابتدا باید هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را واریز نمایید بدین منظور بر روی لینک “خرید سریال ثبت نام” کلیک کنید.

 

نوع سریال ثبت نام را از یکی از گزینه های پیش رو انتخاب کنید.

مشخصات کارت بانکی خود را جهت کسر وجه ثبت نام از حساب بانکی تان وارد کنید.

حال پس از پرداخت هزینه و دریافت شماره سریال پرداخت ، به صفحه اول سامانه بازگردید و بر روی لینک “ثبت نام جدید” کلیک کیند.

 

مرحله سوم

 پس از انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” صفحه ای مانند زیر ایجاد می شود که باید سریال ثبت نام را وارد کنید.

مرحله چهارم

در مرحله باید عکس داوطلبی خود را که شامل مشخصات زیر می باشد در محل تعیین شده بارگذاری نمایید.

  • فرمت jpg
  • دارای زمینه روشن و مربوط به سال جاری داوطلب
  • فاقد اثر مهر ، منگنه و حاشیه های اضافی
  • حداقل اندازه ۳۰۰*۲۰۰ و حداکثر اندازه ۴۰۰*۳۰۰
  • اسکن عکس از روی کارت ملی ، شناسنامه و … قابل قبول نمی باشد.

مرحله پنجم

پس از بارگذاری عکس نوبت به تکمیل فرم ثبت نام می رسد. در هنگام درج اطلاعات دقت و توجه کافی را داشته باشید زیرا در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ممکن است ثبت نام شما باطل شود.

 

برای کاهش خطا در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ، توصیه می شود ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام را که در انتهای دفترچه راهنما قرار داده شده است ،  تکمیل نمایید.

فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد یک فرم پیش نویس ثبت نام قرار داده شده است که داوطلبان باید ابتدا آن را تکمیل نمایند.

بندهای ۱ ، ۲ و ۳ : داوطلبان باید در این قسمت  نام ، نام خانوادگی و نام پدر خود را به صورت کامل درج نمایند. 

بندهای ۴ ، ۵ و ۶ : بند ۴ مربوط به تعیین جنسیت بوده و داوطلب باید بر حسب ” مرد یا زن “ بودن یک گزینه را انتخاب نماید. در بند ۵ و ۶ نیز شماره شناسنامه و سری و سریال شناسنامه درج می شود . 

بندهای ۷ ، ۸ و ۹ : بند ۷ ، تاریخ تولد و بند ۸ ، کد ملی داوطلب را نشان می دهد که باید به صورت دقیق و کامل درج شود. در بند ۹ نیز داوطلب باید دین خود را انتخاب و علامتگذاری کند.

بند ۱۰ : در این بند داوطلبان باید نوع سهمیه خود را مشخص نموده و با توجه به ارگان مربوطه گزینه مورد نظر را علامتگذاری کنند. سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد شامل سهمیه آزاد ، رزمندگان و ایثارگران ( ۵ درصدی و ۲۵ درصدی ) هستند.

بندهای ۱۱ و ۱۲ : متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان باید مدت حضور در جبهه را در بند ۱۱ و کد پیگیری خود را در بند ۱۲ وارد نمایند . 

بندهای ۱۳ ، ۱۴ و ۱۵ : کد محل تولد ، کد محل صدور شناسنامه و کد نظام وظیفه ( مخصوص داوطلبان مرد ) در این قسمت درج می شود . 
بند ۱۶ : این بند مربوط به داوطلبان اتباع خارجی می باشد که می بایست ملیت خود را مشخص نموده و کد پیگیری ۱۳ رقمی خود را وارد نمایند .

بندهای ۱۷ و ۱۸ : داوطلبان دارای معلولیت جسمی حرکتی به منظور استفاده از خدمات و تسهیلات لازم باید وضعیت خود را در بند ۱۷ مشخص نموده و در صورت نیاز به منشی گزینه مربوطه را علامتگذاری نمایند. معلولیت این دسته از داوطلبان از سازمان بهزیستی استعلام خواهد شد. داوطلبان چپ دست نیز باید بند ۱۸ را علامتگذاری نمایند. 

بندهای ۱۹ تا ۲۴ : کد رشته مقطع کارشناسی ، کد موسسه مقطع کارشناسی ، تاریخ ورود به مقطع کارشناسی ، تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ، معدل کارشناسی و معدل کاردانی در این بندها درج می شود.

بند ۲۵ : داوطلبانی که معدل مندرج در مدرک تحصیلی آن ها بر مبنای ۰ تا ۴ می باشد می بایست گزینه مربوطه را علامتگذاری نمایند. سه گزینه دیگر نیز مختص حافظان قرآنی است که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند. این داوطلبان با توجه به شرایط اختصاصی خود باید گزینه مورد نظر را انتخاب کنند . 

بندهای ۲۶ تا ۲۹ : گروه امتحانی ، کد رشته امتحانی اول ( اصلی ) ، کد رشته امتحانی دوم ( شناور ) و زبان خارجی در این بندها درج می شود. 

بندهای ۳۱ و ۳۲ : دانشجویان سال سوم کارشناسی که علاقه مند به شرکت در المپیاد علمی دانشجویی هستند باید بند ۳۱ را علامتگذاری نمایند . دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری نیز حسب مورد باید یکی از موارد بند ۳۲ را علامتگذاری نمایند . 
ردیف ۳۳ : داوطلبانی که متقاضی رشته محل های کارشناسی ارشد پیام نور و غیرانتفاعی می باشند باید علاوه بر خرید سریال علاقه مندی و واریز هزینه جداگانه این بند را نیز علامتگذاری کنند.

بندهای ۳۴ و ۳۵ : داوطلبان شاغل با علامتگذاری یکی از گزینه های مندرج در بند ۳۴ وضعیت اشتغال خود را مشخص نمایند این دسته از داوطلبان می بایست محل اشتغال به کار خود را در بند ۳۵ وارد کنند. 

بند ۳۶ : داوطلبان به منظور تعیین حوزه امتحانی خود باید کد و نام شهرستان مورد نظر را در این قسمت درج کنند. 

بندهای ۳۷ تا ۴۱ :  نشانی محل سکونت ، کد پستی ، تلفن ثابت ، تلفن همراه ، و پستالکترونیک در این بخش از فرم ثبت نام باید درج شود.

 

[arshad]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.