خانه / کارشناسی ارشد / نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

نحوه-ثبت-نام-آزمون-کارشناسی-ارشد-99

[contact_info title= “نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹”]

طبق روال سال های گذشته ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از نیمه دوم آذر ماه (یعنی از ۱۶ آذر لغایت ۲۵ آذر) آغاز خواهد شد. بنابراین داوطلبان واجد شرایط می توانند در بازه زمانی مشخص شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ و مطالعه دقیق آن، کاربرگ مربوطه را تکمیل و پروسه ثبت نام خود را به انتها برسانند. داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ به دو روش می توانند اقدام به ثبت نام نمایند : ۱- تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره و انجام ثبت نام توسط کارشناسان مرکز ۲- ثبت نام توسط خود داوطلب.

از این رو جهت راهنمایی داوطلبانی که قصد دارند خود با مراجه به سایت سنجش، مراحل ثبت نام را انجام دهند، در ادامه به نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ خواهیم پرداخت.

داوطلبان دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست جهت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ به سایت سنجش مراجعه نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

هر داوطلب می تواند با توجه علاقه خود در آزمون یک رشته اصلی و یک رشته شناور شرکت نماید. باید توجه داشته باشید که برای هر گروه از رشته ها بایستی یک کارت اعتباری جداگانه تهیه کنید. در ادامه به ذکر مراحل گام به گام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

  • در گام اول بایستی دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را دانلود و با دقت مطالعه نمایید تا به طور کامل در جریان تمام فرآیند مرتبط با آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ قرار بگیرید.
  • در گام دوم بایستی به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه نموده و از منوی سمت راست گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید. سپس بر روی لینک فعال شده سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ کلیک کنید.

  • در گام سوم بایستی کارت اعتباری ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را خریداری نموده و سریال مربوط به آن را در فرم ثبت نام درج کنید. (نکته مهم : چنانچه علاقمند به شرکت در رشته های شناور و یا علاقمند به تحصیل در دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور هستید، باید گزینه علاقمندی به آن ها را فعال نمایید که می بایست برای هر یک کارت اعتباری جداگانه خریداری کنید).
  • در گام چهارم باید مجددا وارد سایت سازمان سنجش شوید و از منوی کارشناسی ارشد، گزینه ثبت نام کارشناسی ارشد را انتخاب کنید.
  • در نهایت باید تمام مشخصات فردی و اطلاعات مربوط به مقاطع تحصیلی گذشته را به ثبت برسانید و گزینه تایید نهایی را انتخاب کنید.

“به محض شروع ثبت نام، راهنمای تصویری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در این مطلب قرار داده خواهد شد.”

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی است که تنها داوطلبان واجد شرایط مجاز به ثبت نام خواهند بود. از جمله شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد عبارتنداز :

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
  • انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات.
  • عدمخصومت و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران.
  • عدم سابقه عضویت در گروه ها، احزاب و سازمان های ضد انقلابی
  • عدم ارتکاب به اعمال خلاف شئون شغلی یا تحصیلی
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

  • داوطلبانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود گردند، مجاز به ثبت نام در آزمون خواهند بود.
  • دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، می بایست قبل از زمان ثبت نام از تحصیل در دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود.

    تبصره : داوطلبانی که تنها قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند از رعایت این شرط معاف می باشند.

  • داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ دوره ی روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام هستند ولی زمان انتخاب رشته تنها مجازبه انتخاب رشته های دوره غیر روزانه خواهند بود.
  • فارغ التحصیلان رشته های دبیری ، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها تنها در صورت اخذ موافقت سازمانه مربوطه مجاز به شرکت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

مطالب مرتبط پیشنهادی :

نحوه دریافت شماره پرونده و کدرهگیری ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد
 زمان برگزاری آزمون عملی کنکور کارشناسی ارشد
شهریه کارشناسی ارشد
اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.