خانه / کارشناسی ارشد / میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹
میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد 99

میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد 99

[contact_info title= “میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹”]

سال های گذشته برای داوطلبان مقطع ارشد تنها معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه های سراسری و آزاد بر اساس نمره آزمون کارشناسی ارشد بود ولی طی سال های اخیر با تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیز مواجه هستیم. داوطلبان زیادی طی تماس با کارشناسان مرکز الومشاوره به دنبال کسب اطلاات لازم در رابطه با نحوه و میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ هستند. به همین جهت تصمیم گرفتیم در این مطلب به طور اختصاصی به موضوع” تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ “بپردازیم. بنابراین مطالعه این مطلب را به تمامی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ پیشنهاد می کنیم.

نحوه تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ قطعی است.

میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

هر ساله قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به انتشار دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می نماید. در این دفترچه به تمامی شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از جمله چگونگی تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد پرداخته شده است. طبق اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، گزینش نهایی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی صورت می پذیرد. شاید با این جمله به بی عدالتی نسبت به داوطلبانی که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه های سطح پایین تر گذرانده اند بیاندیشید. بله! این تفکر کاملا صحیح است و سازمان سنجش برای رفع این بی عدالتی تدابیری همچون اختصاص ضریب به هر دانشگاه اتخاذ نموده است. به این صورت که این ضریب در معدل کارشناسی هر داوطلب اعمال شده و یک معدل تراز شده به دست می آید. از معدل تراز شده در کارنامه کارشناسی ارشد تحت عنوان معدل موثر نام برده می شود. 

آیا تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ مثبت است؟

داوطلبان زیادی طی تماس با کارشناسان مرکز الومشاوره این سوال را مطرح می کنند که آیا تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد نیز همچون تاثیر معدل در کنکور سراسری مثبت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ بر خلاف کنکور سراسری قطعی است. یعنی نمره نهایی (تراز) داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ با معدل تراز شده وی مقایسه می شود. این معدل هم در صورت پایین آوردن تراز داوطلب و هم در صورت بالا بردن و تاثیر گذاری مثبت بر روی معدل، تاثیر خود را خواهد گذاشت ولی در کنکور سراسری چنانچه سوابق تحصیلی داوطلب تاثیر منفی در نتیجه آزمون داشته باشد، از آن تاثیر چشم پوشی می شود. با این تفاسیر توصیه می شود زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در وارد کردن تمامی اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود مخصوصا معدل کارشناسی خود نهایت دقت را داشته باشید.

ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

چنانچه در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ معدل خود را به اشتباه وارد کرده اید، در سه بازه زمانی مختلف می توانید مجددا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایید. 

۱- بازه زمانی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

چنانچه بلافاصله پس از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۹ و قبل از اتمام زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، متوجه ثبت نادرست معدل خود در فرم ثبت نام شدید. این فرصت را خواهید داشت که قبل از اتمام زمان ثبت نام به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه و اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایید. 

۲- مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

چنانچه پس از اتمام زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ متوجه اشکال در ثبت معدل خود در فرم ثبت نام شده اید و فرصت اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود را در بازه زمانی اول از دست داده اید، نگران نباشید. چرا که سازمان سنجش در چندین مرحله این امکان را در اختیار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد قرار می دهد. فرصت بعدی که امکان اصلاح اطلاعات ثبت نامی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، همزمان با مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ است. سازمان سنجش هر ساله پس از اتمام زمان ثبت نام، جهت مساعدت با داوطلبان جا مانده، مهلت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می گیرد که شما نیز می توانید در این بازه زمانی مجددا به سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مراجعه و اقدام به اصلاح اطلاعات ثبت نامی خود نمایید.

۳- زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹

سازمان سنجش در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد مجددا امکان اصلاح اطلاعات ثبت نام کارشناسی ارشد ۹۹ را در اختیار داوطلبان قرار می دهد، با این تفاوت که داوطلبان در این بازه زمانی تنها می توانند برخی از اطلاعات ثبت نامی خود همچون معدل، رشته و محل فارغ التحصیلی را ویرایش نمایند. 

نکات مهم در رابطه با معدل کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

  • دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ ۱۳۸۶/۶/۳۱ به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتی که معدل آنان کمتر از ۱۲ باشد، حق ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ را ندارند.
  • جهت ثبت نام داوطلبان غیر ایرانی در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۹، شرط معدل حذف شده است.
  • فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی نیاز به تکمیل فرم مخصوص معدل ندارند و ضرورت دارد که منحصرا معدل اکتسابی خود را بر اساس معدل مندرج در گواهینامه فارغ التحصیلی بر مبنای ۰ تا ۲۰ و یا ۰ تا ۴ و حداکثر تا ۲ رقم اعشار درج نمایند.
  • در درج معدل خود نهایت دقت را داشته باشید، چرا که در صورت مغایرت معدل اعلام شده با معدل واقعی شما و در صورت نداشتن حد نصاب نمره قبولی با معدل واقعی، مطابق ضوابط، قبولی شما «کان لم یکن» خواهد شد.

[arshad]

[contact_info title= “میزان تاثیر معدل در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.