خانه / کاردانی فنی حرفه ای / لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای
لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای

لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای

لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای

[contact_info title= “لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای”]

از سال ۹۸ سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه های فنی حرفه ای ،  تغییراتی در روند جذب دانشجو برای رشته های کاردانی فنی حرفه ای اعمال نموده اند بدین صورت که پذیرش دانشجو در ۹ رشته امتحانی از طریق ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت در آزمون آن رشته ها و پذیرش در سایر رشته های کاردانی فنی حرفه ای بدون نیاز به شرکت در کنکور و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می گیرد و به احتمال خیلی زیاد در سال ۹۹ نیز شاهد چنین روندی باشیم . پیش از شروع ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ، دفترچه راهنمای ثبت نام در سایت sanjesh.org قرار داده می شود و داوطلبان باید قبل از اقدام به ثبت نام ، با مطالعه دفترچه  از کلیه شرایط و ضوابط و هم چنین رشته ها و دانشگاه های ارائه دهنده رشته ها اطلاع یابند و سپس برای ثبت نام و انتخاب رشته خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.

در ادامه مطلب رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای را ذکر کرده ایم و هم چنین در ادامه ، شرایط ثبت نام و پذیرش در این رشته ها را ارائه داده ایم.

[point1 title= “رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای در دفترچه راهنمای ثبت نام که توسط سازمان سنجش منتشر می شود ، درج شده است”]

لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

طبق مندرجات دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ، فقط برای پذیرش در ۹ رشته امتحانی زیر آزمون برگزار می گردد :

  1. الکتروتکنیک
  2. تاسیسات مکانیکی
  3. تربیت بدنی
  4. حسابداری
  5. شبکه و نرم افزار
  6. صنایع غذایی
  7. گرافیک
  8. مکانیک خودرو
  9. نقشه کشی معماری

زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای در سال گذشته از تاریخ ۱۹ الی ۲۶ خرداد ماه بوده است و در سال ۹۹ نیز پیش بینی می شود حداکثر در نیمه دوم خرداد ماه ثبت نام آغاز شود داوطلبان جهت انجام ثبت نام خود می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایند و در زمان ثبت نام ، مجاز به انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل می باشند. به داوطلبان توصیه می شود برای اطلاع از اینکه رشته های فوق در کدام دانشگاه ها ارائه شده است و ظرفیت پذیرش در هر یک از آن ها به چه صورت می باشد ، دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سنجش دانلود و بررسی نمایند.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۹۸

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک نمایید)

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

(همزمان با انتشار دفترچه لینک فوق فعال می شود)

شرایط ثبت نام رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون کاردانی فنی حرفه ای باید واجد شرایط لازم باشند و در هر مرحله از ثبت نام و پذیرش مشخص شود که شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای را نداشته اند ، از سایر مراحل گزینش و تحصیل در دانشگاه حذف خواهند شد.

  • ارائه مدرک فارغ التحصیلی دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه های رشته ی فنی حرفه ای ارائه مدرک دیپلم فنی حرفه ای دوره ۴ ساله نظام قدیم
  • دانش آموزان دارای مدرک دیپلم رشته های نظری در صورت علاقه مندی می توانند در رشته های دوره کاردانی فنی حرفه ای که مرتبط به رشته تحصیلی آن ها می باشد ، شرکت نمایند.
  • دانش آموزانی که موفق به فارغ التحصیلی تا تاریخ ۹۹/۰۶/۳۱ نشوند ، فقط می توانند برای ثبت نام و انتخاب رشته رشته های تحصیلی نیمسال دوم (بهمن ماه) ، اقدام کنند. لازم به ذکر است که این دسته از داوطلبان باید مدرک دیپلم خود را حداکثر تا ۹۹/۱۱/۳۰ اخذ نمایند.
  • دانش آموزان سال آخر رشته های فنی حرفه ای در صورتی که تا زمان ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نشوند ، باید در زمان در نظر گرفته شده برای ویرایش ثبت نام کاردانی فنیس حرفه ای ، برای ویرایش معدل یا درج معدل کل دیپلم خود اقدام کنند.
  • پذیرفته شدگان رشته های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ، در صورتی که موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ نشوند ، قبولی آن ها لغو خواهد شد.
  • داوطلبان پذیرفته شده در رشته های نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و  غیرانتفاعی فقط در صورتی که موفق شوند مدرک دیپلم خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند ، مجاز به ثبت نام در رشته قبولی خود خواهند بود.
  • داوطلبانی که ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۹۸ را انجام داده و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند حتی در صورت انصراف از دانشگاه  مجاز به ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای برای انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه سال ۹۹ نمی باشند.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه های نوبت دوم و غیرانتفاعی در سال ۹۸ در صورت تمایل به ثبت نام آزمون سال ۹۹  می توانند بدون انصراف از رشته و دانشگاه خود ثبت نام را انجام دهند ولی در صورت پذیرش در یکی از رشته های انتخابی باید از رشته قبلی خود انصراف دهند.
  • داوطلبان آقا باید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام نداشته باشند و کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی (کفالت ، پزشکی ، ایثارگران و موارد خاص) را هنگام ثبت نام ارائه دهند.
  • داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثاگران ، برای اعمال سهمیه خود در آزمون کاردانی فنی حرفه ای  باید به ارگان های مربوطه مراجعه و کدپیپیری ۱۲ رقمی را دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید 
زمان انتشار دفترچه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
زمان ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
لیست رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای
منابع آزمون کاردانی فنی حرفه ای
زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای
زمان برگزاری آزمون کاردانی فنی حرفه ای
اعلام نتایج کاردانی فنی حرفه ای
تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی فنی حرفه ای
ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای
سایت ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
مدارک ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای

[konkor]

[contact_info title= “لیست رشته های کنکور کاردانی فنی حرفه ای”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

[contact_info title= “کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹”] ثبت نام کنکور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.