خانه / کاردانی فنی حرفه ای / شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای
شرایط-ثبت-نام-کنکور-کاردانی-فنی-حرفه-ای

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

شرایط-ثبت-نام-کنکور-کاردانی-فنی-حرفه-ای

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای”]

از آن جا که روش پذیرش در مقطع کاردانی فنی حرفه ای از سال ۹۸ تغییر یافته است و پذیرش در بیشتر رشته ها به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می شود و تنها داوطلبان رشته های نقشه کشی معماری، تربیت بدنی، تاسیسات مکانیک و الکتروتکنیک، مکانیک خودرو، شبکه و نرم افزار، حسابداری، صنایع غذایی و گرافیک می بایست در کنکور کاردانی فنی حرفه ای شرکت نمایند، داوطلبان بسیاری طی تماس با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاوره سوالاتی را در رابطه با شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ مطرح می کنند. به همین دلیل  تصمیم گرفتیم در این مطلب پاسخگوی سوالات متداول داوطلبان در رابطه با ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ باشیم.

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای به طور کامل در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ درج گردیده است.

شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

سازمان سنجش آموزش کشور قبل از آغاز زمان ثبت نام کنکور فنی حرفه ای دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای منتشر و در آن تمام اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می دهد. طبق دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹، شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای به شرح ذیل می باشد :

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون جمهوری اسلامی ایران
  2. عدم دشمنی با حکومت جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم وابستگی به سازمان های محارب و خلاف جمهوری اسلامی ایران
  4. عدم عضویت در گروه های محارب و عدم طرفداری از آن ها
  5. عدم فساد اخلاقی از جمله عدم شهرت به انجام فحشا و منکرات اخلاقی
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  1. داشتن مدرک فارغ التحصیلی دوره دوم متوسطه نظام جدید و یا داشتن مدرک دیپلم فنی حرفه ای دوره ۴ ساله نظام قدیم در یکی از شاخه های رشته ی فنی حرفه ای یا کاردانش
  2. دانش آموزان دارای مدرک دیپلم رشته های نظری نیز می توانند، در رشته های دوره کاردانی ناپیوسته مرتبط با رشته تحصیلی خود، شرکت نمایند.
  3. داوطلبانی که موفق به دریافت مدرک دیپلم خود تا ۳۱ شهریور ۹۹ نشوند، فقط مجاز به انتخاب رشته نیمسال دوم (بهمن ماه) خواهند بود.
  4. پذیرفته شدگان رشته های نیمسال اول تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، چنانچه تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نشوند، قبولی آن ها لغو خواهد شد.
  5. پذیرفته شدگان رشته های نیمسال دوم تحصیلی دانشگاه های فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در صورتی که بتوانند مدرک دیپلم خود را تا پایان نیمسال اول تحصیلی دریافت کنند، مجاز به ثبت نام در رشته قبولی خود خواهند بود.
  6. داوطلبانی که در آزمون کاردانی فنی حرفه ای ۹۸ شرکت کرده اند و در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرفته شده اند (خواه در این رشته ثبت نام کرده باشند یا خیر)، مجاز به ثبت نام دوره های روزانه کاردانی فنی حرفه ای سال ۹۹ نخواهند بود و در صورت شرکت در آزمون می توانند نسبت به انتخاب رشته های غیر روزانه اقدام نمایند.
  7. پذیرفته شدگان دانشگاه های نوبت دوم و غیرانتفاعی سال ۹۸، می توانند بدون انصراف از رشته ی خود اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ نمایند. در صورت پذیرش در یکی از رشته های انتخابی، از رشته قبلی خود انصراف دهند. بدیهی است که این دسته از داوطلبان باید گواهی انصراف از رشته قبلی را به دانشگاه جدید ارائه دهند و پس از انصرا ، اجازه بازگشت به رشته قبلی خود را نخواهند داشت.
  8. داوطلبان آقا نباید از لحاظ وضعیت نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  9. داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثاگران می باشند ، جهت اعمال سهمیه خود در ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای بایستی با مراجعه به ارگان های ذیربط کد پیگیری ۱۲ رقمی را دریافت نمایند و در فرم ثبت نام درج کنند.
  10. اتباع غیرایرانی باید پس از فعال نمودن گزینه اتباع غیر ایرانی در فرم ثبت نام، کد پیگیری ۱۳ رقمی را در بخش مربوطه فرم ثبت کنند.

سوالات متداول داوطلبان آزمون کاردانی فنی حرفه ای :

پرسش : ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ همزمان با هم انجام می شود؟
پاسخ : بله ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای هر ساله همزمان با هم انجام می گیرد.
پرسش : ثبت نام کنکور کاردای فنی حرفه ای چه زمانی آغاز می شود؟
پاسخ : ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ به احتمال زیاد همچون روال سال های گذشته از اواسط خرداد ماه آغاز خواهد شد.
پرسش : ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای از طریق چه سایتی انجام می گیرد؟
پاسخ : جهت ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ در بازه زمانی مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.
پرسش : آیا زمان ثبت نام آزمون کاردانی فنی حرفه ای ۹۹ تمدید خواهد شد؟
پاسخ : بله به احتمال زیاد همچون روال سال های گذشته، زمان ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی حرفه ای ۹۹ تمدید خواهد شد.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون کاردانی فنی حرفه ای :

زمان ویرایش ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای
مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای
لیست رشته های بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای
منابع آزمون کاردانی فنی حرفه ای
دفترچه انتخاب رشته فنی و حرفه ای
اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای
زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای

[banner]

[contact_info title= “شرایط ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 99

کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹

[contact_info title= “کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۹۹”] ثبت نام کنکور …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.