خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / علت و درمان اختلال نعوظ در مردان
علت و درمان اختلال نعوظ در مردان

علت و درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ در مردان یکی از مسائل مهم و پررنگ در حوزه سلامت جنسی آقایان است. این اختلال می‌تواند تأثیرات منفی جسمانی و روانی قابل توجهی بر روی فرد و رابطه او با همسر یا شریک جنسی داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که عوامل فیزیکی و روانی می‌توانند به ایجاد این مشکل در مردان منجر شوند.

درمان اختلال نعوظ می‌تواند شامل تغییر سبک زندگی، درمان بیماری‌های مرتبط، روش‌های روانشناختی، داروها، درمان هورمونی و روش‌های کمکی باشد. هر فرد ممکن است بهترین راهکار درمانی را برای خود را داشته و بهتر است با پزشک متخصص مشورت کند.

جهت دریافت مشاوره های تخصصی جهت درمان اختلال نعوظ در مردان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “علت و درمان اختلال نعوظ در مردان”]

اختلال نعوظ در مردان

اختلال در نعوظ آلت یعنی عدم توانایی در نعوظ یا نگه داشتن نعوظ سفت است که منجر به ناتوانی از رابطه جنسی با شریک جنسی می شود.

اختلال نعوظ گاه به گاه نسبتا رایج است و می تواند به دلایل مختلف از جمله خستگی، استرس، بی علاقگی و بیماری های مختلف جسمی اتفاق بیفتد. اما اگر این اختلال تکرار شود می تواند نشانه بیماری هایی باشد که نیاز به درمان دارند.

اختلال نعوظ نشانه چیست؟

اختلال نعوظ بیماری نیست بلکه علامت یک بیماری در فرد می‌باشد، به عبارتی فردی که سال‌های متمادی مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی باشد به اختلال نعوظ مبتلا می‌گردد که البته با بهبودی بیماری بسیاری از این بیماران بدون مصرف دارو بهبود می‌یابند.

۴۸ درصد افراد مبتلا به اختلالات خواب، دچار اختلال نعوظ می‌شوند. در حالی که افرادی که نعوظ‌ های شبانه در آن ها کاهش یافته دارای اختلال خواب هستند، لذا اصلاح سندروم آپنه باعث بهبود اختلال نعوظ می‌شود.

نقش اختلال نعوظ و بیماری عروق کرونر بر خلاف آنچه تصور می‌شود، با توجه به سن و جنسیت بیشتر از معمول است.

اختلال نعوظ با افزایش سن و چند فاکتور مساعد کننده آترواسکلروز عروق همراه می‌باشد که شامل: استعمال دخانیات و دیابت می‌باشد.

هر فردی که هر کدام از این فاکتورها را داشته باشد ۴ برابر بیشتر شانس ابتلا به اختلال نعوظ را خواهد داشت.

علت اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ، ممکن است که دلیل جسمی یا روانی داشته باشد. اعتیاد به الکل، بیماری‌های دستگاه درون‌ریز و اختلال‌های عصبی از دلایل جسمی معمول هستند.

اضطراب در آمیزش، خصومت یا احساسات منفی نسبت به شریک جنسی و همچنین افسردگی، نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و درگیری‌های احساسی خارج از رابطه می‌توانند از دلایل روانی اختلال نعوظ باشند.

اختلال نعوظ همچنین می‌تواند در اثر بالا رفتن سن رخ دهد. ممکن است با بالا رفتن سن و اختلال در گردش خون، خون به میزان کافی به آلت نرسد یا در بافت‌های مجاور پخش شود. از دیگر عوامل اختلال در نعوظ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیابت
  • افزایش فشار خون
  • سختی سرخرگ یا آترواسکلروز
  • استرس، اضطراب و افسردگی
  • تعدادی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، ضد درد و فشار خون
  • سیگار و سوءمصرف مواد مخدر
  • مشکلات خانوادگی
  • خستگی
  • آسیب‌های مغز و نخاع
  • کاهش هورمون مردانه تستوسترون
  • بیماری MS یا مولتیپل اسکلروز
  • بیماری پارکینسون
  • رادیوتراپی بیضه‌ها
  • سکته مغزی
  • برخی از جراحی‌های پروستات یا مثانه

راهکارهای خانگی برای درمان اختلال نعوظ

✚ به خودتان وقت بدهید.

با افزایش سن، یک مرد به مدت زمانی بیشتری برای تحریک تناسلی و ایجاد نعوظ نیاز دارد. برای مردان ۱۸ تا ۲۰ ساله، نعوظ فقط چند ثانیه طول می کشد. در دهه ۳۰ و ۴۰ ممکن است این زمان به ۱ تا ۲ دقیقه برسد.

ولی اگر در ۶۰ سالگی بعد از ۲ دقیقه به نعوظ نرسیدید به معنای ناتوانی نیست فقط به زمان بیشتری نیاز دارید. فاصله زمانی بین انزال تا نعوظ بعدی با افزایش سن افزایش پیدا می کند. در برخی مردان ۶۰ تا ۷۰ ساله ممکن است یک روز با بیشتر طول بکشد تا بتوانند نعوظ مجدد داشته باشند. باید بپذیریم که این روند طبیعی، افزایش سن است.

✚ اگر سیگار می‌کشید، ترک کنید.

سیگار کشیدن تأثیر مستقیمی بر اختلال نعوظ دارد و اگر توانایی ترک آن را ندارید، حتماً از دیگران کمک بگیرید. از راهکارهای جایگزین مانند آدامس‌های حاوی نیکوتین یا موارد مشابه استفاده کنید یا حتی از پزشک خود بخواهید تا یک داروی جایگزین را در اختیار شما قرار دهد.

✚ وزن اضافی خود را کم کنید.

اضافه وزن می‌تواند باعث اختلال نعوظ و حتی در شرایط بدتر باعث ناتوانی جنسی شود. حتماً فعالیت‌های بدنی را در کارهای روزمره خود قرار دهید. ورزش یکی از بهترین پاسخ‌ها به سؤال اینکه برای اختلال نعوظ چه کنیم محسوب می‌شود. ورزش می‌تواند تغییرات اساسی در عملکرد نعوظ شما به وجود بیاورد که هم شامل کاهش استرس، هم شامل کاهش وزن و هم شامل افزایش جریان خون خواهد شد.

✚ بدانید چه چیزی برای عروق خونیتان مفید است.

آلت تناسلی در مردان یک عضو عروقی است. همان چیزهایی که سرخ رگ ها را تحت تاثیر قرار می دهند مثل کلسترول و چربی اشباع روی جریان خون آلت تناسلی هم تاثیر می گذارند. در واقع همه مردان بالای ۳۸ سال مقداری تنگی در عروق آلت خود دارند. بنابراین باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. بالا رفتن کلسترول یکی از دلایل اصلی است که منجر به اختلال نعوظ می شود.

✚ در دوچرخه سواری زیاده روی نکنید.

دوچرخه سواری روی یک زین باریک باعث فشار بیش از حد در ناحیه میان پاها می شود، دقیقا جایی که اعصاب و رگ های خونی به آلت تناسلی شما جریان می یابد. اگر می خواهید دوچرخه سواری کنید سعی کنید کمتر روی زین بنشینید یا از یک زین پهن تر بدون دماغه استفاده نمایید.

اگر هنگام دوچرخه سواری آلت تناسلیتان دچار بی حسی شود ممکن است فردای آن دچار اختلال نعوظ شوید.

✚ اعتیاد به الکل و مواد مخدر را درمان کنید.

نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی یا مصرف برخی داروهای غیرقانونی و مواد مخدر به طور مستقیم در اختلال نعوظ نقش دارد و باعث ایجاد مشکلات زیادی در زمان طولانی می شود.

✚ رابطه جنسی بیشتری داشته باشید.

افرادی که کمتر از یک بار در هفته رابطه دارند نسبت به افردی که هفته ای یک بار رابطه دارند، اختلال نعوظ بیشتری را تجربه می کنند. محققان نتیجه گرفتند که مقاربت منظم می تواند از مردان در مقابل اختلال نعوظ محافظت نماید.

✚ هندوانه بیشتری بخورید.

هندوانه های قرمز و آبدار می توانند تاثیر به سزایی در لحظات عاشقانه شما داشته باشند. محققین مرکز مطالعات روی میوه ها و سبزیجات در تگزاس متوجه شدند فیتونوترینت های هندوانه اثری مشابه ویاگرا دارند آب این میوه حاوی سیترولین است که موجب انبساط رگ های خونی در بدن می شود. بر خلاف ویاگرا، هندوانه فقط یک اندام خاص را هدف نمی گیرد. سیترولین باعث انبساط رگ های خونی در تمام بدن می شود که برای قلب، سیستم گردش خون و سیستم ایمنی مفید است. مقدار سیترولین در پوست هندوانه بیشتر از گوشت آن است. از آن جایی که مردم پوست هندوانه را نمی خورند، محققان در حال تلاش برای تولید هندوانه هایی با میزان سیترولینن بیشتر در گوشتشان هستند.

درمان اختلال نعوظ مردانه 

در صورتی که اختلال نعوظ به علت‌های روانی رخ داده باشد ممکن است روان‌درمانی، مشاوره زناشویی یا سکس‌درمانی مفید واقع شود و اگر علت‌های صرفاً جسمی موجب اختلال در نعوظ شده باشند می‌توان از تزریق، جراحی آلت یا درمان دارویی با قرص سیلدنافیل استفاده کرد.

این قرص‌ها که با نام تجاری Viagra نیز به فروش می‌رسند، اثر نیتریک اکسید را افزایش داده و موجب نعوظ می‌شوند.

نیتریک اکسید در هنگام تحریک جنسی ترشح می‌شود و رگ‌های آلت را باز کرده تا خون بیشتری در آن‌ها جریان یابد. البته این قرص‌ها تنها در ۷۰٪ موارد اثرگذار هستند.

روش‌های جراحی

این روش‌ها شامل روش های مختلف تهاجمی هستند که ممکن است شامل قرار دادن ایمپلنت در آلت تناسلی مردانه یا تزریق چربی به داخل آلت باشد.

معمولاً قرار دادن ایمپلنت دردسر زیادی دارد و ممکن است استفاده از آن برای افراد مختلف نیاز به برخی تمهیدات اولیه داشته باشد. تزریق چربی یک روش طبیعی‌تر است و فرد زودتر می‌تواند رابطه جنسی برقرار کند. اما باید این حقیقت را بپذیریم که به مرور زمان چربی داخل آلت تناسلی از بین رفته و فرد مجدداً باید این روش را تکرار کند.

تقویت تستوسترون به عنوان هورمون جنسی

تستوسترون به عنوان یک هورمون جنسی شناخته می‌شود که نقش مستقیمی در تحریک جنسی مردان دارد. بررسی‌های پزشکی نشان می‌دهد که کمبود هورمون تستوسترون در برخی از مردان به دلیل شرایط زندگی خاص عامل اصلی ایجاد اختلال نعوظ است.

معمولاً متخصصین به این افراد تقویت هورمون تستوسترون را پیشنهاد می‌دهند که شامل تغییرات هورمونی می‌شود.

این روش یک جایگزین طبیعی و یک پاسخ خوب برای سؤال با اختلال نعوظ چه کنیم محسوب می‌شود، اما در هر صورت تغییر غیرطبیعی در هورمون جنسی می‌تواند سایر قسمت‌های بدن را هم تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل این روش باید مستقیماً زیر نظر پزشک و با اجازه آن ها انجام شود.

[contact_info title= “علت و درمان اختلال نعوظ در مردان”]

در آخر

اختلال نعوظ در مردان یک مشکل رایج و قابل توجه است که تأثیرات عمده‌ای بر روی کیفیت زندگی جنسی و روابط شخصی افراد دارد.

اهمیت تشخیص و درمان اختلال نعوظ در مردان نیازمند به کاری گیری روش‌های چندجانبه و ترکیبی است که به عوامل فیزیکی و روانی مرتبط با فرد بستگی دارد.

با توجه به پیشرفت‌های پزشکی و روانشناسی، امروزه راهکارهای مؤثری برای درمان این اختلال وجود دارد که بهبود قابل توجهی در عملکرد جنسی و رضایت فرد و شریکش ایجاد می سازد.

با توجه به این موضوع که هر فرد ممکن است علل و عوامل مختلفی برای اختلال نعوظ داشته باشد، بهتر است درمان متناسب با نیازها و شرایط فردی هر فرد تعیین شود. همچنین، مشاوره و همکاری با پزشکان و تخصصی‌های مرتبط می‌تواند در تشخیص و درمان این اختلال مفید باشد.

سوالات متداول 

۱.چه عواملی می‌توانند باعث اختلال نعوظ در مردان شوند؟

عوامل زیادی در ایجاد اختلا نعوظ در مردان نقش دارند از جمله این موارد می توان به عوامل فیزیکی، روانی، فاکتور های رابطه و مسائل رفتاری اشاره کرد.

۲.چه راهکارهایی برای درمان اختلال نعوظ در مردان وجود دارد؟

تغییر سبک زندگی، درمان بیماری های مرتبط، مشاوره درمانی و درمان های هورمونی و جراحی.

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.