خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / راه های درمان زود انزالی در آقایان
راه های درمان زود انزالی در آقایان

راه های درمان زود انزالی در آقایان

زودانزالی یکی از مشکلات جنسی مردان است که به معنای انزال زودتر از زمانی است که خود فرد و یا شریک جنسی او آمادگی اش را داشته باشد. 

زودانزالی می‌تواند بر روی رابطه جنسی و رضایت جنسی تأثیرات منفی بسیاری داشته و منجر به نارضایتی زوجین در رابطه شود.

این اختلال می تواند به دلیل تاثیرات منفی عوامل فیزیکی، مشکلات روانی، تنش های روابط و ناراحتی های جسمانی به صورت دائم و یا موقت برای افراد رخ دهد و در نهایت باعث کاهش اعتماد به نفس در آقایان و ایجاد رویکردی منفی نسب به رابطه جنسی در ذهن آن ها شود.

به همین خاطر، شناخت و درمان زود انزالی اهمیت بسیاری در بهبود کیفیت زندگی جنسی آقایان دارد.

در این مقاله، به بررسی علل زودانزالی و راه های درمان زود انزالی در آقایان پرداخته تا افرادی که با مشکل زودانزالی رو به رو هستند با مطالعه این مقاله، بتوانند علل موجود را درک و به کمک راه‌های درمانی مختلف، بهبود قابل ملاحظه‌ای در کنترل زودانزالی داشته و رضایت جنسی خود را افزایش دهند.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره های تخصصی در خصوص درمان زودانزالی می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “زود انزالی چیست؟-راه های درمان زود انزالی در آقایان”]

عوامل و علل زودانزالی در مردان

عوامل زودانزالی می تواند فیزیکی و بیولوژیکی یا روانی باشند. در برخی موارد و تماس هایی که با مرکز مشاوره ما می گیرند، کاربران به این موضوع اشاره می کنند که در شرایطی و یا در برخی از موقعیت ها دچار زودانزالی می شوند.

در ابتدا باید به انواع زود انزالی اشاره کنیم و آنها را تفکیک کرده و برای درمان هر کدام راه حل مناسبی را ارائه دهیم.

طبق بررسی های به عمل آمده، دو نوع زود انزالی وجود دارد؛ 

_ زود انزالی اولیه یا مادام العمر

_  زودانزالی ثانویه یا همان اکتسابی

تفاوت مدل اولیه با ثانویه در این است که در حالت اکتسابی شما قبلا انزال طولانی تری را تجربه کرده اید و بنا به دلایل مختلفی در دوره ای دچار زود انزالی شده اید، برخلاف مدل اولیه که شما از ابتدا دچار این اختلال بوده اید.

در گذشته تصور می شد که انزال زودرس کاملاً روانی است. با این حال، در حال حاضر تصور می شود که برخی از مردان (به ویژه آنهایی که انزال زودرس مادام العمر دارند) عدم تعادل شیمیایی در مراکز مغزی کنترل کننده این عملکرد دارند. (این یک علت عصبی زیستی نامیده می شود) این به نوبه خود می تواند منجر به مشکلات روانی مرتبط، مانند اضطراب عملکرد شود.

انزال زودرس اکتسابی می تواند ناشی از عوامل روانی زیر باشد؛

… افسردگی یا اضطراب، به ویژه در مورد عملکرد

… احساس اضطراب در مورد طرد شدن توسط شریک جنسی

… انتظار شکست

… تجربیات منفی جنسی در دوران کودکی

… فشار

مشکلات زناشویی

… زود انزالی در پی خود ارضایی

خود ارضایی مکرر یکی از دلایل بروز مشکلات جنسی است که باعث شرطی شدن مغز می شود و در حین رابطه زناشویی احساس ناتوانی و نارضایتی را ایجاد می سازد.

… زودانزالی به دلیل افسردگی

یکی از عوامل ثابت شده در افزایش یا کاهش میل جنسی افسردگی است که باعث ایجاد تغییرات هورمونی و در نتیجه تاثیرات منفی بر روی فرد می شود و این تغییرات و تاثیرات بر کیفیت رابطه جنسی اثر مستقیم و منفی می گذارند.

… عدم معاشقه پیش از آمیزش جنسی

معاشقه و نوازش پیش از سکس باعث می شود دو طرف به یک اندازه تحریک شوند. زیرا تحریک ناکافی باعث شده تا در حین آمیزش مرد به انزال نزدیک شود در حالی که خانم هنوز به اندازه کافی تحریک نشده تا بتواند ارگاسم را تجربه کند.

از عوامل دیگر زودانزالی می توان به داشتن بیماری هایی مانند؛ دیابت و یا بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی نیز اشاره کرد.

آیا می توان از انزال زودرس پیشگیری کرد یا از آن جلوگیری کرد؟

انزال زودرس بسته به عواملی که باعث آن شده است، قابل پیشگیری یا اجتناب است.

اغلب اوقات، استفاده از روش های رفتاری که در ادامه ذکر کرده ایم برای جلوگیری از آن موثر است.

اما روش ها و تمرین های فیزیکی و جسمی و البته درمان های دارویی نیز برای درمان زود انزالی وجود دارند که طبق تحقیقات پزشکان روش های اصلاح رفتاری بیشتر از متود های دیگر اثربخش هستند.

راه های درمان زود انزالی در آقایان

… رفتار درمانی

رفتار درمانی شامل آزمایش روش های مختلف برای به تاخیر انداختن انزال است. هدف آن این است که به شما بیاموزد، چگونه بدن و احساسات خود را کنترل کنید.

شروع و توقف

با این تکنیک، شما یا شریک جنسیتان آلت تناسلی خود را نزدیک به نقطه ارگاسم تحریک می کنید و سپس تحریک را برای حدود ۳۰ ثانیه متوقف می کنید تا زمانی که به حالت اولیه برگردید.

این عمل را «شروع و توقف» سه یا چهار بار پیش از اینکه به خود اجازه دهید به ارگاسم برسید تکرار کنید.

تمرین این روش را تا زمانی که کنترل خوبی به دست آورید ادامه دهید.

فشار درمانی

با استفاده از این روش، شما یا همسرتان آلت تناسلی خود را در نزدیکی نقطه ارگاسم تحریک می کنید و سپس به آرامی سر آلت تناسلی خود را برای حدود ۳۰ ثانیه فشار می دهید تا نعوظ خود را از دست بدهید.

قبل از اینکه به خود اجازه ارگاسم بدهید، این تکنیک را چندین بار تکرار کنید. تمرین این تکنیک را تا زمانی که کنترل در به تاخیر انداختن ارگاسم خود را بدست نیاوردید ادامه دهید.

تفکر حواس پرت

ایده این تکنیک این است که در زمانی که از نظر جنسی تحریک می شوید، توجه خود را بر روی چیزهای غیرجنسی معمولی متمرکز کنید.

به عنوان مثال، تجسم کنید که نام تمام مشاغلی را که در هنگام رانندگی به باشگاه در معرض دید و نظر شما می آیند، نام همه بازیکنان تیم ورزشی مورد علاقه خود و … .

مشاوره

اگر علت انزال زودرس شما روانی، عاطفی یا به دلیل مسائل مربوط به رابطه است (به دلیل اضطراب عملکرد، افسردگی، استرس، احساس گناه، یا یک رابطه مشکل دار) از یک روانشناس، روانپزشک، زوج درمانگر یا درمانگر جنسی کمک بگیرید.

البته شاید خودتان نتوانید به خوبی تشخیص دهید که به کدام درمان نیاز دارید، در همین راستا مشاوران مجموعه می توانند به صورت تلفنی د کمک شایانی در جهت درمان شما انجام دهند.

داروها

قطعا هنگام استفاده از داروها باید احتیاط بسیاری داشته باشید، و هیچ گاه بدون تجویز و نظر پزشک دارویی را خودسرانه مصرف نکنید، زیرا عوارض داروها برای هر فرد متفاوت بوده و ممکن است شما با مصرف قرصی که دوستتان پیشنهاد داده، دچار مشکلات جسمی و روانی خاصی شوید.

چند نمونه از داروهای مناسب برای درمان زود انزالی؛

_ داروهای ضد افسردگی، به ویژه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین مانند سیتالوپرام (Celexa®)، اسیتالوپرام (Lexapro®)، فلوکستین (Prozac®)، پاروکستین (Paxil®) و سرترالین (Zoloft®) یا کلومیپرامین (Anafranil®) ضد افسردگی سه حلقه ای می توانند کمک کنند.

_ کرم ها و اسپری های بی حس کننده که روی سر و ساقه آلت تناسلی استفاده می شود یکی دیگر از گزینه های دارویی برای به تاخیر انداختن انزال است.

کرم یا اسپری بی حس کننده روی آلت تناسلی مالیده می شود، به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که حساسیت کمتری در آلت تناسلی خود احساس کنید جذب می شود. شستن آلت تناسلی خود قبل از رابطه جنسی برای جلوگیری از بی حسی واژن همسرتان یا از دست دادن نعوظ بسیار مهم است.

[contact_info title= “زود انزالی چیست؟-راه های درمان زود انزالی در آقایان”]

در آخر

زودانزالی یکی از مشکلات جنسی رایج در آقایان است که به عوامل متعددی برمی‌گردد، از جمله مشکلات فیزیکی و روانی.

درمان زودانزالی می‌تواند به کمک روش‌های طبیعی و دارویی، روش‌های روانشناختی و تمرینات جسمانی انجام شود.

همچنین، مشاوره و همراهی همسر نیز می‌تواند در فرایند درمان موثر باشد. با این وجود، مهم است که هر فردی با مشکل زودانزالی با متخصص مربوطه مشورت کند تا بر اساس شرایط و علل خاص خود، یک برنامه درمانی مناسب داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع که بسیاری از افراد به دلیل عدم داشتن اعتماد به نفس و یا حتی خجالت، از مراجعه حضوری به پزشک امتناع می ورزند، بستری را فراهم ساخته تا این افراد بتوانند به صورت تلفنی با مشاورین مرکز ما تماس گرفته و به صورت کاملا محرمانه و خصوصی، اطلاعات و راهنمایی های لازم را از ایشان دریافت نمایند.

سوالات متداول

۱. راه های درمان زود انزالی در آقایان کدامند؟

بسته به علت، گزینه های مختلفی برای درمان زود انزالی وجود دارد. اینها شامل رفتار درمانی، مشاوره و داروها می شود.

اغلب علت انزال زودرس معمولاً ابتدا با رفتار درمانی و یا مشاوره برای کمک به نگرانی های عاطفی، اضطراب عملکرد یا عوامل استرس زا که ممکن است در ایجاد آن موثر باشند، درمان می شوند. اغلب ممکن است بیش از یک روش درمانی به طور همزمان امتحان شود.

۲.آیا امکان درمان قطعی زودانزالی در آقایان وجو دارد؟

بله، با پیروی از تکنیک های توضیح داده شده در این مقاله برای راه های درمان زود انزالی در آقایان، مصرف هر گونه داروهای تجویز شده و مشاوره در صورت نیاز، زود انزالی می تواند به مشکل گذشته شما تبدیل شود.و در ادامه مسیر خود در زندگی احساس خوشایند تری داشته باشید.

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.