خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟
آیا بارداری از طریق مقعد امکان پذیر است؟

آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

بسیاری از زوج ها برای تنوع بخشیدن به روابط جنسی یا درخواست یکی از طرفین اقدام به برقراری رابطه مقعدی می کنند. متاسفانه باورهای غلط زیادی در خصوص آنال سکس وجود داشته که مهم ترین آن ها “آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟” است.

به خاطر داشته باشید بیش تر افراد تصور می کنند رابطه جنسی مقعدی باعث بارداری نشده و به هیچ عنوان از لوازم پیشگیری و بهداشتی استفاده نمی کنند، اما در شرایطی نادر ممکن است زن بدون داشتن رابطه واژینال باردار و یا طرفین درگیری بیماری های مقاربتی شوند.

۲ شرایط فوق به اندازه ای در جامعه ما مهم و حیاتی هستند که باید به درستی مدیریت و یا با استفاده از برخی لوازم جنسی خاص از وقوع آن جلوگیری شود.

چنانچه شما هیچ آگاهی در خصوص نحوه صحیح برقراری آنال سکس ندارید، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته تا راهنمایی های لازم را به صورت تلفنی در اختیار شما قرار دهند.

[contact_info title= “آیا بارداری از طریق مقعد امکان پذیر است؟”]

رابطه مقعدی (آنال سکس)

رابطه مقعدی یا آنال سکس (Anal sex) نام نوعی از رابطه جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود.

اساساً ساختار مقعد برای برقراری رابطه جنسی نمی‌باشد؛ بلکه این عضو به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی؛ بنابراین آنال سکس کاملاً رابطه‌ای غیر طبیعی است.

رابطه مقعدی یکی از خطرناک‌ترین روش‌های رابطه جنسی است که می‌تواند در انتقال بیماری‌های رابطه جنسی بسیار مؤثر باشد؛ با وجود استفاده از روان کننده‌ها، روغن، اسپری، ‌کاندوم و… و احتمال کاهش درد در حین رابطه مقعدی، این رابطه همچنان خطرناک خواهد بود و پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. 

آیا رابطه از پشت باعث حاملگی می شود؟

به طور جدی، پاسخ این سوال نه است و رابطه مقعدی یک راه موثر برای جلوگیری از بارداری است. با این حال، برخی وضعیت های نامعلوم وجود دارد که به صورت غیر مستقیم باعث حاملگی می شود.

امکان بارداری در رابطه مقعدی چقدر است؟

به منظور باروری، اسپرم باید در واژن قرار داشته باشد تا بتواند از طریق باز شدن رحم، حرکت کند. از آن جا، اسپرم ها از طریق رحم به داخل لوله فالوپ می روند و تلاش می کنند تا به تخمک نفوذ کنند. هیچ ارتباط داخلی بین مقعد و اندام های تولید مثل که تخمک های زن هر ماه در آن منتشر می شود وجود ندارد.

ولی چون مقعد در نزدیکی واژن است، احتمال آن وجود دارد که اسپرم ها به طور تصادفی به کانال واژن بدون دخول نفوذ کنند.

گرچه احتمال آن بسیار بسیار پایین است اما اگر همه شرایط دیگر درست باشد، بعضی از پزشکان معتقدند که این امر می تواند منجر به حاملگی شود. بارور سازی تخمک تنها نیاز به یک اسپرم دارد و حدود ۱ مورد در هر ۲۰۰ زن بررسی شده گفتند که بدون داشتن رابطه واژینال باردار شدند.

چرا رابطه مقعدی لذت بخش است و چرا مردان به آن تمایل دارند؟

علت احساس لذت در رابطه مقعدی وجود میزان زیاد پایانه‌های عصبی در این بخش است. اما باید در نظر داشت که در صورت تکرار مداوم این نوع رابطه جنسی، پایانه‌های عصبی موجود در مقعد آسیب دیده و باعث بروز بیماری های متعددی می شود.

یکی از دلایلی که مردان به رابطه مقعدی فکر می‌کنند و تمایل به انجام آن دارند، عدم موفقیت آنان در به ارگاسم رساندن همسر خود است.

مردان بر این باورند که از این طریق می‌توانند همسر خود را از لذت رابطه جنسی به طور بیشتری بهره‌مند کنند.

در چنین شرایطی، در صورت رضایت، زن می‌‌تواند با محبت به همسر خود کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با نقاط تحریک پذیر جنسی‌اش، سریع‌‌تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در این صورت مرد احساس قدرت و لذت می‌‌کند.

عوارض رابطه مقعدی

√ باکتری مقعدی

رشته ای از باکتری ها مانند ایکولای در داخل مجاری مقعد وجود دارند و به راحتی پخش می شوند. حتی اگر شما و همسرتان عاری از هرگونه عفونت های منتقل شونده جنسی و عفونت مجاری ادراری باشید، باز هم عفونت های باکتریایی می توانند به همسرتان منتقل شود. در این موارد همیشه بهداشت را رعایت کنید و قبل از تعویض رابطه به رابطه واژینال، حتما از کاندوم استفاده کنید.

√ بافت های حساس مقعدی

اگرچه پوست اطراف مقعد سخت تر و مانعی در برایر عفونت ها است، اما بافت نرم داخل مقعد، نازک و حساس است. داشتن رابطه مقعدی ممکن است باعث پارگی و خونریزی شود و شما را نسبت به میکروب ها و ویروس ها آسیب پذیر تر کند.

√ کمبود روانکاری

برعکس واژن، مقعد هیچگونه مایع روانی را تولید نمی کند. بنابراین لازمه یک رابطه مقعدی سالم، استفاده از روان کننده های بدون نسخه است. اگر از این روان کننده ها استفاده نکنید؛ ممکن است منجر به درد، آسیب و خونریزی پس از رابطه شود.

√ تشدید هموروئید

رابطه مقعدی هیچگاه یک هموروئید جدید را به وجود نمی آورد. اما ممکن است علائم آن را تشدید کند و موجب خارش، تورم و ناراحتی شود.

√ آسیب رسیدن به روده بزرگ

اگر چه این مورد بسیار نادر است، اما ممکن است این رابطه به روده آسیب برساند و در نهایت منجر به جراحی شود. اگر هر گونه خونریزی سنگین و درد زیر شکمی پس از رابطه مقعدی داشتید؛ حتما با پزشک مشورت کنید.

امکان ابتلا به بیماری های مقاربتی از طریق رابطه مقعدی

خطر انتقال یا ابتلا به STI در طی رابطه مقعدی در مقایسه با رابطه جنسی واژینالی بیشتر است، مخصوصا اگر از کاندوم استفاده نشود. زیرا مقعد قادر به تولید روان کننده نیست و پوست این ناحیه بسیار لطیف است، بنابراین به راحتی پاره شده و در صورت زخم شدن پوست، عفونت به آسانی انتقال می یابد.
عفونت های منتقل شونده از طریق رابطه مقعدی عبارتند از؛
  • HIV
  • ویروس ﭘﺎﭘﯾﻟوﻣﺎى اﻧﺳﺎﻧﯽ (HPV)
  • ویروس های هپاتیت
  • سفلیس
  • سوزاک
  • تبخال تناسلی
  • کلامیدیا
  • زگیل تناسلی

[contact_info title= “آیا بارداری از طریق مقعد امکان پذیر است؟”]

در آخر 

با توجه به بررسی‌ها و شواهد علمی موجود، رابطه جنسی از پشت تنها در شرایطی که اسپرم بتواند به واژن نفوذ کند باعث بارداری می شود، اما در حالت کلی لمکلن بارداری از مقعد وجود ندارد.

به خاطر داشته باشید که آنال سکس در صورتی که محافظت نشده باشد، منجر به انتقال بیماری‌های جنسی خواهد شد که عوارض ناخوشایندی را برای طرفین در پی دارد. 

در صورتی که تمایل به برقراری رابطه جنسی مقعدی با پارتنر خود دارید، بهتر است در اولین مرحله رضایت طرفین و پس از آن تمامی جوانب احتیاط را فراهم تا بتوانید یک سکس لذت بخش را تجربه کنید.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جنسی نیز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول 

۱. آیا رابطه از پشت باعث بارداری میشود؟

خیر، بارداری از طریق رابطه جنسی آنال (مقعدی) به طور طبیعی امکان‌پذیر نیست. راه طبیعی برای حمل و نقل اسپرم به رحم وجود ندارد و سیستم تولید مثل در ناحیه تناسلی قرار دارد.

۲. آیا استفاده از روش‌های جلوگیری از بارداری، از جمله کاندوم، در رابطه آنال امکان‌پذیر است؟

بله، استفاده از روش‌های جلوگیری از بارداری، از جمله کاندوم، در رابطه آنال می‌تواند مؤثر باشد و به پیشگیری از انتقال بیماری‌های جنسی نیز کمک کند. با این حال، برای جلوگیری از بارداری مطمئن، استفاده از روش‌های مناسب و موثر‌تری مانند روش‌های کانتراسپتیو هورمونی یا روش‌های باریاکینگی (مانند لوله‌بندی) توصیه می‌شود.

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.