خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / رابطه جنسی در کرونا
رابطه جنسی در کرونا

رابطه جنسی در کرونا

رابطه جنسی در کرونا

[contact_info title= “رابطه جنسی در کرونا”] 

همانطور که می دانید ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرده، اما همچنان پدیده‌ای ناشناخته است که دانشمندان و متخصصان اطلاعات دقیقی درباره ماهیت و عوارض آن ندارند؛ تاکنون انتقال این ویروس از راه مجاری تنفسی و چشم به اثبات رسیده است، اما آیا روابط زناشویی نیز می‌تواند باعث انتقال این ویروس شود؟

برای اینکه بتوانید پاسخ سوال خود در مورد اینکه “رابطه جنسی در کرونا” چگونه باید باشد م یتوانید این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید و در صورت داشتن سولا با کارشناسان ما در ارتبازط باشید.

ویروس کرونا چیست ؟

کووید ۱۹ ( COVID-19 )، نوعی جدید از ویروس کرونا است که در اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین ظاهر شد.  این ویروس احتمالاً از یک حیوان احتمالاً خفاش، اگرچه دانشمندان در این مورد مطمئن نیستند، به انسان منتقل شد. علائم کووید ۱۹، دو تا چهار ده روز پس از مواجهه با آن در فرد ظاهر می شود که این علائم عبارت اند از: تب و لرز، سرفه، مشکل تنفسی، درد عضلانی، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی. به نظر می رسد در حالی که عفونت ناشی از ویروس در برخی افراد خفیف است اما می تواند یک بیماری شدید تنفسی ریوی مشابه سارس یجاد کند و حتی ممکن است منجر به مرگ شود.

همچنین ممکن است این بیماری منجر به عوارضی مثل ذات الریه یا برونشیت ایجاد کند که این عوارض بیشتر در افراد مسن و نوزادان و همچنین افرادی که سیستم ایمنی ضعیف یا بیماری قلبی یا ریوی دارند مشاهده می شود. از سوی دیگر، سوال بسیاری از افراد در دوران کرونا این است که آیا این ویروس از طریق داشتن رابطه جنسی قابل انتقال است یا خیر.  از آنجایی که ویروس کرونا یک بیماری مقاربتی نیست پاسخ دادن به این سوال با بله یا نه امکان پذیر نیست که در ادامه با جزئیات بیشتری به “رابطه جنسی و کرونا” پرداخته شده است .

گروه های پرخطر در معرض ابتلا به کرونا ویروس

افراد با شرایط زیر، جزو گروه های پرخطر شناخته می شوند که خطر ابتلا به کرونا در این افراد نسبت به افراد دیگر بیشتر است:

  • افراد مسن و خیلی جوان
  • افرادی که سیستم ایمنی بدن ضعیفی دارند مانند بیماران سرطانی تحت درمان
  • مبتلایان به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری مزمن ریه و بیماری های قلبی
  • افرادی که تحت جراحی پیوند عضو قرار گرفته و یا مصرف کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی

 آیا ویروس کرونا می تواند از طریق رابطه جنسی منتقل شود ؟

سوال در مورد اینکه آیا کووید ۱۹ از طریق رابطه جنسی منتقل می شود تا حد زیادی با خطرات رابطه جنسی با شخصی که آلوده است ارتباط ندارد. ویروس کرونا با راه های دیگری منتقل می شود از جمله از طریق ترشحات دهان و بینی شامل بزاق و مخاط فردی که آلوده به ویروس است.

حتی اگر در رابطه جنسی افراد یکدیگر را نبوسند اما با توجه به اینکه در نزدیک هم تنفس خواهند کرد احتمال انتقال ویروس وجود دارد و همچنین افراد سطوحی را لمس می کنند که فرد دیگر آن ها را لمس کرده است. اگرچه ویروس در مایعات جنسی فرد دیگر وجود ندارد اما می تواند از طریق بوسیدن یا تماس جسمی نزدیک منتقل شود.

 

رابطه جنسی با همسر در دوران کرونا

خطر رابطه جنسی در دوران کرونا، بستگی به این دارد که فرد با چه کسی رابطه جنسی دارد. اگر فرد متاهل بوده و می خواهد با همسرش رابطه جنسی داشته باشد مشکلی پیش نمی آید مگر اینکه یکی از افراد آلوده به ویروس کرونا باشد. در چین، یکی از دلایل پخش گسترده ویروس، انتقال این بیماری در میان اعضای خانواده بود بنابراین رابطه جنسی زوجین، احتمال انتقال بیماری را بالا نمی برد زیرا به هر حال افراد در یک خانه با هم زندگی می کنند.

بنابراین در ارتباط با رابطه جنسی و کرونا، ترس از ویروس کرونا دلیل خوبی برای نداشتن نحوه صحیح رابطه جنسی با همسر نیست البته این در زمانی است که هر دو نفر علائم ابتلا به کووید ۱۹ را نداشته باشند اما اگر تست کرونای یکی از افراد مثبت شده باشد باید دستورالعمل های قرنطینه دنبال شود تا خطر انتقال بیماری به اعضای دیگر خانواده نیز کاهش یابد.

راهکارهایی برای شما و شریک زندگی تان در صورت بروز علائم کرونا

  • در صورت امکان در اتاق جداگانه بخوابید.
  • اجازه ندهید کسی به ملاقات شما بیاید.
  • به طور مرتب دستان خود را با صابون و آب گرم بشویید.
  • در خانه بمانید و به اماکن عمومی نروید و از تاکسی استفاده نکنید.
  • در صورت امکان از سرویس بهداشتی وامکانات جداگانه استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که اتاقی که در آن قرنطینه هستید تهویه مطبوعی دارد.
  • از یکی افراد خانواده خود بخواهید که غذا و دارو های شما را بدهد اما از تماس با آن ها خودداری کنید.
  • فاصله دو متر را از اعضا دیگر خانواده به ویژه افراد سالمند یا افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند رعایت کنید.
  • وسایل شخصی مانند حوله، ملافه، مسواک، فنجان و ظرف را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • از تماس با حیوانات خانگی دوری کنید.

علت قرنطینه کردن

 

برخی از افراد می پرسند چه دلیلی دارد بعد از ابتلا به این بیماری خودمان را قرنطینه کنیم. باید در نظر داشته باشید که هیچ واکسن و درمان خاصی برای کورو ویروس وجود ندارد و مصرف آنتی بیوتیک ها برای این بیماری کاربردی ندارد چون آنتی بیوتیک ها تاثیری در مقابله با ویروس ها ندارند. هر روند درمانی در طول دوره درمانی فقط می تواند علائم این بیماری را تسکین دهد در حالی که بدن بیمار مجبور است با خود بیماری مبارزه کند. به همین علت به افراد توصیه می شود که در صورت ابتلا به عفونت برای پیشگیری از شیوع بیماری از تماس با افراد دیگر جدا خودداری کنند.

مشاوران مرکز الو مشاوره در هر طمان که شما نیاز داشته باشید می توانند شما را در مورد “رابطه جنسی در کرونا” راهنمایی نمایند و به سوالاتتان پاسخ دهند. سایر مطالب پیشنهادی:

میل جنسی چیست؟
اعتیاد به رابطه جنسی
رابطه جنسی خشن و مازوخیسم
انواع زنان روسپی

[contact_info title= “رابطه جنسی در کرونا”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.