خانه / کارشناسی ارشد / دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
دفترچه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

دفترچه-ثبت-نام-کنکور-کارشناسی-ارشد-1400

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

متولی برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش آموزش کشور است. از آن جایی که ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد مستلزم داشتن یکسری شرایط است، سازمان سنجش آموزش کشور تمامی اطلاعات لازم از جمله شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و … را در قالب دفترچه راهنمایی تحت عنوان دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد منتشر می کند. بنابراین تمامی داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، می بایست ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ را دانلود و به طور کامل مطالعه نمایند. در این مطلب علاوه بر قرار دادن لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰، به ذکر برخی نکات مهم مندرج در آن نیز پرداخته ایم.

[point1 title= “دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد قبل چند روز قبل از آغار ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد منتشر خواهد شد.”]

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از دوره روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد، از طریق دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به اطلاع داوطلبان رسانده می شود.

جهت دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ کلیک کنید.

(به محض انتشار، لینک بالا فعال خواهد شد.)

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری

برای تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اطلاعات و مدارک زیر مورد نیاز است :

یک قطعه عکس
  1. مشخصات عکس مربوط به سال جاری داوطلب
  2. حداکثر حجم ۷۰ کیلو بایت
  3. ۴×۳ یا ۴×۶
  4. فرمت  jpg
  5. حداکثر اندازه ۴۰۰×۳۰۰ و حداقل اندازه ۳۰۰×۲۰۰
  6. اسکن عکس از روی شناسنامه و کارت ملی قابل قبول نمی باشد.
  7. بدون حاشیه ، تاخوردگی ، اثر مهر و منگنه
سریال ثبت نام
پس از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد یک شماره سریال ۱۲ رقمی به شما ارائه می شود که هنگام ثبت نام وارد کردن سریال ثبت نام الزامی است.
سریال علاقمندی به دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی
پنانچه علاقمند به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی هستید، بایستی با واریز هزینه به صورت جداگانه سریال علاقمندی مجزا برای انتخاب رشته در این دو دانشگاه خریداری نمایید.
فرم مربوط به معدل
دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ فارغ التحصیل می شوند، لازم است فرم مربوط به معدل را تکمیل نموده و آن را به مهر و تائید دانشگاه محل فارغ التحصیلی خود برسانند این فرم در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام قرار داده شده است.
کد پیگیری مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگری
این مورد مختص داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگران است.
تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی
داوطلبانی دارای معلولیت از ناحیه چشم که به صورت کم بینایی یا نابینایی است ، یا معلولیت از ناحیه گوش که به صورت کم شنوایی و ناشنوایی است و همچنین داوطلبان دارای معلولیت جسمی و حرکتی می بایست نوع معلولیت خود را در فرم ثبت نام مشخص کنند و منتظر بررسی وضعیت خود در سازمان بهزیستی باشند و در صورت تایید شدن ، از امکانات و تسهیلات لازم  در زمان برگزاری آزمون برخوردار خواهند شد.
کد پیگیری اتباع غیر ایرانی
داوطلبان غیر ایرانی متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بایستی کد ۱۳ رقمی مربوط به اتباع غیر ایرانی را در فرم ثبت نام درج نمایند.
کد پستی، آدرس و شماره تلفن همراه و ثابت
کد نظام وظیفه
کد محل تولد و کد محل صدور شناسنامه
معدل مقطع کاردانی و کارشناسی

شرایط ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد

در جدول زیر به ذکر شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خواهیم پرداخت :

شرایط عمومی

اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان آسمانی دیگر
عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال
نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آنها
عدم احراز ملتزم نبودن نسبت به احکام عملی اسلام ( انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات )
عدم احراز فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی

برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد دارا بودن حداقل معدل فارع التحصیلی ۱۲ الزامی است و داوطلبی که معدل کمتری دارد ، مجاز به ثبت نام نمی باشد.
دارا بودن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی.
پذیرفته شدگان نهایی دوره هـای روزانـه در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ نخواهند بود.
دانشجویان در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته (به استثنای پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ که حق شـرکت در آزمـون سـال ۱۴۰۰ را ندارند) ، در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ می بایست تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، از تحصیل انصراف قطعی حاصل نمایند.
در صـورتی کـه دانشجویان شاغل به تحصیل (ورودی های سال ۹۷ و قبل از آن) بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ شرکت نمـوده و جزء پذیرفته شدگان نهایی قرار گیرند ، قبولی آنها باطل شده و هیچ اقدام دیگری میسر نخواهد بود. لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشـجویان شـاغل بـه تحصیل ، تا پایان تاریخ ثبت نام می باشد
هر داوطلب بر اساس علاقه مندی خود به رشته یا رشته های تحصیلی  میتواند حداکثر در دو رشته امتحانی (اصلی و شناور) ثبت نام و در آزمون آنها شرکت نماید.
آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۹۹/۱۱/۳۰ و یا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ در دوره کارشناسـی فـارغ التحصـیل مـی شـوند ، دانشجوی سال آخر محسوب شده و در هنگام ثبت نام میبایست میانگین نمرات واحـدهای گذرانـده شـده خـود را در فرم ثبت نام وارد نمایند.
داوطلبانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند ، لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی در فرم ثبت نام ، معدل دوره کاردانی خود را درج نمایند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد :

ویرایش ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
لیست رشته های کارشناسی ارشد سراسری
مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد
زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

[arshad]

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.