خانه / کنکور سراسری / کنکور سراسری زبان
کنکور-سراسری-زبان

کنکور سراسری زبان

کنکور-سراسری-زبان

[contact_info title= “کنکور سراسری زبان”]

کنکور سراسری هر ساله برای سه گروه آزمایشی اصلی و دو گروه آزمایشی شناور برگزار می شود که کنکور زبان و هنر جزو گروه های آزمایشی شناور کنکور سراسری هستند. داوطلبان تمامی گروه های آزمایشی (تجربی، ریاضی و انسانی) می توانند علاوه بر شرکت در کنکور گروه آزمایشی اصلی خود در کنکور زبان نیز شرکت نمایند. این بدان معناست که هر فرد در صورت داشتن شرایط لازم می تواند در کنار یکی از سه گروه آزمایشی اصلی ریاضی، تجربی و انسانی، یک یا هر دو گروه آزمایشی زبان و هنر را نیز به برای شرکت در کنکور انتخاب کند. در ادامه مطلب به زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری زبان ۱۴۰۰ ، زمان برگزاری کنکور زبان ۱۴۰۰ ، شرایط ثبت نام کنکور زبان، ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور زبان و زیرگروه های مختلف گروه آزمایشی زبان های خارجی خواهیم پرداخت .

[point1 title= ” کنکور زبان جزو گروه های آزمایشی شناور محسوب می شود و داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی خود در کنکور زبان نیز شرکت نمایند”]

ثبت نام کنکور سراسری زبان ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور سراسری هر ساله از اواسط بهمن ماه آغاز و به مدت چند روز ادامه می یابد. لازم به ذکر است که هر ساله به دلیل مساعدت با داوطلبان جا مانده از ثبت نام کنکور، سازمان سنجش اقدام به تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری و آزاد می نماید. طبق اطلاعیه سازمان سنجش و همچنین اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ ، ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز یک شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۲ آغاز و تا روز شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۸ ادامه خواهد داشت. داوطلبان در صورت تمایل می توانند علاوه بر ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی خود، اقدام به ثبت نام کنکور زبان نمایند.

زمان برگزاری کنکور زبان ۱۴۰۰

در رابطه با زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ نیز لازم به ذکر است که طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰ روزهای پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۰ و جمعه مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۱ می باشد. البته فعلا تاریخ دقیق برگزاری کنکور زبان ۱۴۰۰ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. ضمنا لازم به ذکر است که علاوه بر سایت الومشاوره ، با عضویت در کانال تلگرام کنکور نیز می توانید پیگیر آخرین اخبار کنکور ۱۴۰۰ باشید.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری زبان

داوطلبان متقاضی کنکور سراسری از جمله کنکور زبان، در صورت داشتن شرایط ذیل، می توانند در بازه زمانی مقرر اقدام به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ نمایند. 

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به دین اسلام و یا یکی ازادیان رسمی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  2. عدم عناد و دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. عدم اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  4. عدم سوپیشینه کیفری
  5. نداشتن سابقه عضویت در در سازمان های غیر قانونی و علیه جمهوری اسلامی.
  6. عدم احراز فساد اخلاق

شرایط اختصاصی

  1. دارا بودن مدرک دیپلم نظام قدیم و مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک دیپلم نظام جدید (۳-۳-۶)
  2. داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم و موقت برای داوطلبان آقایان
  3. داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم نظام (۱۲ساله) فنی حرفه ای و کاردانش می باشند برای شرکت در آزمون سراسری حتما می بایست دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی باشند.
  4. دانشجویان مقطع کاردانی در صورتی مجاز به شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ خواهند بود که مدرک کاردانی خود را حداکثر تا مورخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ دریافت نمایند.
  5. داوطلبان در زمان ثبت نام نباید دانشجوی دانشگاه های دوره روزانه باشند و در صورت شرکت در این آزمون حداکثرمی بایست تا ۲۵ اسفند ماه ۹۸ انصراف خود را از دانشگاه اعلام نمایند.
  6. آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۹ مجاز به تحصیل در یکی از دانشگاه های روزانه شده باشند مجاز به شرکت در دوره های روزانه سال ۱۴۰۰ نمی باشند و می توانند در سایر دوره های نوبت دوم و غیر روزانه شرکت نمایند.
  7. داوطلبانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های روزانه دریافت نموده باشند می توانند بدون محدودیت مجددا در کنکور سراسری شرکت نموده و در دوره های روزانه تحصیل نمایند.
  8. دانشجویانی که مدرک کاردانی خود را یکی از رشته های گروه علوم پزشکی به پایان رسانده اند در صورتی که خدمات قانونی و دوره تعهد خود را تا مورخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ به پایان رسانده باشند مجاز به ثبت نام کنکور ۱۴۰۰ خواهند بود و در زمان ثبت نام ملزم به ارائه دادن گواهی پایان دوره طرح نیرو انسانی خود خواهند بود.
  9. فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندان پزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نمی باشند.

ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور زبان

ضرایب دروس عمومی کنکور زبان

مواد آزمونضریب
زبان و ادبیات فارسی۴
فرهنگ و معارف اسلامی۳
زبان عربی۲
زبان خارجی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی، ایتالیایی )۲

“داوطلبان کنکور ۹۹ می بایست هنگام ثبت نام اینترنتی پاسخ دهی به یکی از زبان های روسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را به جای زبان انگلیسی انتخاب نمایند. این زبان می بایست با زبان درس اختصاصی یکی باشد.”

ضرایب دروس اختصاصی کنکور زبان

مواد آزمونضریب
زبان تخصصی انگلیسی ۴
زبان تخصصی فرانسه۴
زبان تخصصی آلمانی۴

زیرگروه های گروه آزمایشی زبان های خارجی

رشته های زیرگروه ۱ گروه آزمایشی زبان

 آموزش زبان انگلیسی، تربیت دبیر زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، کارشناسی مترجمی خبر انگلیسی

رشته های زیرگروه ۲ گروه آزمایشی زبان

زبان آلمانی، مترجمی زبان آلمانی

رشته های زیرگروه ۳ گروه آزمایشی زبان

زبان فرانسه – گرایش ادبی، زبان فرانسه – گرایش مترجمی

رشته های زیرگروه ۴ گروه آزمایشی زبان

زبان ترکی استانبولی، زبان روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان ژاپنی، زبان ایتالیایی، زبان و ادبیات ارمنی، زبان اسپانیایی، زبان چینی 

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور زبان :

کوتاه ترین روش برای یادگیری لغات زبان انگلیسی
ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا
جمع بندی کنکور سراسری زبان
محرومیت از کنکور سراسری
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۰
تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری
کلید سوالات کنکور زبان
نتایج اولیه کنکور سراسری
کارنامه کنکور سراسری
انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی
دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی
اشتباه در انتخاب رشته
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

[konkor]

[contact_info title= “کنکور سراسری زبان”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.