خانه / کنکور سراسری / ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹
ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری 99
ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری 99

ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹”]

برای پذیرش در دانشگاه های سراسری اعم از دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیر انتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان دو راه پیش روی داوطلبان قرار داده شده است راه اول شرکت و ثبت نام کنکور سراسری و انجام انتخاب رشته برای این دانشگاه ها است و راه دوم نیز ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد.

داوطلبانی که به دنبال پذیرش در رشته ها و دانشگاه های برتر هستند فقط باید در کنکور سراسری شرکت نمایند زیرا رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری عمدتا متشکل  رشته های علوم پایه و علوم انسانی و بیشتر در دانشگاه های غیرروزانه ارائه می شود.

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹

زمان برگزاری کنکور سراسری در سال ۹۹ برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان در روز های پنج شنبه و جمعه به تاریخ ۱۲ و ۱۳ تیرماه می باشد و فقط داوطلبانی مجاز به حضور در این آزمون هستند که ثبت نام اینترنتی خود را در تاریخ تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام دهند.

زمان ثبت نام کنکور سراسری طبق اطلاعیه منتشر شده توسط سازمان سنجش از تاریخ ۱۶ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ بهمن ماه نیز ادامه دارد البته ممکن است زمن در نظر گرفته برای ثبت نام ، برای داوطلبان جا مانده از ثبت نام تمدید شود اما با توجه به احتمالی بودن تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ توصیه می شود در همان روز های ابتدایی برای ثبت نام خود اقدام نمایید.

نحوه ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹

ثبت نام کنکور سراسری و آزاد به صورت مشترک و اینترنتی ، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد بنابراین برای ثبت نام خود به این سایت مراجعه کنید.

مرحله اول

کلیک بر روی لینک “ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۹”

مرحله دوم

واریز هزینه ثبت نام کنکور سراسری از طریق کلیک بر روی گزینه “خرید سریال ثبت نام”

مرحله سوم

وارد کردن اطلاعات کارت بانکی جهت واریز هزینه (مشخصات کارت شامل شماره کارت ، رمز اینترنتی ، CVV2 ، تاریخ انقضا)

مرحله چهارم

دریافت شماره سریال پرداختی و یادداشت نمودن آن و درج سریال ثبت نام ۱۲ رقمی برای وارد شدن به سامانه ثبت نام

مرحله پنجم

وارد کردن کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی برای تعیین وضعیت سوابق تحصیلی.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از طریق سایت dipcode.medu.ir انجام می گیرد و دارا بودن ای کد برای اعمال سوابق تحصیلی بر کارنامه کنکور سراسری الزامی است.

مرحله ششم

یک قطعه عکس ۴*۳ را با مشخصات خواسته شده اسکن نمایید.

مشخصات عکس 

  • مربوط به سال جاری
  • تمام رخ
  • دارای فرمت jpg
  • فاید اثر مهر ، منگنه و حاشیه های اضافی
  • حداقل اندازه ۱۵۰*۲۰۰ و حداکثر اندازه ۳۰۰*۴۰۰

پس از آپلود عکس ، وارد مرحله بعد می شوید که در آن باید با دریافت فرم ثبت نام اطلاعات خود را که شامل اطلاعات تحصیلی ، شناسنامه ای و … می باشد را وارد نمایید و در پایان پس از تایید نهایی کدپیگیری ثبت نام و شماره پرونده را دریافت کنید.

شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹

شرایط ثبت نام کنکور سراسری در دفترچه راهنما قید می شود و چناچنه داوطلبی فاقد یکی از شرایط باشد ولی ثبت نام خود را انجام دهد ، در هر مرحله از پذیرش که باشد ثبت نام او لغو خواهد شد.

شرایط عمومی

عدم سابقه کیفری
نداشتن دشمنی و کینه با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
عدم عضویت و یا سابقه عضویت در گروه های ضد و مخالف جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی

برای دانشگاه آزاد کنکور جداگانه برگزار نمی شود و داوطلبان با انجام ثبت نام کنکور سراسری به طور مشترکثبت نام کنکور دانشگاه آزاد را نیز انجام می دهند.
داوطلبان می توانند در صورت علاقمندی در یکی از رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی به عنوان رشته اصلی و در یک یا دو رشته هنر و زبان به عنوان رشته شناور ثبت نام و انتخاب رشته نمایند.
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی دیپلم ۴ ساله نظام قدیم ، مدرک پیش دانشگاهی ، مدرک دیپلم نظام جدید و یا مدرک کاردانی برای ثبت نام کنکور الزامی است.
داوطلبان دارای مدرک دیپلم ۱۲ ساله رشته های فنی حرفه ای و کاردانش چنانچه فاقد مدرک کاردانی و یا مدرک پیش دانشگاهی باشند ، مجاز به ثبت نام نیستند.
پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه های روزانه آزمون سراسری ۹۸ ، چنانچه ثبت نام کنکور ۹۹ را انجام دهند فقط می توانند انتخاب رشته در دانشگاه های غیر روزانه را انجام دهند.
دانشجویان دانشگاه های روزانه برای ثبت نام در کنکور بایستی حداکثر تا ۲۵ اسفندماه ۹۸ از رشته و دانشگاه خود انصراف دهند.

دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری چند روز قبل از شروع ثبت نام توسط سازمان سنجش منتشر می گردد که در این دفترچه به توضیح مواردی از جمله زمانبندی ثبت نام و اعلام نتایح ، شرایط ثبت نام ، مدارک لازم برای ثبت نام و … پرداخته شده است و داوطلبان می بایست قبل از اقدام به ثبت نام با مطالعه این دفترچه از تمام جزئیات پذیرش مطلع گردند.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۸
دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

در حال حاضر به دلیل عدم انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ۹۹ می توانید از دفترچه مربوط به ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ سال گذشته استفاده کنید که لینک آن را در حدول فوق قرار داده شده است.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

برای ثبت نام کنکور سراسری علاوه بر بارگذاری عکس نیازمند اطلاعات دیگری جهت تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام می باشید که بایستی قبل از شرعع ثبت نام این اطلاعات را تهیه نمایید تا در زمان تکمیل فرم با مشکلی مواجه نشوید.

  • کد سوابق تحصیلی دیپلم
  • کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
  • کد منطقه دیپلم
  • کد دانش آموزی دیپلم
  • معدل کل و معدل کتبی نهایی دیپلم
  • معدل پیش دانشگاهی
  • کد وشعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • کد پیگیری  ۱۲ رقمی مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگری
  • کد پیگیری ۱۳ رقمی مربوط به داوطلبان غیر ایرانی
  • و …

سایر مدارک لازم برای ثبت نام کنکور سراسری را می توانید از با دانلود دفترچه ثبت نام و مراجعه به انتهای دفترچه ، از طریق فرم پیش نویس ثبت نام مطلع گردید.

 

[konkor]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹”]

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.