خانه / مشاوره تحصیلی تلفنی / تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 99
تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، هرساله تعداد زیادی از دانش آموختگان ، تمایل به دریافت مدارک و مدارج بالاتر دارند که شرکت در کنکور سراسری این امکان را به این عزیزان داده که با توجه به واجد شرایط بودن هریک از این داوطلبان ، قادر به ثبت نام در این آزمون خواهند بود. این آزمون هرساله طبق صلاح دید سازمان سنجش یک بار در سال برگزار شده و داوطلبان در زمان مقرر شده می توانند اقدام به ثبت نام نمایند. برخی از داوطلبان بنا به شرایطی ، فرصت ثبت نام در کنکور سراسری را از دست داده و این موضوع سبب استرس و نگرانی این دسته از داوطلبان می شود. لذا در این مقاله درباره زمان ثبت نام کنکور سراسری ، زمان تمدید مهلت ثبت نام این آزمون و شرایط شرکت در کنکور سراسری توضیح خواهیم داد.


تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری ۹۹

بدون شک همه داوطلبان با کنکور سراسری آشنایی دارند اما برای اطلاعات بیشتر لازم است بگوییم که این آزمون توسط سازمان سنجش برای پنج گروه آزمایشی برگزار می شود که داوطلبان می توانند در یک رشته اصلی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی ، علوم انسانی) و در یک یا هر دو رشته شناور (هنر و زبان) شانس خود را امتحان کنند. با توجه به روال هرساله سازمان سنجش ، ثبت نام کنکور سراسری معمولا در اواخر بهمن ماه آغاز شده و تا اوایل اسفند ماه نیز ادامه دارد. داوطلبان می بایست در زمان تعیین شده و با توجه به جدول زمان بندی مندرج در دفترچه کنکور سراسری ، نسبت به ثبت نام آزمون اقدام نمایند. قبل از ثبت نام در آزمون سراسری ، لازم است متقاضیان ، دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را به طور کامل مطالعه کرده و فرم پیش نویس خود را تکمیل نمایند.

در چند سال اخیر، ثبت نام در کنکور سراسری ودانشگاه آزاد اسلامی ادغام شده و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ، برای شرکت در دانشگاه های آزاد نیز قادر به انتخاب رشته خواهند بود. بنابراین داوطلبان برای شرکت در رشته های با ازمون دانشگاه آزاد، ملزم به شرکت در کنکور سراسری می باشند.

در خصوص زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد نیز لازم است بگوییم که ثبت نام فقط به صورت اینترنتی (مجازی) و سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش خواهد بود.


زمان تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری

گاهی پیش می آید ، تعدادی از داوطلبان زمان ثبت نام در آزمون را از دست می دهند و به موجب آن ، می خواهند اطلاعاتی در زمینه تمدید مجدد زمان ثبت نام به دست آورند.

سازمان سنجش کشور، طی تدبیری سودمند ، برای داوطلبانی که از ثبت نام جا مانده اند و قصد شرکت در کنکور سراسری را دارد ، پس از اتمام ثبت نام آزمون، معمولا چند روزی را برای این دسته از داوطلبان اختصاص داده تا برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام نمایند. تمدید مجدد مهلت ثبت نام ، طبق سال های گذشته ، معمولا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش اعلام می شود و با توجه به اینکه در حال حاضر اطلاعاتی از کنکور سراسری ۹۹ در دست نمی باشد ، لذا مطالب این سایت به محض اطلاعیه های جدید به روزرسانی خواهد شد.


شرایط شرکت در کنکور سراسری

تمامی داوطلبان ملزم به واجد شرایط بودن تمامی شرایط عنوان شده در دفترچه می باشند. این شرایط به صورت شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده که در ادامه به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

شرایط عمومی

معتقد بودن به دین مقدس اسلام و یا یکی از ادیان رسمی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است

پذیرش جمهوری اسلامی ایران از سوی داوطلب و عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران. شایان به ذکر است در صورتی که داوطلب سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی را داشته باید تغییر نظر او ثابت شود

عدم اعتیاد به مواد مخدر و دارا بودن سلامت جسمی داوطلب متناسب با رشته مورد درخواست

داوطلب مرتکب به فساد اخلاقی نباشد و شئونات اخلاقی و اسلامی را رعایت نماید.

عدم سابقه حضور در سازمان های غیر قانئنی و غیر اخلاقی

شرایط اختصاصی

داوطلب باید مدرک دوره پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید که حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور ماه دریافت کرده و یا دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا فوق دیپلم (مدرک کاردانی) را داشته باشد.

داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه های نوبت دوم، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور هستند می توانند در آزمون شرکت کرده و پس از پذیرفته شدن در رشته جدید در صورت تمایل از رشته قبلی خود انصراف داده و در دانشگاه جدید ثبت نام نمایند.

داوطلبانی که ۲ بار در کنکور سراسری در سال های متفاوت شرکت کرده باشند و در یک رشته محل نوبت روزانه پذیرفته باشد، امکان شرکت در کنکور سراسری را ندارند.

متقاضیانی که در دوره روزانه در حال تحصیل هستند( اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در دوره های نوبت دوم و پردیس خودگردان ،ظرفیت مازاد ، موسسات عالی غیر انتفاعی و پیام نورمی توانند شرکت کنند و منحصرا در این دانشگاه ها گزینش خواهند شد و در صورت قطعیت از انصراف  تا تاریخ ۲۵ اسفند ماه اعلام کند و در دفترچه ثبت نام لحاظ نماید.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دوره روزانه تحصیل کرده اند، حق ثبت نام در دوره روزانه دکتری پزشکی را مطابق رای دیوان عدالت دارند.

داوطلبان مرد لازم است دارای کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از آن را به صورت دایم یا موقت باشند.

تمامی متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش می باشند ، در صورتی که ای داوطلبان فاقد مدرک پیش دانشگاهی و کاردانی باشند ، مجاز به شرکت در کنکور سراسری نخواهند بود.

دانش آموختگان رشته های تحصیلی وزارت بهداشت که در جهت خدمت به جامعه پزشکی و پیراپزشکی گام برمی دارند و متعهد به خدمت (در مقطع کاردانی ) می باشند ، می بایست تا تاریخ ۳۱ شهریورماه و یا ۳۰ بهمن ماه سال جاری تعهد به خدمت خود را به پایان رسانند.

تماس های بسیاری در زمینه نحوه انتخاب رشته و اولویت بندی برای داوطلبان کنکور سراسری در مرکز الو مشاوره بیان می شود که با توجه به مفصل بودن مطلب ذکر شده ، امکان رح آن در این مقاله وجود نخواهد داشت. داوطلبان می توانند جهت دریافت جواب سولات خود با مشاوران الو مشاوره در تماس باشند.

همچنین ببینید

منابع دروس تخصصی کنکور سراسری ۱۴۰۳

اطلاع از منابع کنکور سراسری ۱۴۰۳، باعث می شود تا بتوانید بهترین برنامه ریزی را …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.