خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد
ثبت-نام-کنکور-سراسری-دانشگاه-آزاد

ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد

ثبت-نام-کنکور-سراسری-دانشگاه-آزاد

[contact_info title= ” ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد “] 

دانشگاه آزاد جزو یکی از دانشگاه های معتبر کشور محسوب می شود که به دلیل مزایای تحصیل در این دانشگاه، داوطلبان بسیاری متقاضی ورود به دانشگاه آزاد هستند. این دانشگاه طی سال های اخیر بیش از ۹۰ درصد رشته های خود را به صورت بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می دهد. با این حال دانشگاه آزاد دانشجویان رشته های پرطرفدار همچون رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی را از طریق برگزاری آزمون غربال کرده و پذیرش می نماید. در گذشته دانشگاه آزاد جهت پذیرش داوطلبان، خود اقدام به برگزاری آزمون می نمود ولی طی سال های اخیر جذب دانشجویان دانشگاه های سراسری و آزاد هر دو از طریق کنکور سراسری انجام می شود. به همین دلیل این مطلب تحت عنوان “ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰” جهت اطلاع داوطلبان دانشگاه آزاد از زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ و شرایط ثبت نام داوطلبان دانشگاه آزاد در کنکور سراسری ۱۴۰۰ توسط تیم نویسندگان مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره به رشته تحریر در آمده است. بنابراین مطالعه این مطلب به تمامی داوطلبان دانشگاه آزاد توصیه می گردد.

[point1 title= “به دلیل ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، تمامی داوطلبان کنکور سراسری، در صورت کسب حدنصاب لازم، مجاز به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد خواهند بود.”]

زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

همانطور که در ابتدای مطلب عنوان شد، آزمون ورودی دانشگاه های سراسری و آزاد طی سال های اخیر با یکدیگر ادغام شده اند. از این رو داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می بایست در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام و شرکت نمایند. چنانچه شما نیز داوطلب دانشگاه آزاد هستید، می بایست همچون داوطلبان دانشگاه های سراسری، در بازه زمانی مشخص که توسط سازمان سنجش آموزش کشور مقرر گردیده است، اقدام به ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ نمایید. برای این کار ابتدا دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دانلود و مطالعه فرمایید. پس از آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. سپس از منوی سمت راست سایت سنجش، گزینه کنکور سراسری را انتخاب و بر روی آن کلیک نمایید. در صفحه باز شده، گزینه مربوط به ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را انتخاب نمایید. سپس اقدام به خرید کارت اعتباری ثبت نام (سریال ثبت نام) نمایید. پس از خرید کارت اعتباری یک شماره پیگیری در اختیار شما قرار می گیرد. پس ازدریافت شماره پیگیری، مجددا به صفحه اول سایت سنجش بازگشته و بر روی لینک ثبت نام کنکور کلیک کنید. در کادر مشخص شده، شماره سریال ثبت نام را وارد کنید. در مرحله بعدی، نوع مدرک دیپلم و نوع مدرک پیش دانشگاهی خود را انتخاب کنید. سپس کد سوابق تحصیلی دیپلم و کد دانش آموزی خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید. در آخر نیز عکس داوطب را بارگذاری نمایید. در نهایت بر روی گزینه تایید نهایی کلیک و کد پیگیری و شماره پرونده خود را دریافت کنید.

” ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ از روز یکشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۲ آغاز و تا روز شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۸ ادامه خواهد داشت . “

📣 داوطلبانی که در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۲۰ بهمن موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۳ اسفند ماه اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰

شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰ برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی عبارتنداز :

  • اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح گردیده است.
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در سازمان ها و احزاب ضد انقلاب
  • نداشتن اعتیاد به هرگونه مواد مخدر
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برای داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی عبارتنداز :

  • دانش آموز سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید می بایست تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل گردند در غیر اینصورت مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰ نخواهند بود.
  • داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی – ترمی واحدی) یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا مدرک دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (۳-۳-۶) برای شرکت در کنکور سال ۱۴۰۰ الزامی می باشد.
  • داوطلبان شرکت کننده در کنکور سال ۱۳۹۹ که در دوره های روزانه پذیرفته شده اند حتی در صورت عدم ثبت نام در رشته محل قبولی، می توانند در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت نمایند ولی مجاز به انتخاب رشته محل های دوره روزانه نخواهند بود.

مدارک لازم جهت ثبت نام کنکور سراسری

همراه داشتن مدارک مذکور در جدول ذیل، هنگام تکمیل فرم ثبت نام الزامی می باشد:

کارت ملی و شناسنامه جهت وارد نمودن اطلاعات دقیق در فرم ثبت نام
شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده
معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم
کد پستی محل سکونت و کد مرتبط با منطقه داوطلب
کد نظام وظیفه ( ویژه آقایان)
کد دانش آموزی ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
کد مربوط به سهمیه رزمندگان (مخصوص داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان)
سایت ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
برنامه ریزی کنکور منحصرا زبان
برنامه ریزی کنکور تجربی
ویژگی یک برنامه ریزی اصولی و قابل اجرا
برنامه ریزی کنکور ریاضی
تاثیر معدل در کنکور
تمدید زمان ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۰
دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری
زمان برگزاری کنکور انسانی ۱۴۰۰
زمان برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۰
کارت ورود به جلسه کنکور سراسری

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد”] 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.