خانه / دانشگاه / دانشگاه آزاد / ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 98

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

با گسترش علم و آسان پذیر بودن شرکت در دانشگاه ها ، بسیاری از داوطلبان ، تمایل دارند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های آزاد نیز امتحان نمایند. با توجه به تغییرات در روند پذیرش دانشگاه های آزاد لازم دانستیم در این مقاله به ثبت نام در دانشگاه های آزاد اسلامی بپردازیم. دانشگاه آزاد اسلامی با هدف ترویج نهاد های علمی و آموزشی پا به عرصه دانش و توسعه نهاد و سبب شد تا بسیاری از داوطلبان که شرایط حضور در دانشگاه های سراسری را ندارند ، به کسب علم و پیشرفت در زمینه علاقه مندی های خود بپردازند. پذیرش در این دانشگاه ها به نسبت ساده تر از دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه و نوبت دوم می باشد. بنابراین این فرصت برای تمامی افراد فراهم شده تا بتوانند در رشته مدنظر خود به تحصیل بپردازند.

ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

از آنجایی که در چندسال اخیر کنکور سراسری دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام گردید ، این فرصت به تمامی داوطلبان کنکور سراسری داده شد ، تا در دانشگاه آزاد انتخاب رشته کرده و در صورت پذیرش به این مقطع تحصیلی راه یابند. اما قبل از آنکه بخواهیم جزییات ثبت نام در این دانشگاه ها را بیان کنیم ، لازم است بدانید پذیرش در دانشگاه های آزاد به دو صورت انجام می گیرد:

  • پذیرش با آزمون: در این نوع پذیرش همانگونه که عنوان شد ، داوطلب با شرکت در کنکور سراسری ، می تواند جهت انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نماید. به عبارتی دیگر ، آزمون سراسری و آزاد ادغام شده و داوطلب صرفا انتخاب رشته جداگانه ای برای ورود به دانشگاه های آزاد و سراسری خواهد داشت.
  • پذیرش بدون آزمون: برای این پذیرش داوطلب با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد ، به ثبت نام و انتخاب رشته خواهد پرداخت. شرط پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد ، سوابق تحصیلی وی خواهد بود. به بیان دیگر ، معیار پذیرش داوطلب معدل کتبی دیپلم وی خواهد بود. 

زمان ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

زمان ثبت نام در رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ،به جهت یکپارچه شدن کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، از تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال ۹۷ لغایت ۲ اسفند ۹۷ می باشد، لیکن داوطلبان جهت انتخاب رشته برای رشته های با آزمون دانشگاه آزاد در زمان اعلام شده از سوی سایت دانشگاه آزاد که معمولا این زمان در اواسط مرداد ماه می باشد ، می توانند اقدام به انتخاب رشته نمایند.البته لازم به ذکر است طبق روال هر سال ، این زمان برای جاماندگان از ثبت نام معمولا تمدید می شود.

داوطلبانی که قصد ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی پیوسته رشته های بدون کنکور را دارند ، می توانند از تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال ۹۷ تا تاریخ ۶ شهریور ماه ۹۸ نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایند. در صورت بروز ایراد و یا اشکالی در روند ثبت نام می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل نمایید.

هزینه ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبانی که از طریق بررسی شدن نمره آزمون سراسری خود (پذیرش با آزمون ) قصد ورود به دانشگاه آزاد را دارند ، جهت انتخاب رشته می بایست هزینه ای را به مرکز پذیرش و سنجش دانشگاه آزاد پرداخت نمایند. این هزینه برای ورودی های ۹۸ در حال حاضر اعلام نشده است و به محض اعلام شدن وجه پرداختی ، این صفحه بروز رسانی خواهد شد. البته شایان به ذکر است این هزینه در سال گذشته به مبلغ ۲۲۰۰۰ تومان بوده و این هزینه در سال ۹۸ به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.در حال حاضر لینک پرداخت هزینه برای داوطلبان بدون آزمون فعال بوده و این وجه پرداختی به مبلغ ۴۶۰۰۰ تومان می باشند.

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد و دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد بر روی پایگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ، قرار خواهد گرفت. البته شایان به ذکر است که دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (بدون ازمون ) در حال حاضر بر روی سایت دانشگاه آزاد قرار دارد. علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۶ شهریور ماه ۹۸ به مطالعه دفترچه و ثبت نام بپردازند.

در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش در دانشگاه های آزاد اسلامی را عنوان خواهیم کرد. داوطلبان قبل از ثبت نام می بایست از وجود شرایط زیر اطمینان حاصل نمایند.

شرایط عمومی

معتقد بودن به دین مبین اسلام و یا اعتقاد به یکی از ادیانی که در قانون تصریح شده

عدم اعتیاد به مواد مخدر

عدم مخالفت با جمهوری اسلامی ایران

عضو نبودن در سازمان های غیر قانونی

عدم داشتن سوء پیشینه

 

شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دیپلم دوره چهار ساله دبیرستان نظام قدیم ، آموزش متوسطه و یا مدرک مقطع پیش دانشگاهی از شرایط بسیار مهم برای شرکت در کنکور می باشد. داوطلبان باید تـا ۳۱ شهریور ۹۸ مدرک خود دریافت نموده و آن را ارائه کنند.

متقاضیانی که تحصیلات مقطع کاردانی خود را به اتمام رسانده اند ، در صورتی می توانند در ثبت نام در کنکور سراسری شرکت کنند که مدرک خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ دریافت نمایند
داشتن گواهی پایان خدمت سربازی و یا معافیت از آن (دائم و یا موقت) برای داوطلبان آقا الزامی می باشد.
دانشجویان دانشگاه های روزانه در صورتی مجاز به شرکت در کنکور سراسری می باشند که تا تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ از دانشگاه انصراف دهند.

داوطلبانی که مدرک دیپلم (۱۲ ساله) فنی حرفه ای و کاردانش را دارا هستند ، (به جز داوطلبان نظام جدید) در صورت نداشتن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۹۸ نخواهند بود. 

داوطلبانی که دارای دیپلم نظام جدید هستند می بایست مدرک خود را حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۹۸ دریافت کنند.

پذیرش در برخی از رشته های گروه هنر که در گذشته به صورت نیمه متمرکز انجام می گرفت ، در کنکور سراسری ۹۸ به صورت متمرکز و با شرایط خاص خواهد بود.

داوطلبان با دارا بودن شرایط مذکور ، قادر به ثبت نام و انتخاب رشته در دانشگاه آزاد خواهند بود. متقاضیان ، جهت پذیرش در دانشگاه های آزاد نیازمند انتخاب رشته صحیح و حساب شده می باشند. لذا مشاوران مرکز الو مشاوره این امکان را به شما می دهد تا در رشته مدنظر خود به تحصیل بپردازید.

[banner]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

همچنین ببینید

زمان-اعلام-نتایج-نهایی-کنکور-دانشگاه-آزاد-1400

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] داوطلبان دانشگاه آزاد در بازه …

۳ نظر

  1. سلام من در یک رشته کاردانی دانشگاه ازاد نانم نویسی کردهام حالا می خواهم رشته ومحل انتخابی را تغییر برهم ورشته کارشناسی در شهر دیگری را انتخاب کنم .ایا امکان ویرایش وجود دارد؟؟

    • با سلام
      اگر مد نظر شما تغییر رشته محل در رشته های با آزمون هست در حال حاضر لینک سامانه دانشگاه آزاد بسته شده است و امکان ویرایش وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.