خانه / دکتری / دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری”]

آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مشترک و همزمان برگزار می شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون بایستی ثبت نام خود را در آذر ماه انجام دهند. ثبت نام آزمون دکتری تخصصی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و فقط داوطلبانی مجاز به ثبت نام در این آزمون هستند که شرایط ذکر شده در داخل دفترچه راهنمای ثبت نام را داشته باشند.

برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی ۹۹ باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۹۹

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دکتری جهت اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در آزمون ، چگونگی پذیرش و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام و … دفنرچه راهنمای ثبت نام را دریافت و بررسی نمایند.. دفترچه ثبت نام آزمون دکتری برای ثبت نام در تمام دانشگاه های سراسری اعم از دانشگاه روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد مشترک است.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری آزاد

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۸

(جهت دانلود بر روی لینک کلیک کنید.)

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۹

(به محض انتشار ، لینک فوق فعال می شود.)

با توجه به اینکه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی ۹۹ در ۶ آذر ماه آغاز می شود بنابراین لینک دانلود دفترچه نیز یک الی دو روز قبل از شروع ثبت نام یعنی در ۵ آذر ماه در سایت سنجش فعال می شود.

جزئیات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری تخصصی ۹۹

مهم ترین موارد ذکر شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری شامل موارد زیر می باشند :

  • شرایط عمومی ثبت نام
  • شرایط اختصاصی ثبت نام
  • شرایط و مقررات نظام وظیفه داوطلبان آقا برای ثبت نام
  • شرایط ثبت نام داوطلبان اتباع غیرایرانی
  • سهمیه های رزمندگان و ایثارگری
  • مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون
  • کد و نام استان ها و شهرستان ها
  • رشته ها و مواد امتحانی

همچنین برخی از اصطلاحات به کار رفته عبارتند از :

شیوه آموزشی ـ پژوهشی : دوره ای که محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی ، کارهای پژوهشی و پایان نامه است.

شیوه پژوهش محور : دوره دکتری تخصصی است که با محوریت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می شـود. برگـزاری دوره دکتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای کارفرمای مشخص کـه برابـر قـرارداد ، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات کامل آن به همراه هزینه های نظارت بر آن توسط کارفرما تامین و نتیجه کار نیز تحویل گرفتـه می شود) با کارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است که طی یـک قـرارداد ، انجـام طـرح پژوهشـی را بـهدانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و متعهد به تأمین کلیه هزینه های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) می باشد.

طرح واره : منظور از طرح واره ، طرح اولیه رساله متقاضیان رشته محل های پژوهش محور است که در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور که از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی ، پژوهشی ، فنـاوری بصـورت مکتوب ارائه می شود.

پایان نامه : فعالیت پژوهشی ـ تحقیقاتی است که در زمینه رشته تحصیلی مربوط و تحت راهنمـایی و مشـاوره، اسـتادان و هیـأت داوران قـرار می گیرد.

سمینار : منظور تحقیق و تتبع نظری است که دانشجویان گرد هم می آیند و به تشریح موضوع مورد مطالعه خود می پردازند.

گروه امتحانی : رشته های مختلف تحصیلی آموزش عالی بـا توجـه بـه تجـانس آنهـا بـه گـروههـای هفت گانـه: علـوم انسـانی ، علـوم پایـه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی و منابع طبیعی، ، هنر ، دامپزشکی و  زبان تقسیم می شود.

رشته امتحانی : عنوان رشته ای که داوطلب با توجه به علاقه و یا ارتباط آخرین مدرک تحصیلی خود (کارشناسی ارشـد و یـا دکتـری عمـومی) در آن ثبت نام می نماید.

دانشجوی سال آخر : به کسی اطلاق می شود که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۹۹ بطور قطع در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتـرای عمـومی ، از دانشـگاه هـا و مؤسسات آموزش عالی داخل و یا خارج از کشور مورد تأیید فارغ التحصیل شود.

سریال اعتباری : سریال اعتباری اصلی ثبت نام : این سریال حاوی یک کد ۱۲ رقمی با عنوان «سریال ثبت نام» می باشد.

معدل : عبارت است از نمره میانگین مندرج در گواهینامه موقت یا مدرک رسمی فارغ التحصیلان دوره های مختلـف کارشناسـی ، کارشناسـیارشد و یا دکترای عمومی. در صورت فارغ التحصیل نشدن ملاک ، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده برای دانشجویان سـال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای عمومی که حداکثر تا تاریخ  ۳۱ شهریور ماه ۹۹ فارغ التحصیل خواهند شد، می باشد.

شماره پرونده : شماره پرونده یک عدد ۶ رقمی می باشد که پس از پایان مراحل ثبت نام به همراه کدپیگیری از طریق سایت به داوطلب داده می شود.

کد پیگیری : کد پیگیری شامل یک کد ۱۶ رقمی می باشد که پس از پایان مراحل ثبت نام از طریق سایت به هر داوطلب داده می شود.

داوطلبان باید پس از دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای و اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری ، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری را تهیه و با مراجعه به سایت سنجش ثبت نام خود را انجام دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقالات زیر پیشنهاد می گردد :

نحوه برگزاری آزمون دکتری
تغییرات آزمون دکتری
برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری ۹۹
چگونگی پذیرش دکتری بدون آزمون ۹۹

 [phdtel]

[contact_info title= “دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.