خانه / دکتری / ثبت نام کنکور دکتری ۹۹
ثبت نام کنکور دکتری 99

ثبت نام کنکور دکتری ۹۹

ثبت نام کنکور دکتری 99[contact_info title= “ثبت نام کنکور دکتری ۹۹”] 

پذیرش در مقطع دکترای تخصصی با شرکت در آزمونی تحت عنوان آزمون دکتری سراسری که هر ساله  به صورت هماهنگ و کشوری توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود ، امکان پذیر است. از شرایط شرکت آزمون دکترای تخصصی دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک دکتری حرفه ای و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر این مقاطع تحصیلی می باشد اما دارا بودن این مدارک تحصیلی شرط کافی برای پذیرش در مقطع دکترای تخصصی نمی باشد.

به بیان دیگر در مقطع دکتری پذیرش دانشجو به صورت نیمه متمرکز انجام می گیرد و این به آن معناست که داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند چنانچه نمره لازم را به دست آورند ، باید در مرحله مصاحبه نیز صلاحیت های لازم را به دست بیاورند تا پذیرش آن‌ها نهایی شود.

زمان ثبت نام آزمون دکتری تخصصی ۹۹

در چند سال گذشته کنکور دکتری دانشگاه آزاد حذف شده است و در این دانشگاه آزمون مجزایی برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی برگزار نمی شود و داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند باید در همان آزمون دکتری سراسری شرکت نماید. زمان برگزاری آزمون دکتری سراسری در سال جاری روز جمعه به تاریخ ۹ اسفند ماه می باشد و داوطلبانی که قصد حضور در این آزمون را دارند باید در ابتدا ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند . زمان ثبت نام آزمون دکتری از تاریخ ششم الی دوازدهم آذرماه می باشد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. داوطلبان با انجام ثبت‌نام این آزمون می توانند انتخاب رشته در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد را انجام دهند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد ۹۹

نحوه ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی و طبق مراحل زیر می باشد :

  • در ابتدا فایل عکس اسکن‌شده خود را بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌ نام آزمون دکتری آماده کنید.
  • مدارک ثبت نام آزمون دکتری و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام را که در دفترچه قید شده است را نیز تهیه کنید.
  • برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ سراسری و نیز دانشگاه آزاد  باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید.
  • با انتخاب گزینه “ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری ۹۹″ در سایت سازمان سنجش به سامانه ثبت نام این آزمون هدایت خواهید شد
  • با وارد شدن یه صفحه ثبت نام ، کلیه تذکرات را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک نمایید.
  • در صفحه «ثبت نام جدید» جهت ادامه مراحل نیاز به خرید کارت اعتباری ثبت نام دارید و برای این منظور از منوی سمت راست بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک کنید.
  • در مرحله  بعد با انتخاب گزینه “سریال ثبت نام دکتری ۹۹″ و همچنین کلیک بر روی گزینه «تأیید و ادامه» وارد صفحه‌ای می شوید که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایید.
  • با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می‌روید. در این صفحه با  وارد کردن اطلاعات کارت بانکی هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹ از حساب شما کسر شده و شماره سریال ثبت نام به شما ارائه می شود.
  • به صفحه ثبت نام کنکور دکتری ۹۹ بازگردید و با وارد کردن شماره سریال ثبت نام و کد امنیتی ، مراحل ثبت نام را آغاز کنید.
  • پس از بارگذاری عکس در این صفحه می‌توانید بر روی گزینه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.
  • در این مرحله باید نسبت به وارد کردن کلیه اطلاعات خواسته‌شده به صورت دقیق اقدام کنید.

برای دسترسی به اطلاعاتی همانند کد محل تولد ، کد محل صدور شناسنامه ، کد رشته امتحانی ، کد رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی/کارشناسی ارشد و کد موسسه محل اخذ مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد و موارد مشابه بر روی گزینه اطلاعات بیشتر که جلوی هر کادر مشخص شده است کلیک کنید تا کد موردنظر خود را بیابید.

  • پس از تکمیل فرم و تایید نهایی ، کدپیگیری ۱۶ رقمی و شماره پرونده ۶ رقمی به شما ارائه می شود که لازم است از آن پرینت تهیه کنید.

شرایط ثبت نام کنکور دکتری ۹۹

شرایط ثبت نام آزمون دکتری تخصصی به شرح زیر می باشند :

  • داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای بوده و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای داشته باشند.
  • فضلا و طلاب حوزه های علمیه که مدرک آن ها توسط یکی از حوزه های علمیه قم یا خراسان صادر گردیده است و دوره ی سطح سه خود را گذرانده اند یا حداکثر تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند در این صورت می توانند ، در یکی از رشته های گروه علوم انسانی شرکت کنند.
  • داوطلبان دانشجوی مقطع دکتری در صورت عدم انصراف از تحصیل تا پایان مهلت ثبت نام کنکور دکتری ۹۹ ، مجاز به ثبت نام در این آزمون نمی باشند.
  • پذیرفته شدگان نهایی در دوره های روزانه آزمون دکتری سال ۹۸ ، حتی در صورت عدم ثبت نام یا انصراف از رشته پذیرفته شده ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۹۹ نمی باشند.
  • داوطلبانی که دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند و حداکثر تا تاریخ ۳۱ بهمن ماه ۹۸ فارغ التحصیل می شوند، در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه باید معدل فارغ التحصیلی خود را وارد کنند.
  • دانشجویانی که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل می شوند باید در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده شده خود را وارد نمایند.
  • سپردن تعهد خدمت توسط پذیرفته شدگان دوره روزانه برابر طول مدت تحصیل دکتری
  • متناسب بودن رشته امتحانی انتخاب شده داوطلب با رشته تحصیلی در دوره ی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای.
  • متقاضیانی که معدل آن ها کمتر از ۱۴ می باشد حق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری ۹۹ را ندارند.

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۹۹

مهم ترین نکات برای شرکت در آزمون دکتری در این مطلب ارائه شد اما می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری را دانلود و مطالعه کنید.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۸

(جهت دانلود بر روی لینک کلیک کنید.)

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۹۹

(به محض انتشار ، لینک فوق فعال می شود.)

[phdtel]

[contact_info title= “ثبت نام کنکور دکتری ۹۹”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

۵۷ نظر

  1. سلام من در کنکور دکتری میخواستم شر کت کنم و اگر کسی سر کار باشد متواند در کلاسهای دکتری دانشگاه مربوطه شرکت کند یانه ممنون مشوم منرا راهنماییفر مایید

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      معمولا برای قبولی در مقطع دکتری نباید تعهد خدمت به ارگان خاصی داشته باشید.

  2. سلام من چندین ساله که از فارغ التحصیلیه ارشدم میگذره نمیدونم الان چطور باید برای دکتری اماده بشم میشه راهنمایی کنید>؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      باید اول ببنید جه رشته ای در نظر دارید و یا چه دانشگاهی برای تحصیل انتخاب می کنید و بعد از این منابع لازم را تهیه کنید و مطالعه خود را شروع کرده و خود را برای آزمون آماده کنید در صورت تمایل برای برنامه ریزی خود می توانید با مشاور مجرب همراه شوید.

  3. سلام
    معدل کارشناسی هم تاثیر داره برای پذیرش در ازمون دکترا؟ من معدل ارشدم بالاست اما معدل کارشناسیم بنا به مشکلات خانوادگی که برام پیش اومد ۱۳ شده

    • با سلام
      معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شما هر کدام امتیازی جداگانه در جلسه مصاحبه به خود اختصاص می دهند لیکن چنانچه معدل کارشناسی شما پایین باشد امتیازی منفی تلقی نخواهد شد.

  4. سلام گرایشمونو می تونیم برای مقطع دکتری تغییر بدیم؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      در صورتی طبق ضوابط دفترچه عمل کنید می توانید گرایش خود را تغییر دهید

  5. سلام شما برای آمادگی کنکور دکتری کلاسای آموزشیم برگزار می کنید؟

    • با سلام
      خیر مرکز الو مشاوره کلاس های آمادگی برگزار نمی کند ولیکن در مورد نحوه برنامه ریزی و منابع مطالعاتی می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  6. سلام ممنون بابت سایت خوبتون یه سوال داشتم میشه بگین دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب امسال چه رشته های رو ارائه میده؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      بر اساس لیست رشته های دکتری دانشگاه پیام نور تهران جنوب فقط در رشته زبان و ادبیات فارسی پذیرش داده است برای سال ۹۹ هنوز دفترچه ای مننشر نشده است

  7. سلام به نظر شما صرفا مقاله های دانشگاه تهران و شهیدبهشتی رو بخونم میتونم روی قبولی برای دکتری حساب کنم؟ البتهوضعیت درسیم خوبه معدل ارشدمم ۱۷/۸۲ بود

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      برای محک زدن خود و همچنین دریافت پاسخ به سوال خود بهتر است نمونه سوالات آزمون دکتری سال های قبل را دانلود کنید و پاسخ دهید اگر تسلط و اطلاعات بالایی داشته باشید می توانید فقط مقاله های دانشگاه تهران مطالعه کنید در غیر اینصورت باید روی اطلاعات خود زمان بیشتری اختصاص دهید.

  8. لیلا ابولحسنی

    سلام خسته نباشید به نظر شما داشتن مدرک زبان برای قبولی در مصاحبه ددکتری الزامیست؟

  9. سلام من فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه مجارستاننم می تونم برای دکتری شرکت کنم مدرک ارشدم رو قبول میکنن رشتمم مهندسی برق بوده؟

  10. سلام من دانشجوی ترم اخر دکترای رشته مدیریت کسب و کار هستم میتونم نجددا برلی ازمون دکتری تو یه گرایش دیگه امتحان بدم؟

    • با سلام
      دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت نام ، مجاز به ثبت نام و شرکت مجدد در این آزمون نمی باشند.

  11. سلام میشه شهریه دانشگاه آزاد برای رشته مهندسی برق تو دکتری رو بگین؟

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      شهریه هر ترم دانشگاه آژاد برای رشته مهندسی برق ۳ میلیون ۵۰۰ الی ۴ میلیون ۵۰۰ می باشد

  12. سلام زمان ثبت نام تمدید میکنن؟

    • با سلام
      بله معمولا زمان ثبت نام آزمون دکتری تمدید می گردد وی ا مهلت مجدد برای ثبت نام در اختیار داوطلبان واجد شرایط قرارداده خواهد شد.

  13. سلام به نظر شما مصاحبه دانشگاه آزاد سخت تره یا دانشگاه پیام نور البته واحد های اصلی پیام نور؟ من ارشدم رو تد دانشگاه آزاد خوندم

    • گروه الو مشاوره

      با سلام
      سختی مصاحبه هر دانشگاه به عوامل مختلفی نظیر تیم مصاحبه کننده،اعتبار علمی دانشگاه ،اعزای هیت علمی دانشگاه ، و تعداد داوطلبانی که دانشگاه را انتخاب کردند بستگی دارد.

  14. سلام شما ثبت نام رو به صورت تلفنی انجام میدید؟

  15. سلام من پارسال شرکت کردم اما با توجه به رتبه ی خوبی که داشتم دعوت به مصاحبه نشدم فکر میکنم به خاطر بد بودن انتخاب رشتم بوده چون رزومه تحصیلی خوبی دارم شما کار انتخاب رشته رو به صورت تخصصی انجام میدین؟ من امسالم میخوام شرکت کنم اما میخوام انتخاب رشتمو بسپارم به یه مرکز مطمئن

    • با سلام
      بله شما می توانید انتخاب رشته خود را مشاوران با تجربه مرکز الو مشاوره سپرده و شانس دعوت به مصاحبه شدن خود را با توجه به اطلاعات مشاوران ما در مورد تراز بندی دانشگاه ها و رتبه خود ، بالا ببرید.

  16. سلام برای قبولی نهایی تو دکتری چند تا مقاله داشته باشیم میتونیم رروی قبولی تو مرحله مصاحبه حساب کنیم؟ شنیدم خیلی سخت میگیرن

    • با سلام
      درست است که داشتن مقاله های زیاد در پذیرش شما در مرحله مصاحبه تاثیر گذار است لیکن سایر آیکن ها همچون کیفیت پایان نامه ارشد شما ، داشتن مقاله های ای اس ای ، دارا بودن مدرک زبان و سابقه تدریس و نحوه گفتار شما نیز می تواند تاثیر خوبی برای قبولی نهایی شما داشته باشد پیشنهاد می کنیم تا با تماس با مرکز الو مشاوره جزئیات یک مصاحبه عالی را از مشاوران ما دریافت نمایید.

  17. سلام به نظر شما بهترین منابع و نویسندگان برای آمادگی بیشتر برای شرکت در ازمون دکتری مربوط به چه انتشاراتی هست؟ من رشتم روانشناسی بالینیه میخوام برای دکتری شرکت کنم تنوع انتشارات و نویسندگان خیلی زیاده گیج شدم که کدوم بهتره

    • با سلام
      برخی از منابع و انتشارات معتبر برای آمادگی آزمون دکترای رشته روانشناسی: کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل ، کتاب های تخصصی انتشارات سمت ، ۱۱۰۰ لغت ضروری ، نمونه سوالات دکتری دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران ، کتاب استعداد و آمادگی تحصیلی، هوشنگ عباس فام، انتشارات راه ، روانشناسی شخصیت، شولتز ، کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک: براساس DSM-5، تالیف بنجامین جیمز سادوک، ویرجینیاای. سادوک، انتشارات ساوالان ، کتاب روانشناسی فیزیولوژیک، تالیف سعید پور نقاش تهرانی، انتشارات دانشگاه تهران ، کتاب روان شناسی شخصیت، تألیف سعید شاملو، انتشارات رشد.

  18. سلام میشه منابع امتحانی دکتری برای رشته مددکاری اجتماعی رو لطف کنید بگید؟

    • با سلام
      برخی از منابع امتحانی آزمون دکترای رشته مددکاری اجتماعی: کتاب حرفه مددکاری اجتماعی از دیدگاه جامع – تالیف لوئیز جانسون – مترجم محمد حسین بازرگانی – انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی ، کار در جامعه – تالیف آلن توئلوتریز – ترجمه فریده همتی – انتشارات سمت ،کتاب اصول و مبانی مددکاری اجتماعی – تالیف مری دابلیو ، کتاب روش های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی – تالیف دکتر علی دلاور ، کتاب نظریه های مددکاری اجتماعی – تالیف عزت الله سام آرام – انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.کتاب جامعه شناسی نظم – تالیف مسعود چلبی – انتشارات نی.

  19. سلام دانشگاه های علمی کاربردی برای هیچ رشته ای تو مقطع دکتری دانشجو نمیگیره؟

    • با سلام
      خیر دانشگاه های علمی کاربردی به هیچ عنوان هیچ رشته ای را در مقاطع تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری) ارائه نمی دهد.

  20. سلام من دانشجوی ارشدم می تونم امسال به صورت ازمایشی شرکت کنم تو ازمون دکتری؟

  21. مونا میرخالقی

    سلام به نظرتون دانشگاه آزاد تبریز رشته مدیریت گرایش رفتار سازمانی رو ارائه داده امسال؟ برای مقطع دکتری

  22. میترا آقاجانی

    سلام من کارشناسیمو از علمی کاربردی گرفتم ارشدمم از دانشگاه پیامنور برای دکتری میتوتم برای سراسری شرکت کنم؟

    • با سلام
      بله شما محدودیتی جهت پذیرش در دانشگاه های سراسری نداشته و در صورت کسب رتبه مورد نظر و قبولی در جلسه مصاحبه وارد دانشگاه های سراسری و دوره های روزانه شوید.

  23. اگه هدفمون فقط دانشگاه آزاد باشه باید بازم از طریق سازمان سنجش ثبت نام کنم؟

  24. یعنی برای شرکت تو آزمون دکتری حتما باید معدل ارشدمون بالای ۱۴ باشه؟

  25. سلام خسته نباشید رشته من ادبیات بوده تو ارشد اگه بخوام برای دکتری یه رشته دیگه انتخاب کنم امکان داره؟

  26. سلام من پارسال تو آزمون دکتری شرکت کردم اما دعوت به مصاحبه نشدم به نظرتون امسال ظرفیتا تغییر کرده؟ سطح سوالات سخت تره ؟ میشه امیدوار شد به قبولی؟

    • با سلام
      تا زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکترای سال ۹۹ امکان اعلام ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو وجود نخواهد داشت.

  27. سارا میراحمدی

    سلام به نظرتون امسال ظرفیت پذیرش بیشتر میشه؟

    • با سلام
      تا زمانی که دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری منتشر نشده باشد نمی توان به صورت قطعی در مورد ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در این مقطع صحبت کرد.

  28. قربان زاده

    سلام من ارشد پرستاری دارم می تونم برای دکتری رشته روانشناسی بالینی رو شرکت کنم؟

  29. سلام در صورت قبولی تو ازمون ذکتری حتما باید تعهد خدمت بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.