خانه / دکتری / مدارک ثبت نام آزمون دکتری

مدارک ثبت نام آزمون دکتری

مدارک ثبت نام آزمون دکتری[contact_info title= “مدارک ثبت نام آزمون دکتری”] 

ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد از ۶ آذر ماه آغاز شده و تا ۱۶ آذر ماه نیز ادامه دارد و کلیه داوطلبان علاقمند به تحصیل مقطع دکتری تخصصی در دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست در این زمان تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت نام خود را انجام دهند. با توجه به اینکه ثبت نام اولیه آمون دکتری به صورت اینترنتی انجام می گیرد ، داوطلبان باید مدارک لازم جهت ثبت نام را در سامانه بارگذاری کنند تا اطلاعات آن ها جهت حضور در آزمون و انجام انتخاب رشته ، مورد تایید سازمان سنجش قرار بگیرد.

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۹

داوطلبان متقتاضی ثبت نام آزمون دکتری نخصصی باید دارای مدرک لازم باشند که در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده و به شرح زیر می باشد :

  • مدرک کارشناسی ارشد پیوسته یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • مدرک دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری
  • فضلا و طلاب حوزه های علمیه که مدرک آن ها توسط یکی از حوزه های علمیه قم یا خراسان صادر گردیده است و دوره ی سطح سه خود را گذرانده اند یا حداکثر تا تاریخ ۹۹/۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند در این صورت می توانند ، در یکی از رشته های گروه علوم انسانی شرکت کنند.
  • داوطلبان دارای مدرک دکتری تخصصی مجاز به شرکت مجدد در آزمون دکتری تخصصی نمی باشند.

مدارک ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری ۹۹

نحوه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org می باشد داوطلبان برای تکمیل فرم ثبت نام نیازمند اطلاعات و مدارکی باشند که به شرح زیر هستند :

یک قطعه عکس ۴*۳

مشخصات عکس

  1. عکس داوطلب باید ۴*۳ یا ۴*۶ باشد.
  2. عکس داوطلب باید مربوط به سال جاری باشد.
  3. فرمت عکس داوطلب باید jpg باشد
  4. حداقل اندازه عکس داوطلب ۳۰۰×۲۰۰ و حداکثر اندازه عکس ۴۰۰×۳۰۰ باشد.
  5. عکس داوطلب باید واضح و بدون هرگونه اثر مهر یا منگنه باشد.
  6. عکس باید بدون حاشیه اضافی باشد.
  7. در صورتی که اسکن عکس از روی عکس کارت ملی و شناسنامه باشد ، ثبت نام باطل خواهد شد.

کد پیگیری مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگری

داوطلبان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری برای اعمال سهمیه خود در آزمون دکتری ، بایستی کد پیگیری ۱۲ رقمی مربوطه را از ارگان مربوطه دریافت و در فرم ثبت نام درج نمایند. در خصوص سهمیه رزمندگان و ایثارگری لازم است موارد زیر را مطالعه کنید :

کد پیگیری مربوط به اتباع غیر ایرانی

داوطلبان غیر ایرانی برای ثبت نام آزمون دکتری ، بایستی کد ۱۳ رقمی مربوطه را در فرم ثبت نام درج نمایند.

کد وضعیت نظام وظیفه

داوطلبان آقا برای ثبت نام در کنکور دکتری بایستی از لحاظ نظام وظیفه مشکلی نداشته و کد وضعیت نظام وظیفه را برای ثبت نام داشته باشند. کد نظام وظیفه هر یک از داوطلبان با توجه به شرایطی که دارند ، طبق ۱۱ کد زیر می باشد :

تایید وضعیت داوطلبان دارای معلولیت

داوطلبانی که دارای معلولیت (کم بینا ، کم شنوا ، نابینا ، ناشنوا ، معلول جسمی حرکتی) هستند ، می بایست با مراجعه به سازمان بهزیستی، تشکیل پرونده داده تا وضعیت معلولیت آن ها تایید گردد. در صورتی که معلولیت داوطلبان دارای معلولیت ، توسط سازمان بهزیستی تایید نشود  تسهیلات و خدمات لازم به این دسته از داوطلبان در زمان برگزاری آزمون ارائه نمی شود.

داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری و تهیه مدارک ثبت نام آزمون دکتری ، لازم است به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و پس از واریز هزینه ثبت نام آزمون دکتری و دریافت شماره سریال پرداخت ، مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایند.

مدارک لازم برای مصاحبه آزمون دکتری ۹۹

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و انجام انتخاب رشته ، وضعیت علمی و فرم انتخاب رشته تمام داوطلبان بررسی می شود و اسامی داوطلبان واجد شرایط جهت انجام مصاحبه به صورت چند برابر ظرفیت اعلام می شود. داوطلبانی که به مصاحبه دعوت شده اند بایستی پس از واریز هزینه مصاحبه در سایت دانشگاه مورد نظر ، همراه با مدارک زیر برای حضور در مصاحبه اقدام نمایند.

  1. اصل مدرک کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) یا کارنامه ریز نمرات
  2. اصل مدرک کارشناسی ( لیسانس ) یا کارنامه ریز نمرات
  3. کارنامه قبولی مرحله اول سنجش آزمون دکتری
  4. اصل شناسنامه و یا کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه‌ ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش
  5. در صورت استفاده از سهمیه مربیان دانشگاه های سراسری ، دارا بودن اصل گواهی مبنی بر این که عضو هیات علمی « رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» تابعه وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری بوده که به تائید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد.
  6. کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی ، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی .
  7. مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا را مشخص کند.
  8. اصل و کپی فیش واریزی هزینه مصاحبه دکتری به ازای هر دانشگاه یا موسسه

داوطلبان لازم است جهت اطلاع از جزئیات بیشتر مصاحبه در هر دانشگاه ، به سایت رسمی همان دانشگاه مراجعه نمایند.

مدارک ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان آزمون دکتری ۹۹

پس از برگزاری مصاحبه ، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود که لازم است همراه با مدارک زیر برای ثبت نام خود اقدام نمایند.

  • اصل‌ و یک نسخه تصویر مدارک کارشناسی‌ و کارشناسی‌ ارشد مورد تایید وزارت‌ علوم  تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌ و یا اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌
  •  فضلا و طلاب حوزه های علمیه قم و خراسان که دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه دانش آموخته می‌شوند می‌بایست در زمان ثبت نام مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه های علمیه صادر گردیده است در اختیار داشته باشند
  • اصل‌ و دو سری‌ تصویر از تمام‌ صفحات‌ شناسنامه‌ و کارت ملی
  • ۶ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.
  • ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه را مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).
  • پذیرفته شدگانی که سهمیه قبولی آنها عنوان سهیمه رزمندگان می باشد و ارگان آنها وزارت جهاد کشاورزی است، لازم است معرفی نامه رسمی از وزارت جهاد کشاورزی با مُهر و امضاء مدیر کل امور اداری را ارائه نمایند.
  • پذیرفته شدگانی که سهمیه قبولی آنها عنوان سهیمه رزمندگان می باشد و ارگان آنها سازمان بسیج مستضعفین است ، لازم است پس از ثبت‌نام در دانشگاه مربوط ، با ‌همراه داشتن اصل گواهی حضور در جبهه صادره توسط سپاه استان به تاریخ جدید (سال جاری) و نامه تأییدیه تحصیلی معاونت آموزشی دانشگاه مربوط (با قید سال قبولی، مقطع و رشته تحصیلی) به معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفین مراجعه و فرم تأییدیه نهایی سهمیه خود را دریافت نمایند.
  • داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام ، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نمی‌باشند و ملاک عمل برای ثبت‌نام ، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات می‌باشد.

[phdtel]

[contact_info title= “مدارک ثبت نام آزمون دکتری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰”] پس از برگزاری آزمون دکتری ، داوطلبان در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.