خانه / دکتری / زمان اعلام نتایج آزمون دکتری
زمان-اعلام-نتایج-آزمون-دکتری

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری

زمان-اعلام-نتایج-آزمون-دکتری

آزمون دکتری ۱۴۰۰ همانند سال های گذشته (به غیر از سال ۹۹) اسفند ماه برگزار خواهد شد. از آن جا که هر سال پس از برگزاری آزمون دکتری، داوطلبان شرکت کننده در آزمون استرس اعلام نتایج را دارند و طی تماس با کارشناسان مرکز الومشاوره پیگیر زمان اعلام نتایج آزمون دکتری و نحوه مشاهده نتایج آزمون دکتری هستند، بر آن شدیم تا امسال جهت رفع نگرانی داوطلبان در این مطلب به تاریخ و نحوه انتشار نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ بپردازیم. بنابراین چنانچه شما نیز داوطلب آزمون دکترای ۱۴۰۰ هستید، مطالعه این مطلب به شما پیشنهاد می گردد.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰

همانطور که اشاره شد طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون دکتری ۱۴۰۰ اسفند ماه برگزار خواهد شد. بنابراین احتمال می رود نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ همچون روال سال های گذشته حدودا ۴ الی ۶ هفته پس از برگزاری آزمون یعنی اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اعلام گردد. در اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری، داوطلبان شرکت کننده در آزمون از رتبه اکتسابی خود اطلاع یافته و اسامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل شده اند، مشخص خواهد شد. البته فعلا تاریخ اعلام نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ به طور دقیق مشخص نشده است. به محض صدور اطلاعیه از سوی سازمان سنجش در این خصوص، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. لازم است به اطلاع شما داوطلبان گرامی برسانیم که علاوه بر پیگیری مطالب سایت الومشاوره، با عضویت در کانال تلگرامی دکتری تخصصی مرکز الومشاوره نیز در جریان آخرین اخبار آزمون دکتری ۱۴.. قرار خواهید گرفت. بنابراین پیشنهاد می کنیم با کلیک بر روی بنر مربوط به کانال تلگرام دکتری که در انتهای این مطلب قرار داده شده است، عضو کانال تلگرام دکتری شوید.

نکته : از آن جا که آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد با یکدیگر ادغام شده اند، بنابراین نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز همزمان با نتایج آزمون دکتری سراسری (اواخر فروردین ماه) و در قالب یک کارنامه منتشر خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۰

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۰ در تاریخ مذکور از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر خواهد شد. بنابراین برای مشاهده نتایج ابتدا به سایت مذکور مراجعه نمایید. سپس از منوی سمت راست گزینه دکترای تخصصی را انتخاب کنید. 

پس از کلیک بر روی گزینه مذکور و ورود به بخش دکترای سایت سنجش، بر روی لینک مربوط به کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ کلیک کنید. سپس صفحه ای همچون تصویر زیر باز خواهد شد. 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دو روش جهت مشاهده نتایج در دسترس شما قرار می گیرد. با توجه به اطلاعاتی که در دست دارید، یک یاز دو روش را انتخاب، اطلاعات خواسته شده (نام، نام خانوادگی، شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد و یا شماره پرونده و شماره شناسنامه) را وارد و بر روی گزینه “جستجو” کلیک کنید. پس از طی مراحل فوق، کارنامه آزمون شما قابل مشاهده خواهد بود. چنانچه در هر یک از مراحل مشاهده نتایج با مشکلی مواجه شدید، با مرکز الومشاوره تماس حاصل نمایید تا کارشناسان مرکز، راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

سوالات متداول داوطلبان در رابطه با آزمون دکتری ۱۴۰۰ :

پرسش : چه مدت پس از انتشار نتایج اولیه آزمون دکتری، فرایند انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد؟
پاسخ : معمولا چند روز پس از انتشار نتایج اولیه و پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری، فرایند انتخاب رشته آغاز می شود.
پرسش : آیا تراز همان نمره کل است یا تراز و نمره کل با هم تفاوت دارند؟
پاسخ : تراز همان نمره کل است.
پرسش : آیا انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز همچون برگزاری و اعلام نتایج اولیه، همزمان با انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری و یکپارچه خواهد بود؟
پاسخ : خیر، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد برخلاف برگزاری و اعلام نتایج اولیه به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۰ : 

 اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد
شهریه دکتری دانشگاه آزاد
مشاوره اتنخاب رشته دکتری
سایت انتخاب رشته آزمون دکتری
دفترچه انتخاب رشته دکتری
زمان انتخاب رشته آزمون دکتری
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری
–  زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد
کارنامه انتخاب رشته دکتری
مصاحبه دکتری سراسری
هزینه مصاحبه دکتری
زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری
شرایط بورس خارج از کشور در آزمون دکتری

[phdtel]

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج آزمون دکتری”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه-انتخاب-رشته-دکتری-دانشگاه-آزاد-1400

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۰”] مهم ترین مرحله پس از اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.