خانه / مشاوره روانشناسی / پرده بکارت و انواع پرده بکارت

پرده بکارت و انواع پرده بکارت

پرده بکارت و آنچه باید در مورد انواع پرده بکارت بدانید

[contact_info title= “پرده بکارت و انواع پرده بکارت “] 

پرده بکارت عضوی از اندام دختران است به این صورت که داشتن آن نشان دهنده باکره بودن فرد و نداشتن آن به معنای این است که فرد باکره نیست.سازمان بهداشت جهانی خواستار لغو قانون معاینه پرده بکارت در تمامی کشورهایی که دارای این قانون هستند می باشد.در اکثر کشورهای اسلامی مانند ایران ،لبنان ، عراق و غیره این معاینه انجام می شود و جزء آداب و رسوم ازدواج است و همین مسئله دختران را دچار تشویش و نگرانی از سالم بودن پرده بکارت می کند به گونه ای که همیشه نگران پرده بکارت خود هستند و با نزدیک شدن به مرحله معاینه پرده بکارت این نگرانی و استرس بیشتر و بیشتر خواهدشد.

پرده بکارت چیست ؟

پرده بکارت لایه بسیار نازک و حساسی است  که اطراف واژن قرار گرفته است. این پرده دارای یک سوراخ است که از لحاظ اندازه و شکل در خانم های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. پرده بکارت از زمان تولد در بدن خانم ها وجود دارد اما به تدریج و به طور طبیعی همراه با بلوغ و ترشحات واژن فرسوده شده و از بین می رود.برخی از دختران به طور مادرزادی این بافت را ندارند. درصورتی که دختری به طور مادرزادی فاقد پرده بکارت باشد با تشخیص های پزشکی قانونی قابل تشخیص است و می توانند گواهی سلامت دریافت کنند.

انواع پرده بکارت

پرده مهبل شکل ثابتی ندارد و در افراد مختلف اشکال متفاوتی دارد. که به طورکلی شامل ۴ نوع است:

۱-پرده بدون سوراخ (imperforated hymen) که شخص در اولین قاعدگی شکم درد گرفته و در معاینه پرده متورم  و آبی رنگ است .
 
۲-حلقوی(Anularis)که به چهار نوع تقسیم میشود:
حلقوی صاف(لبه ی سوراخ صاف است)
 
ب)کنگره دار یا لب دار(labatus) زبانه های بزرگ با فرورفتگی عمیق دارد.
 
ج)دندانه دار(Denticulatus)  فاصله کم و دندانه دندانه
 
د)نواردار دو سوراخ(Septus)نواری از پرده سوراخ رو به دو نیم تقسیم کرده.
 
۳-پرده غربالی(Cribriformis) پرده چندتا سوراخ دارد.
 
۴-پرده هلالی: این نوع پرده شکل هلال میباشد .قسمت قطور آن در پایین و عقب و دو انتهای آن درطرفین به جدار واژن چسبیده و در قسمت قدامی فوقانی واژن چسبندگی ندارد
 

چه عواملی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

  • متداول ترین راه پاره شدن پرده بکارت مقاربت یا نزدیکی است.که دراثر دخول آلت تناسلی مرد اتفاق می افتد و احتما پارگی آن در صورتی که دخول کامل باشد بسیار بالاست.
  • خود ارضایی در صورتی که باعث ضربه مستقیم به پرده بکارت شود، می تواند باعث پارگی آن شود.و همچنین زمانی که خودارضایی با یک ابزار خارجی اتفاق افتد و دخول انجام شود احتمال پارگی بسیار بالاست.
  • وارد کردن تامپون برای جلوگیری از خونریزی ماهیانه باعث پارگی می شود.
  • ضربه های شدید در منطقه مهبل مانند لگد خوردن می تواند باعث پارگی پرده بکارت شود.
  • برخی نیز بطور مادر زادی با مشکل آسیب یا حتی نبود پرده بکارت مواجه هستند.
  • تصادف نیز میتواند سبب آسیب و پارگی پرده بکارت شود.
  • عملهای لگنی وخیم

معاینه پرده بکارت

معاینه پرده بکارت در صورت توافق دو طرف انجام می شود و هیچ اجباری در انجام آن وجود ندارد و درصورتی که یکی از طرفین موافق انجام آن نباشد نمی توان  طرف مقابل را وادار به انجام این کار کرد چه بسا دخترانی که به دلایل شخصی خود حاضر به انجام این کار نبوده اند و حتی ازدواجی که قرار بود انجام شود کنسل شده است. واقعیت این است که خیلی از خانمها به دلیل خصوصیات روانی مایل نیستند برای معاینه ی پرده بکارت خود به پزشک مراجعه کنند و این در بسیاری از موارد موجب افسردگی و ناراحتی های روحی در آنها می گردد.

بهترین راه این است که دراین مورد طرفین به توافق برسند و به خاطر این مسئله فرصت ازدواج خود را از دست ندهند .

این نکته را نیز باید متذکر شویم که در خیلی از موارد ، آقایان می توانند بدون معاینه پزشک در هنگام دخول  می تواند پی ببرند که آیا همسرش برای بار اول است که رابطه جنسی را تجربه می کند و یا اینکه قبلا نیز به طور مکرر رابطه جنسی داشته است. در زیر علائم بسیاری ذکر شده است:

  •  وقتی یک دختر برای اولین بار قرار است رابطه جنسی و دخول را تجربه نماید احساس ترس و پریشانی و دلهره در چهره او به خوبی نمایان است و میتوان این تفاوت را با اولین دخول با چندمین دخول به خوبی تشخیص داد.
  • دومین تفاوت به این صورت است که چه خونی دیده شود چه نشود تنگ بودن مهبل و دهانه واژن هنگام دخول برای اولین بار به خوبی نشان دهنده باکره بودن یک دختر است . طوری که میتوان به سادگی تفاوت را در اولین رابطه جنسی با مثلا دهمین بار در نحوه ورود آلت تناسلی مردانه به داخل واژن احساس کرد.
  • شکل ظاهری آلت تناسلی : شکل مهبل و دهانه واژن یک دختر باکره قبل از اولین دخول با شکل آن بعد از چند بار تجربه رابطه جنسی تفاوت آشکاری دارد و حتی تشخیص آن برای افراد عادی هم امکان پذیر است.

این را به عنوان یک نکته مهم باید ذکر کنیم که دونفری که با یکدیگر زندگی می کنند باید به یکدیگر اعتماد کامل راداشته باشند مگر اینکه خلاف این قضیه ثابت شود.

 پاره کردن پرده بکارت بدون درد و خونریزی در شب زفاف

نوع پوزیشن مختص به این عمل

برای از بین رفتن پرده بکارت باید بر آن فشار و ضربه آلت مرد وارد شود و پوزیشن معمول زن زیر- مرد رو، میتواند این را عملی سازد.این روش تحریک زیادی را ایجاد میکند که زن را به ارگاسم نزدیک می کند.در این روش بعد از معاشقه و زمانی که قصد دخول دارید مرد باید همزمان با مالش سینه های زن با یک دست و تحریک کلیتوریس زن با دست دیگر، همسرش را به مرحله ارگاسم و ارضا نزدیک کند ولی قبل از اینکه به ارگاسم برسد دخول را انجام دهد. یعنی زمانی که زن لذت زیادی احساس می کند تحریک کلیتوریس و سینه ها توسط مرد متوقف شود!!! و مرد دخول را انجام دهد. برای تحریک و مالش کلیتوریس از ژل سیمپلکس استفاده نمایید و آرام آرام تحریک را شروع کنید و این ناحیه را خشن ماساژ ندهید . البته در همین حین که مرد مشغول دخول است زن با یک دست به مالش سینه های خود و با دست دیگر به تحریک کلیتوریس بپردازد. به این شکل به احتمال زیاد درد کاهش خواهد یافت و حتی شاید احساسش نکند.

پاره کردن پرده بکارت با بی حسی

دراین حالت زن ممکن است به دلیل اینکه واژن بیحس می شود لذتی از دخول نبرد در این روش بعد از معاشقه و عشق بازی، مرد باید از اسپری یا ژل بیحسی  برای بیحس کردن ورودی دهانه واژن همسرش استفاده کند. و بعد دخول را انجام دهد که بدلیل بیحسی دردی احساس نخواهد کرد. همچنین مرد از کاندوم استفاده کند. در چند شب بعد از پارگی بکارت هم، از ژل سیمپلکس برای لیز کردن واژن و راحتی دخول استفاده کنید. تاثیر اسپری بعد از دو تا چهار دقیقه ظاهر میشود پس باید چند دقیقه قبل دخول اینکار انجام شود و روی ورودی دهانه واژن باید زده شود.

آیا امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد ؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله امکان ترمیم پرده بکارت وجود دارد و افراد بسیار زیادی با اهداف متفاوتی دست به انجام این کار می زنند برای نمونه ممکن است خانمی برای ازدواج این عمل را انجام دهد و یا اینکه فرد دیگری برای زیبایی این عمل را انجام دهد چون یکی از جراحی های زیبایی نیز به حساب می آید.
  • هایمنورافی (Hymenorraphy) هایمنوپلاستی ( Hymenoplasty) یا بازسازی یا ترمیم پرده بکارت با عمل جراحی، عمل جراحی ای است که طی آن بقایای این پرده که بر اثر آمیزش و یا هر دلیل دیگری از بین رفته، با قرار دادن کپسولی ژلاتینی که حاوی ماده ای شبیه خون است، به هم دوخته می شود. اما بدلیل فقدان رگهای خونی در این ناحیه این اتصال موقت بوده و برای نتیجه مطلوب بهتر است تا یک هفته قبل از شب زفاف و اولین نزدیکی انجام گیرد.گاهی اوقات نیز که اثری از این بقایا برجای نمانده، بخشهایی از دهاته واژن به هم دوخته می شود تا نقش پرده را بازی کند. این عمل در ایران و برخی دیگر از کشورهای عربی غیر قانونی است و تنها در صورتی انجام می گردد که پزشکی قانونی حکم آن را، مثلاً بنا برا اینکه ایزال پرده طی حادثه رانندگی باشد، تایید کند.

[contact_info title= “پرده بکارت و انواع پرده بکارت “] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

آزار خواهی جنسی

آزار خواهی جنسی

[contact_info title= “آزار خواهی جنسی”]  آزار خواهی جنسی، یا به اختصار “مازوخیست” عبارت است از …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.