خانه / انتخاب رشته / مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

[contact_info title= “مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد”] 

پس از زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹، داوطلبان فرصت کوتاهی دارند که دور از تنش ها و اضطراب های کنکور باشند. همچنان که متقاضیان کنکور سراسری آگاه هستند فرایند برگزاری این آزمون برای دانشگاه های آزاد و سراسری ادغام شده است اما در فرایند انتخاب رشته متقاضیان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می بایست این فرایند را به صورت مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری، از طریق سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد اقدام کنند. در ادامه به سوالات متداول داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ همچون مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ و … خواهیم پرداخت.

داوطلبان انتخاب رشته دانشگاه آزاد جهت ثبت کد رشته های مورد علاقه خود می بایست به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmiin.org مراجعه نمایند.

مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

داوطلبان مجاز کنکور سراسری پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۹ و براساس اطلاعات و آگاهی هایی که در فاصله زمانی اتمام کنکور سراسری تا انتخاب رشته به دست می آورند اقدام به ثبت انتخاب های خود می کنند. داوطلبان مجاز حتما باید در اواخر مرداد که زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می باشد پس از دانلود دفترچه و مطالعه کامل آن و پس از آگاهی از شرایط و ضوابط دانشگاه ها، انتخاب های خود را در سامانه ثبت کنند. البته فعلا تاریخ دقیق آغاز بازه زمانی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ مشخص نشده است ولی به احتمال زیاد همچون روال سال های گذشته مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۵ الی ۷ روز خواهد بود. به محض مشخص شدن بازه زمانی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۹ این مطلب بروزرسانی خواهد شد. علاوه بر پیگیری سایت الومشاوره با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته و یا تماس با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الومشاروه نیز می توانید پیگیر آخرین اخبار انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشید.

مراحل انجام انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

از آن جایی که انجام انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از انتخاب رشته سایر دانشگاه ها مجزا است لذا متقاضیان علاقه مند به انتخاب رشته دانشگاه های آزاد می بایست در مرحله اول برای انجام انتخاب رشته این دانشگاه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی  به نشانی الکترونیکی azmoon.orgمراجعه نمایند.

  • دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ از طریق لینک فعال شده در سامانه
  •  انتخاب حداکثر ۱۰۰ کدرشته – محل مربوط به رشته امتحانی
  • کلیک بر روی لینک ” خرید کارت اعتباری “ و واریز هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد
  • وارد کردن کدملی و شناسه دانشگاه آزاد اسلامی در کادر ظاهر شده (در این قسمت داوطلب برای وارد شدن به سامانه نیازمند یک کد دسترسی ۷ رقمی باشد که در انتهای کارنامه اعلام نتایج اولیه ، و بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد)
  • کلیک بر روی لینک ” انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد “ و دریافت و تکمیل فرم
  • انتخاب گزینه ” ثبت کد رشته “ از منوی سمت راست سایت و درج کد رشته محل ها

یک انتخاب رشته اصولی حاوی چه ویژگی هایی است؟

انتخاب رشته ای دقیق خواهد بود که تمامی عوامل موثر بر انتخاب رشته در نظر گرفته شود.به دلیل اینکه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری جزء اولین تجربه داوطلبان می باشد به همین خاطر افزایش آگاهی آنها در این زمینه می تواند کمک بسیاری را به این دسته داوطلبان نماید در زیر به عوامل موثر در انتخاب رشته خواهیم پرداخت.

  • علاقه مندی داوطلب، ارزش ها، اعتقادات، توانایی ها و مهارت ها، ویژگی های شخصیتی، اهداف و تجربیات
  • نحوه چینش انتخاب ها به ترتیب شانس قبولی از ضعیف به قوی، به این صورت که انتخاب هایی که شانس قبولی داوطلب در آن ضعیف است جزء انتخاب های اول داوطلب باشند و اما انتخاب هایی که داوطلبان شانس بالایی برای قبولی در آن ها دارند جزء انتخاب های پائین در فرم انتخاب رشته باشند.
  • درنظر گرفتن بازار کار رشته مربوطه
  • کیفیت و رتبه علمی دانشگاه
  • شهریه دانشگاه مربوطه در دانشگاه های شهریه پرداز
  • فاصله و دوری مسیر
  • اختلافات فرهنگی که ممکن است بین داوطلب و مردمان شهردیگری که داوطلب در آن قبول شده است وجود داشته باشد.

[banner]

[contact_info title= “مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.