خانه / دانشگاه / معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

[contact_info title= “معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی”] 

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ، نخستین دانشگاه صنعتی ایران است. و یکی از دانشگاه های دولتی است که دانشکده‌های آن به صورت غیر متمرکز در شهر تهران قرار دارند. این دانشگاه در سال ۱۳۹۲ جزو پنج دانشگاه صنعتی برتر ایران قرار گرفت. این دانشگاه که یکی از باسابقه ترین دانشگاه های ایران در زمینه فنی و مهندسی می باشد همواره در اولویت‌های رتبه‌های برتر کنکور سراسری قرار می‌گیرد. هسته اولیه این دانشگاه به سال ۱۳۰۷ برمی گردد که با تصویب شورای انقلاب فرهنگی این دانشگاه در سال ۱۳۵۹ با ادغام ۹ مرکز آموزش عالی راه اندازی شده است:

موسسه عالی تکنیکوم نفیسی ، مدرسه عالی فنی ، دانشکده نقشه‌برداری ، موسسه آبشناسی ، دانشکده هواشناسی و علوم جو ، دانشکده مخابرات ، مدرسه عالی ساختمان ، دانشگاه کار و پیشه ، تربیت دبیر فنی پلی تکنیک تهران ، دانشگاه علوم و فنون مجتمع آموزشی وزارت راه ، مجتمع تکنولوژی تهران و مدرسه عالی تلویزیون و سینما به شکل کنونی و با نام دانشگاه فنی و مهندسی تشکیل شد و در سال ۱۳۶۷ به نام خواجه نصیرالدین طوسی ، دانشمند ایرانی تغییر نام داد. چناتچه مایل به کسب اطلاعات جامع تری در مورد “معرفی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی” هستید این مقاله را انتها مطالعه نمایید.

این دانشگاه که یکی از باسابقه ترین دانشگاه های ایران در زمینه فنی و مهندسی می باشد و همواره در اولویت‌های رتبه‌های برتر کنکور سراسری قرار می‌گیرد.

 

معرفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی


هسته اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی دانشکده مخابرات است
که در سال ۱۳۰۷ شمسی در محل فعلی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تاسیس و در سال ۱۳۱۸ اساس نامه آن به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسیده است. هم‌اکنون دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ۱۱ دانشکده ، به فعالیت‌های پربار آموزشی خود ادامه می دهد: مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، مهندسی هوافضا ، مهندسی صنایع ، مهندسی نقشه‌برداری ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی و علم مواد ، ریاضی ، فیزیک ، شیمی .

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درحال‌ حاضر ۲ قطب علمی ، ۱۹۴ آزمایشگاه پژوهشی و آموزشی ، ۱۳ مرکز پژوهشی ، ۳ گروه پژوهشی ، ۶ پژوهشکده ، ۱۱ شرکت دانش بنیان و ۲۸ شرکت مرکز رشد دارد که در زمینه‌های تخصصی دانشگاه فعالیت می کنند.

این دانشگاه توانسته ‌است با عقد قراردادهای بسیار با صنایع گوناگون کشور ، ضمن حل مشکلات تخصصی آن‌ها ، در بسیاری از دستاوردهای پژوهشی ایران سهیم باشد. مجموعه فعالیت‌های پژوهشی آن ، حکایت از پویایی دانشگاه در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی دارد که در پاره‌ای از زمینه‌ها تنها نیروهای متخصص کشور در این دانشگاه فعالیت می کنند یا دانش‌آموخته این دانشگاه‌اند.

رتبه علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

براساس پایگاه‌های معتبر برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در جهان ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی پیشرفت و رشد محسوسی داشته‌است : برطبق آمار پایگاه رتبه‌بندی ISI ، این دانشگاه در شمار ۱درصد تولیدکنندگان علم در دنیا معرفی شده‌است. همچنین این دانشگاه در رتبه‌بندی نشریه تایمز در سال ۲۰۱۶ ، در رده ۶۰۱ تا ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان و در بین ۷ دانشگاه برتر ایران قرار گرفت.

همچنین در رتبه‌بندی نشریه تایمز در سال ۲۰۱۸ این دانشگاه در جایگاه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهان و در رتبه ۱۷۳ آسیا و در بین ۵ دانشگاه برتر ایران و بالاتر از دانشگاه‌هایی همچون شریف و تهران قرار گرفت.دانشگاه خواجه نصیر در رتبه‌بندی موضوعی تایمز در سال ۲۰۱۸ در رشته‌های فیزیک و نجوم ، شیمی محض و مهندسی عمومی در جایگاه سوم ایران ، در رشته‌های مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک و هوافضا ، مهندسی برق و ریاضی و آمار در جایگاه چهارم و در رشته علوم کامپیوتر در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

بر اساس رتبه‌بندی NTU در سال ۲۰۱۶ دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی در جایگاه ۱۴۶ جهان قرار گرفت. بر اساس نظام رتبه‌بندی URAP دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی در زمینه علوم فنی مهندسی ، رایانه و فناوری در جایگاه ۴۶۰ جهان قرار گرفت.

خدمات دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی

  • آموزشی : سامانه آموزشی ، تحصیلات تکمیلی ، آموزش کارشناسی ، آموزش الکترونیکی ، استعدادهای درخشان
  • پژوهشی : پست الکترونیک ، جستجو در منابع علمی ، جستجو درپایگاه های خارجی ، اخبار پژوهش ، دفتر ارتباط با صنعت
  • فرهنگی و اجتماعی : فعالیت های فرهنگی اجتماعی ، انجمن های علمی دانشگاه ، نشریات دانشجویی ، انجمن اولیا و دانشوران ، کانون های فرهنگی ، کتابخانه ای دارای ۸۴۸۹ جلد کتاب فارسی ۱۲۳۶۳ و ۱۱۷۷عنوان سمینار تحقیقی
  • رفاهی : اداره خوابگاه ها ، مرکز مشاوره ، تربیت بدنی ، سامانه رزرو تغذیه ، شاهد وایثارگر ، اداره رفاه (وام)

رشته های ارائه شده در دانشکده های دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشکده ریاضی:

ریاضی محض (جبر ، هندسه و آنالیز) در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری. ریاضی کاربردی ( آنالیز عددی و تحقیق در عملیات ) در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری، آمار و ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد.

دانشکده شیمی:

گروه شیمی فیزیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، گروه شیمی معدنی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، گروه شیمی آلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، گروه شیمی تجزیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، گروه شیمی دارویی در مقطع کارشناسی ارشد ، شیمی کاربردی در مقطع کارشناسی.

دانشکده مهندسی برق:

فعالیت گروه در گرایش‌های مدارهای مجتمع الکترونیک و افزاره‌های میکرو و نانو الکتریک در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، فعالیت‌های گروه در گرایش‌های مهندسی سیستم و سیستم‌های کنترل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری، فعالیت‌های گروه در گرایش‌های سیستم‌های قدرت و الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، گروه مهندسی مخابرات در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، گروه مهندسی پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، گروه مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد.

دانشکده مهندسی صنایع: 

مهندسی فناوری اطلاعات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، مهندسی تجارت الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد ، مدیریت سیستم در مقطع کارشناسی ارشد.

دانشکده مهندسی عمران:

سازه ، زلزله ، ژئوتکنیک ، مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی ، مهندسی محیط زیست ، مهندسی و مدیریت منابع آب ، راه و ترابری و حمل و نقل ، مهندسی سواحل ، بنادر و سازه‌های دریایی ، مهندسی و مدیریت ساخت همگی در مقطع تحصیلات تکمیلی.

دانشکده مهندسی کامپیوتر:

سخت‌افزار در مقطع کارشناسی ، نرم‌افزار در مقطع کارشناسی ، هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد ، معماری کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد ، شبکه‌های کامپیوتری در مقطع کارشناسی ارشد.

چنانچه بعد از مطالعه این مطلب نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در مورد معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی داشتید می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. همچنین سایر مطالب تحصیلی ما را نیز مطالعه نمایید:

معرفی دانشگاه صنعتی شریف
معرفی دانشگاه تهران
معرفی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
معرفی دانشگاه تربیت مدرس

[banner]

[contact_info title= “معرفی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه امام صادق ۱۴۰۲

نحوه جذب دانشجو در دانشگاه امام صادق با دیگر دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.