خانه / کارشناسی ارشد / ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی

متقاضیان شرکت در سنجش لیسانس به پزشکی، این سنجش را یک فرصت دوباره برای ورود به رشته پزشکی می دانند و به دلیل محدودیت ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲، داوطلبان به دنبال عدد دقیقی هستند، تا شانس قبولی خود را تخمین بزنند.

پذیرش برای متقاضیان به دو صورت آزمون کتبی و مصاحبه علمی، صورت گرفته و تنها ۱۰ الی ۲۰ نفر با توجه به ظرفیت مازاد دانشگاه علوم پزشکی، قبول خواهند شد.

البته شرایط خاصی برای این گروه در نظر گرفته شده که قصد داریم در ادامه به صورت کامل به شرح تمامی موارد مهم و کلیدی پیرامون موضوع فوق، بپردازیم.

در صورت تمایل به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی می توانید، جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی، اطلاع از نکات کلیدی تست زنی و تند خوانی، با مشاورین مرکز ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی“] 

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

پذیرش در آزمون لیسانس به پزشکی، هر ساله با محدودیت ظرفیت رو به رو بوده و از میان تمامی متقاضیان تنها ۱۰ الی ۲۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

تا امسال، دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلام ظرفیت های باقی مانده رشته پزشکی، اقدام به جذب دانشجو از طریق کنکور لیسانس به پزشکی می کرد. پیش بینی می شود در سال جاری نیز، این مرکز اطلاعیه ای را منتشر و پس از آن افراد واجد شرایط را نام نویسی می کند.

البته این ظرفیت ۱۰ الی ۲۰ نفر، با توجه به ظریت باقی ماند هرشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی، متغیر است.

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی

تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله متغیر بوده و شامل تعداد افراد خیلی زیادی نیست.

برای مثال؛ در سال گذشته تعداد شرکت کنندگان آزمون لیسانس به پزشکی حدودا ۶۰۰ بوده، که از میان این جمعیت تنها گروه محدودی، نمره حد نصاب را کسب و وارد مرحله بعدی یعنی همان مصاحبه علمی شده اند.

در نهایت نیز حدود ۱۰ الی ۲۰ نفر (با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه) ۲ مرحله آزمون کتبی و مصاحبه علمی را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

یکی از دلایل کم جمعیت بودن گروه متقاضیان آزمون لیسانس به پزشکی، شرایط خاص ثبت نام است.

این موضوع مهم را فراموش نکنید که، علاوه بر ظرفیت محدود پذیرش، افراد فرصت زیادی جهت امادگی برای شرکت در سنجش مذکور را نداشته و باید از یک برنامه درست و اصولی برای پذیرش رشته پزشکی بهره ببرند.

در همین راستا، متخصصان الو مشاوره، شما را برای داشتن یک برنامه ریزی اصولی و آشنایی با تکنیک های مطالعاتی و تست زنی همراهی خواهند کرد.

می توانید برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما، راهنمای زیر را طی نمایید.

[contact_info title= “ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی“] 

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

_ تمامی فارغ التحصیلان رشته های علوم تجربی، فنی و ریاضی با در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش، امکان شرکت در این آزمون را خواهند داشت.

_ داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت برای متقاضیان آقا ضروری است.

_ سن داوطلبان شرکت کننده نباید بیش تر از ۲۵ سال باشد.

تبصره : گروهی از داوطلبان که خدمت سربازی را پشت سر گذاشته اند، می توانند تا سن ۲۷ سالگی در این آزمون شرکت نمایند.

_ در صورتی که تمامی متقاضیان دارای مدرک های المپیاد های علمی، با توجه به بند ۴ و ۵، موفق به پذیرش شوند، از گذراندن دوره معاف هستند.

_ داوطلبان باید مدرک زبان داشته باشد.

در صورت عدم داشتن مدرک زبان، در مرحله مصاحبه، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

_ دارندگان مدرک المپیادهای علمی که مدال طلا دریافت کرده اند، از گذراندن آزمون کتبی معاف هستند و تنها باید در ارزیابی شرکت نمایند.

_ متقاضیانی که مدال نقره دارند، در صورتی که بتوانند ۹۰ نمره از نمره آخرین فرد پذیرفته شده را کسب کنند، در امتحان قبول خواهند شد.

نقش سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی و قبولی در این آزمون

نقش سهمیه ایثارگران در لیسانس به پزشکی و قبولی در این آزمون 

استفاده از سهمیه ایثارگران، با توجه به پایین بودن تعداد ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی اهمیت زیادی دارد، البته با در نظر گرفتن این موضوع مهم که هنوز هیچ اطلاعیه ای در خصوص شرایط سهمیه ایثارگران در این سنجش، منتشر نشده، نمی توانیم پاسخ قطعی به سوال؛ “آیا امکان استفاده از سهمیه ایثارگران برای قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی وجود دارد؟” بدهیم.

با انتشار خبر جدیدی در این خصوص، این مطلب به روز رسانی خواهد شد.

افزایش دانشگاه های پذیرنده در آزمون لیسانس به پزشکی

تا پیش از سال ۱۴۰۰، دانشگاه علوم پزشکی، مجری برگزار کننده امتحان مذکور بوده و به صورت اختصاصی و تنها برای جذب دانشجوی پزشکی، آزمون لیسانس به پزشکی را برگزار می کرده است.

با برگزاری چندین دوره موفق این سنجش، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، تصمیم گرفته تا در شهر های بزرگ دیگر نیز اقدام به فراهم ساختن شرایطی، جهت برگزاری و پذیرش دانشجوی پزشکی از مطقع لیسانس نماید.

دانشگاه های در نظر گرفته شده برای این فرایند شامل مراکز زیر می شوند؛

_ دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

_ دانشگاه علوم پزشکی مشهد

_ دانشگاه علوم پزشکی تبریز

_ و سایر دانشگاه هایی که پذیرش بالایی برای رشته پزشکی دارند.

با دستور العمل و اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، متولیان آموزشی این مراکز می توانند از سال ۹۹ درخواست پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس را ارائه داده و در صورتی مشمول شروط خاص در نظر گرفته شده باشند، می توانند اقدام به پذیرش از این طریق نمایند.

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی از مقطع لیسانس در دانشگاه های علوم پزشکی

ظرفیت پذیرش رشته پزشکی از مقطع لیسانس در دانشگاه های علوم پزشکی

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت جهت افزایش ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی گفته است؛

هر کدام از دانشگاه های برگزار کننده آزمون لیسانس به پزشکی موظف هستند، اقدام به پذیرش حدود ۱۰ تا ۲۰ نفر به صورت مازاد بر پذیرش عادی پزشکی و در قالب آزمون لیسانس به پزشکی، نمایند.

برگزاری آزمون کارشناسی به پزشکی، طبیعتا خبر خوبی برای متقاضیان است، زیرا پیش بینی می شود، تعداد پذیرفته شدگان لیسانس به پزشکی در سال جاری، حداقل دو یا سه برابر افزایش پیدا کند.

البته خبر فوق هنوز قطعی نشده، و هیچ اطلاعیه ی دقیقی نیز در دسترس نیست.

سخن نهایی

یکی از راه های قبولی در رشته پزشکی، شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی بوده و نهایتا گروهی از متقاضیان که شامل ۱۰ الی ۲۰ نفر می شوند، در صورت دریافت رتبه مناسب سنجش کتبی و مصاحبه علمی، می توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی نمایند.

البته همان طور که مطالعه کرده اید، با روند مناسب و موفقی که برگزاری این امتحان داشته، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، اقدام به ایجاد شرایطی جهت افزایش ظرفیت و دانشگاه های پذیرنده در آزمون لیسانس به پزشکی نموده است.

با مطالعه این مقاله، به خوبی از تعداد پذیرفته شدگان لیسانس به پزشکی و تاثیر سهمیه ایثارگران مطلع شده، و در صورت تمایل به شرکت در این امتحان، می توانید جهت دریافت برنامه ریزی و آشنایی با تکنیک های مطالعاتی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی“] 

همچنین ببینید

آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲

افرادی که به تحصیل در رشته های پزشکی علاقمند بوده و فارغ التحصیل کارشناسی پیوسته …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.