خانه / کنکور سراسری / زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰
زمان-اعلام-نتایج-اولیه-کنکور-سراسری-1400

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰

زمان-اعلام-نتایج-اولیه-کنکور-سراسری-1400

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

پس از زمان برگزاری کنکور سراسری داوطلبان شرکت کننده در آزمون بی صبرانه منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری هستند تا با اطلاع از رتبه اکتسابی خود اقدامات لازم را جهت مشاوره و انتخاب رشته کنکور سراسری انجام دهند. به همین دلیل پس از برگزاری کنکور با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره تماس می گیرند تا از تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری مطلع شوند. از این رو تصمیم گرفتیم جهت کاهش استرس داوطلبان کنکور ۱۴۰۰، این مطلب را به زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ اختصاص دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم چنانچه داوطلب کنکور ۱۴۰۰ هستید، این مطلب را با دقت و تا انتها مطالعه فرمایید.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰

در رابطه با تاریخ انتشار نتایج کنکور سراسری لازم به توضیح است که کنکور سراسری تیر ماه هر سال برگزار و نتایج آن ۴ الی ۶ هفته پس از تاریخ برگزاری کنکور سراسری منتشر می شود. بنابراین پیش بینی می شود نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ اوایل و یا اواسط مرداد ماه سال ۱۴۰۰ منتشر گردد. در کارنامه اولیه کنکور سراسری، رتبه در منطقه، رتبه در هر زیرگروه، رتبه کشوری، وضعیت مجاز بودن داوطلب در انتخاب رشته دوره های مختلف و دانشگاه آزاد و … مشخص می شود. فعلا تاریخ دقیق اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ مشخص نشده است ولی به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و کانال تلگرام کنکور انجام خواهد شد. لینک عضویت در کانال تلگرام کنکور در انتهای همین مطلب قرار دارد. ضمنا لازم به ذکر است که جهت تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری خود و مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی الو مشاوره در تماس باشید. مشاوران ما حتی در ایام تعطیل نیز پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

نحوه مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ برای تمام داوطلبانی که متقاضی انتخاب رشته کنکور سراسری و یا متقاضی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد می باشد، در قالب یک کارنامه منتشر می شود و داوطلبان طبق مراحل زیر می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند :

  • وارد شدن به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  sanjesh.org
  • مراجعه به سمت راست سامانه و کلیک بر روی گزینه “سراسری”
  • کلیک بر روی گزینه “مشاهده کارنامه اولیه کنکور سراسری”

پس از کلیک بر روی گزینه مشاهده کارنامه سراسری ، صفحه ای برای شما نمایش داده می شود  که باید با یکی از روش های زیر، اقدام نمایید :

  1. شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد
  2. شماره پرونده + کد رهگیری + شماره شناسنامه
  3. شماره پرونده + شماره سریال + شماره شناسنامه

این امکان وجود دارد که بسیاری از داوطلبان شماره پرونده ، شماره داوطلبی یا شماره سریال ثبت نام خود را فراموش کرده باشند و موفق به دریافت کارنامه خود نشوند ، این دسته از داوطلبان می توانند با مراجعه به سیستم پاسخگویی سایت سنجش ، درخواست خود را مبنی بر دریافت اطلاعات فوق، ثبت نمایند. برای آگاهی از نحوه ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش می توانید بر روی لینک کلیک کنید. لازم به ذکر است که داوطلبان متقاضی انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نیز باید بر اساس این کارنامه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند و به عبارت دیگر برای دانشگاه آزاد نتایج جداگانه ای منتشر نخواهد شد و چنانچه داوطلبی بر اساس توضیحات کارنامه کنکور مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد شده باشد ، می تواند انتخاب رشته خود را انجام دهد.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

تاثیر سهمیه ایثارگران ۵ درصدی در کنکور سراسری
 نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری
زمان اعلام نتایج اولیه رشته های نیمه متمرکز
اعلام نتایج آزمون عملی کنکور هنر
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری
مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته
راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
توضیحات کارنامه کنکور
کارنامه سبز ، کارنامه نهایی کنکور

[konkor]

[contact_info title= “زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.