خانه / کنکور سراسری / کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

هر سال پس از منتشر شدن نتایج نهایی کنکور سراسری، سایت سنجش کارنامه ای با عنوان ” کارنامه سبز کنکور سراسری ” را منتشر می کند. با مشاهده کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه، داوطلبان می توانند رتبه خود و همچنین آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل را مشاهده نمایند.

کارنامه سبز در واقع کارنامه محرمانه ای بوده و برای داوطلبانی منتشر می شود که بر اساس نتایج، مجاز به انتخاب رشته کنکور شده و در بازه زمانی تعیین شده از سوی سازمان سنجش اقدام به انتخاب رشته نموده اند.

این کارنامه برای آن دسته از متقاضیانی منتشر خواهد شد که در هیچ یک از انتخاب های خود موفق به پذیرش نشده اند و همچنین برای افرادی که در یکی از انتخاب هایشان پذیرفته شده اند اما از رشته قبولی خود رضایت کافی ندارند.

در ادامه این مقاله در خصوص اطلاعات و جزئیات موجود در کارنامه و همچنین زمان انتشار آن مطالبی ارائه خواهیم کرد. چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله، در زمینه نحوه مشاهده و کاربرد کارنامه سبز سوالی دارید، می توانید با کارشناسان تحصیلی ما تماس برقرار کرده و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

[contact_info title= “کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲”] 

زمان مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری که انتخاب رشته خود را در زمان تعیین تکمیل نموده اند، می توانند مجدد وارد سایت سازمان سنجش شده و پس از وارد نمودن شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد ملی خود، اقدام به دریافت کارنامه نهایی خود نمایند.

کارنامه سبز ( کارنامه نهایی ) همان فرم انتخاب رشته داوطلب بوده که سازمان سنجش جهت آگاهی بیشتر داوطلبان منتشر می کند. در کارنامه سبز، کد رشته انتخابی تمام شرکت کنندگان نوشته شده و داوطلب می تواند رتبه خود و رتبه آخرین فرد قبول شده در هر انتخاب را مشاهده کند.

در سال گذشته کارنامه سبز در ۹ مهرماه منتشر شد. برهمین اساس ممکن است کارنامه سبز ۱۴۰۲ نیز در اوایل مهرماه منتشر شود.

به محض اعلام زمان دقیق مشاهده کارنامه کنکور سراسری ۱۴۰۲ این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

شرکت کنندگان می توانند با شانس قبولی خود را در هر رشته انتخابی با توجه به کارنامه سبز منتشر شده بسنجند. در صورتی که از رشته محل قبولی خود راضی نباشند می توانند با مراجعه حضوری به دانشگاه مقصد، برای تغییر رشته خود اقدام کنند.

نحوه مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

ابتدا به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه کرده و گزینه ” سراسری ” را انتخاب کنید.

کارنامه سبز کنکور سراسری

در ادامه روی لینک ” کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ” کلیک نمایید.

کارنامه سبز کنکور سراسری

در این مرحله با دو روش می توانید کارنامه سبز خود را دریافت نمایید.

روش ۱: شماره پرونده + شماره شناسنامه + سال تولد

روش ۲: شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد

کارنامه سبز کنکور سراسری

توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز از ۵ ستون تشکیل شده که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

۱ : ستون ترتیب علاقمندی داوطلب بر اساس فرم انتخاب رشته

۲ : ستون کد رشته امتحانی انتخابی داوطلب بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

۳ : ستون رتبه داوطلب : بعد از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان، رتبه داوطلب انتخاب شده است. به عبارت دیگر، کارنامه اولیه کنکور سراسری برای همه داوطلبانی که این رشته را در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کرده‌اند، با یکدیگر مقایسه می‌شود و بر اساس این مقایسه، رتبه‌ای به هر یک از آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

رتبه در سهمیه داوطلب، از مقایسه نمره کل داوطلبان با هم محاسبه می شود. سازمان سنجش داوطلبان را با توجه به نمره کل ( تراز ) و به صورت نزولی تعیین می کند و به بالا ترین نمره کل رتبه ۱ و دومین نمره کل رتبه ۲ و …را اختصاص می دهد.

۴ : ستون آخرین رتبه قبولی : رتبه آخرین نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان این کد رشته محل، در این ستون مشخص خواهد شد.

ستون نتیجه : چنانچه رتبه داوطلب در در رشته محل پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد، علامت * در ستون مربوطه قرار خواهد گرفت و داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده است. در صورت وجود عددی از ۱ تا ۹، مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه می شود.

تصویر زیر نمونه ای از کارنامه سبز این آزمون را نشان می دهد.

کارنامه سبز کنکور سراسری

در جدول زیر مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه ارائه شده است.

مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه
نمایش عدد ۱به منزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ می باشد (نظیر تکرار کد رشته انتخابی، عدم رعایت جنسیت پذیرش، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و…).
نمایش عدد ۲بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید.
نمایش عدد ۳بیانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است.

برای کارمندان که با استفاده از سهمیه کارمندی پذیرفته شده اند نیز عدد ۳ درج شده است.​

نمایش عدد ۴بیانگر آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته های پردیس های فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دست بررسی می باشد.
نمایش عدد ۵بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی امتیاز لازم را کسب نکرده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان حداکثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصویر کارنامه نهایی به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی هیات مرکزی گزینش وزرات آموزش پرورش به نشانی qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید.
 
نمایش عدد ۷به معنی عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط (سن، معدل، ویژگی های جسمانی، … و غیبت در مصاحبه) می باشد.
نمایش عدد ۹عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد، علوم قضایی، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شهید مطهری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، غیر انتفاعی امام رضا (ع)، علوم پزشکی ارتش، دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته های مدیریت بیمه اکو، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، کاردانی فوریت های پزشکی، تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه یا موسیقی نظامی دردست بررسی است.
* داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است.

اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲

شرکت کنندگانی که به نتایج منتشر شده اعتراض دارند و یا خواهان بررسی مجدد اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی خود می باشند، باید به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق گزینه ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، اعتراضات خود را ثبت نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۲ کلیک کنید

[contact_info title= “کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۲”] 

کلام پایانی

در مقاله فوق در رابطه با نحوه بررسی کارنامه سبز کنکور سراسری مطالبی ارائه شد. همچنین همانطور که ذکر کردیم، در صورت وجود هر گونه اعتراض نسبت به نتایج منتشر شده کنکور سراسری ۱۴۰۲ می توانید از طریق سایت سنجش اعتراضات خود را ثبت نمایید. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.