خانه / تیزهوشان و نمونه دولتی / ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰
ثبت نام آزمون تیزهوشان 99 - 1400

ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون تیزهوشان 99 - 1400

[contact_info title= “ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰”]

مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی دارای برتری هایی نسبت به سایر مدارس دولتی هستند. از جمله مزایای تحصیل در مدارس تیزهوشان، این است که این مدارس در شکوفا شدن استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان بسیار موثر است و مانع هدر رفتن استعداد دانش آموزان می شود. به همین دلیل و همچنین به دلیل امکانات آموزشی بالای این مدارس، هر ساله دانش آموزان زیادی داوطلب ثبت نام مدارس تیزهوشان هستند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ بپردازیم.

به دلیل ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نهم به دهم همزمان با هم انجام خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰

در این بخش به طور جداگانه به نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم خواهیم پرداخت :

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰ ابتدا بایستی دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰ را دانلود و به طور کامل مطالعه کنید. سپس به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم به نشانی hoosh.medu.ir مراجعه نمایید. سپس در محل های مشخص شده در سمت راست صفحه، کد ملی و رمز عبور همگام دانش آموز را وارد نمایید.

پس از کلیک بر روی گزینه “تایید” سیستم از شما می خواهد که نقش خود را انتخاب کنید، بنابراین عنوان (نام دانش آموز) و عنوان سازمان(نام مدرسه محل تحصیل دانش آموز) را انتخاب کنید و مجددا بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید. پس از سپری کردن مراحل فوق، فرم ثبت نام برای شما نمایش داده شود. اطلاعات خواسته شده همچون ۱- نام ۲- نام خانوادگی ۳- کدملی ۴- جنسیت ۵- تاریخ تولد ۶- نام پدر ۷- کد ملی پدر ۸- شماره شناسنامه پدر ۹- محل صدور شناسنامه پدر ۱۰- نام پدربزرگ (پدر پدر) ۱۱- دین ۱۲- نوع تابعیت ۱۳- رشته مورد تقاضا ۱۴- نام استان مورد تقاضا ۱۵- نام شهرستان مورد تقاضا ۱۶- نام مدارس استعدادهای درخشان مورد تقاضا ۱۷- عکس دانش آموز را به طور کامل و صحیح وارد نمایید. در پایان هم هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. پس از واریز هزینه، کد پیگیری ثبت نام برای شما صادر خواهد شد. عدم صدور کدپیگیری به معنای عدم ثبت نام می باشد. چنانچه موفق به ثبت نام نشدید، در صورت تمایل می توانید از طریق تماس با مرکز الومشاوره، ثبت نام خود را به کارشناسان مرکز ما بسپارید.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم

جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۹ – ۱۴۰۰ ابتدا بایستی  دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰را دانلود و به طور کامل مطالعه کنید. سپس به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان همانند تصویر زیر بر روی تصویر مربوط به “سمپاد دهم” کلیک کنید تا وارد سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ شوید.

پس از ورود به سامانه در محل های مشخص “کد ملی” و  “رمز ورود همگام” دانش آموز را وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

پس از ورود کد ملی و رمز ورود همگام نقش و عنوان سازمان را انتخاب کرده و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

سپس بر روی گزینه مربوط به “ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۰ – ۹۹ ” کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد و هزینه ثبت نام را واریز کنید. پس از واریز هزینه، کد پیگیری ثبت نام برای شما صادر خواهد شد. عدم صدور کدپیگیری به معنای عدم ثبت نام می باشد.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰

در رابطه با زمان ثبت نام لازم به ذکر است که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰ به احتمال زیاد اواسط اردیبهشت ۹۹ و ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۹۹ – ۱۴۰۰ اواخر فروردین ۹۹ آغاز و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت. البته فعلا زمان مشخصی برای این موضوع اعلام نشده است. به محض اعلام، اطلاع رسانی های لازم از طریق همین مطلب و کانال تلگرام تیزهوشان و نمونه دولتی الومشاوره انجام خواهد شد.

“ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ در بازه زمانی ۹۸/۱۱/۲۶ لغایت ۹۸/۱۲/۳ انجام خواهد شد.”

“ثبت نام آزمون تیزهوشان تا روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه تمدید شد.”

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۹۹ – ۱۴۰۰

ثبت نام در این آزمون دارای شرایطی است که هر ساله از طریق دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان اطلاع رسانی می شود. از جمله این شرایط عبارتنداز:

  • داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان خارجی نیز تحت شرایطی می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.)
  • اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی
  • کسب ارزشیابی خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم و یا حداکثر کسب ارزشیابی خوب در یکی از دروس از مجموعه درس های پایه پنجم و ششم ابتدایی

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۹ – ۱۴۰۰

ثبت نام در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی دارای قوانین و ضوایطی است که در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ پرداخته شده است. یعنی فقط داوطلبانی مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ خواهند بود که دارای شرایط ذیل باشند :

  • دانش آموز باید دارای تابعیت ایرانی باشد.
  • دانش آموز در پایه نهم مشغول به تحصیل باشد.
  • معدل سالانه دانش آموز در پایه هشتم حداقل ۱۹ و یا بالای ۱۹ باشد.

سوالات متداول داوطلبان آزمون تیزهوشان : 

پرسش : با وجود ثبت نام موفقیت آمیز، هنگام پرداخت و ثبت نهایی سیستم خطایی با عنوان “ثبت اطلاعات با خطا مواجه شد” روبه رو می شویم، علت چیست؟

پاسخ : با خروج از سایت و بازگشت مجدد می توانید هزینه ثبت نام را واریز نمایید.
پرسش : رمز ورود همگام چیست؟
پاسخ : کدی است که از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموز قابل دریافت است. (این کد ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است.)
پرسش : چه زمانی باید هزینه ثبت نام را پرداخت کنیم؟
پاسخ : هزینه ثبت نام بایستی دقیقا همزمان با ثبت نام (پس از تکمیل فرم ثبت نام) واریز شود.
پرسش : آیا زمان مجددی جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان در نظر گرفته خواهد شد؟
پاسخ : معمولا پس از اتمام بازه زمانی ثبت نام، زمان ثبت نام تمدید می شود. البته توصیه می شود داوطلبان در بازه زمانی اولیه اقدام به ثبت نام نمایند تا در صورت عدم تمدید زمان ثبت نام، با مشکل مواجه نشوند.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰ :

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰
کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم
اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم
اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم
اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان
سایت اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان
نحوه نقل و انتقال مدارس تیزهوشان

[madrese]

[contact_info title= “ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۹ – ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید …

همچنین ببینید

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲

دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند می بایست در …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.