زوج درمانی تلفنی

زوج درمانی تلفنی

زوج درمانی یکی از روشهای روان درمانی میباشد که در این نوع از درمان، روانشناس یا زوج درمانگر که در اصل مشاورخانواده و ازدواج میباشد و در این زمینه نیز تخصص و تجربه لازم را دارد و در تلاش است با زوج هایی که دچار مشکل شده اند، از طریق بحث و گفت و گو به حل مشکل آنان بپردازد.

ممکن است زوجین به دلایل مختلف از مشاوره های حضوری امتناع نموده و به این نوع از درمان راغب نباشند، اما از مشکلات زناشویی نیز رنج برده و تصمیم بر حل چالش های خود دارند، در این شرایط میتوانند با کارشناسان مجموعه الو مشاوره ارتباط گرفته و از مشاوره های زوج درمانی تلفنی بهره مند شوند.

زوج درمانی راه حلی است برای اشخاصی که قادر به حل مشکلات و تعارضات و کشمکش های میان خود نیستند، اما ناگریز به دنبال ارتقای رابطه زناشویی با همسر خود میباشند. یکی از راهکارهایی که زوج درمانی به اشخاص ارائه میدهد این است که دوطرف رابطه (زوجین) نگاهی واقع بینانه به مشکلات خود داشته باشند، همچنین به دنبال راه حل مناسب و درستی در رابطه با حل مشکل و رهایی از دغدغه های رابطه زناشویی خود باشند.

مشاوران و متخصصان زوج درمانی، به دنبال ساده ترین راه حل درمانی هستند که بتوانند مشکلات بین زوج ها را درمان کنند، که برای تحقق این هدف، زن و مرد باید مراحل خاص زوج درمانی را به صورت کامل و با میل باطنی طی نمایند.

[contact_info title= “تماس با زوج درمانی تلفنی رایگان | مشاوره زوج درمانی آنلاین”] 

مراحل زوج درمانی موفق

  • در مرحله اول باید فقط بر روی یک مشکل تمرکز شود. به طور مثال حسادت، مشکلات جنسی، انحرافات جنسی و… و به صورت الویت بندی سعی در حل مشکلات داشته باشند.
  • در مرحله دوم باید درمانگر به بیمار نزدیک شود و از تمامی جزئیات بسیار کوچک زندگی او اطلاعات کسب نماید و در مراحل و روند درمان فرد، همراهی و مشارکت صمیمانه داشته باشد.
  • در مرحله سوم روش های درمانی شخص را شناسایی کرده و راه حل های مرتبط با آن را به مرحله اجرا برساند.
  • در مرحله آخر نیز مقاصد و اهداف اصلی شخص برای درمان به صورت دقیق مشخص خواهد شد.

کاربرد های زوج درمانی

همانطور که میدانید، زوج درمانی یکی از راه حل های مدرن جهت از بین بردن مشکلات میان زوج ها میباشد که معمولا درمان گران با استفاده از گفت و گوی شفاهی سعی در برطرف کردن مشکلات خواهند داشت.

استفاده از تکنیک زوج درمانی برای تمامی رابطه ها مفید و موثر خواهد بود، به خصوص زوج هایی که در شرف ازدواج میباشند باید پیش از هر اقدامی به مراکز مشاوره زوج درمانی مراجعه نموده که با اطمینان خاطر اقدامات بعدی را انجام دهند.

یکی از هدف های اصلی زوج درمانی این است که به خانم ها و آقایان کمک میکنند تا یکدیگر را به خوبی بشناسند و درک درستی از همدیگر داشته باشند و همچنین اگر تصمیم به تغییر خود دارند در این راه به آنها کمک میشود که به اهداف خود برسند.

روش های استفاده شده در زوج درمانی عبارتند از:

نظریه سیستم خانواده که این دیدگاه به الگوهای ارتباط، عمل و عکس العمل در محیط خانواده تاکید بسیار زیاد داشته و تلاش دارد زوجین را با قواعد و الگوهای کاملا صحیح آشنا نماید.

یکی دیگر از روش ها و نظریه های زوج درمانی، زوج درمانی رفتاری میباشد که در این روش از تکنیک های تبادل رفتاری، آموزش نحوه برقراری ارتباط و… استفاده خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از روشهای مورد استفاده در زوج درمانی این است که تلاش دارد عواطف و احساسات فرد شناسایی شود و در صورت مخرب بودن آنها تغییرات لازم اعمال شود.

زوج درمانی تلفنی

مراکز مشاوره زوج درمانی

یکی از مهمترین و همچنین تاثیرگذارترین تصمیماتی که افراد در طول زندگی خود میگیرند، ازدواج میباشد که رابطه مستقیم با آینده شخص دارد و به دلیل مهم بودن این امر است که باید افراد قبل از ازدواج به مشاوره مراجعه نمایند.

در بعضی موارد اشخاص با یکدیگر تفاوت هایی از جمله تفاوت های تحصیلی، مالی، عقیدتی، فرهنگی و… دارند که با مشاهده هر یک از این موارد، باید به مجرب ترین مراکز مشاوره زوج درمانی مراجعه نموده و اختلاف ها و چالش های خود را حل نمایند.

مشاوره زوج درمانی تلفنی آنلاین

همانطور که میدانید یکی از مهمترین دلایل مراجعه افراد به متخصصان بهداشت روانی، مشکلات پیش آمده در ازدواج و روابط احساسی و عاطفی است، و با استفاده از تکنیک ها و راه حل های مختص خود امکان پذیر میباشد که زوج درمانی نام دارد.

نکته جالب این است که زوج درمانی تنها مسائل مربوط به زن و شوهر را شامل میشود، حال آنکه ممکن است فرزندان نیز به دلایل مختلف در معرض مشکلات و چالش های مختلف قرار بگیرند که راهکار درمانی آنها نیز در بعضی موارد توسط زوج درمانی قابل حل میباشد.

یکی از اهداف زوج درمانی آن است که عدم رضایت و عدم شادمانی که یک زوج با آنها دست و پنجه نرم میکنند، که مسائلی فراتر از مشکلات شخصی افراد است به کمک درمانگر، همچنین با تصمیم و اراده قلبی زوج، با ارائه راهکار های اصولی تصمیم به ایجاد تغییراتی بگیرند که مشکلات آنها حل شود.

گاهی اوقات نیز زوج ها در زندگی خود با مشکلات این چنینی که مواجه میشوند به دلایل مختلف از مراجعه به درمانگر و پیگیری مراحل زوج درمانی اجتناب میکنند، که این عدم مراجعه در طولانی مدت باعث تنش ها و مشکلاتی خواهد شد که هر دو طرف به فکر جدایی می افتند.

در حالی که این افکار و تصمیم به جدایی به دلیل ناتوانی در گفت و شنود همدلانه و عدم ابراز صحیح عواطف و احساسات خود، دو طرف رابطه توانایی مدیریت ارتباط خود را ندارند، که در این صورت توصیه میشود از مشاوره زوج درمانی تلفنی استفاده نموده و بدون مراجعه حضوری مشکلات خود را حل نمایند.

مجموعه الومشاوره با مشاوران مجرب در زمینه زوج درمانی به صورت تلفنی، مشاوره جنسی تلفنی، مشاوره روانشناسی و… به صورت غیرحضوری آماده ارائه بهترین خدمات به شما کاربران گرامی میباشد.

اهداف زوج درمانی

زوج درمانی یا روان درمانی به منظور تحقق اهداف خاصی صورت میگیرد، که در گام نخست درمانگر در طول مدت زمان زوج درمانی تلاش بر این دارد که نحوه اعتماد داشتن هر یک از زوجین به یکدیگر را آموزش دهد، به شکلی که در سخت ترین شرایط بتوانند همراز و همراه یکدیگر باشند و همدلانه یکدیگر را یاری نمایند.

  •  بعضی از مواقع در زندگی اشخاص، تضاد های رفتاری با یکدیگر پیش خواهد آمد که در طی دوره زوج درمانی، درمانگر تلاش دارد نحوه چگونگی اعتراض زوجین نسبت به یکدیگر را به دوطرف آموزش دهد، به طوری که زن و مرد بدون اینکه کوچکترین حمله ای به روح و جسم یکدیگر داشته باشند و به یکدیگر آسیب رسانند راهکارهایی به آنها ارائه دهد.
  • یکی دیگر از روشهای زوج درمانی، این است که درمانگر، دغدغه ها و چالش های زوجین را از طریق یاد دادن و آموزش روش هایی جهت از بین بردن تفاوت ها و دوگانگی ها حل کرده و به زوجین نیز آموزش خواهد داد.
  • یکی دیگر از اهداف زوج درمانی این است که درمانگر نحوه بیان اعتراضات، دلخوری ها، انتظارات و توقعات اشخاص را آموزش خواهد داد که این قضیه باعث می شود، سوء تفاهمات و سوء برداشت های میان آنان به کمترین حد خود رسیده در نتیجه بحث ها و چالش ها کاهش خواهد یافت.
  • از دیگر اهداف و راهکار های درمانگر در طی مدت زوج درمانی این است که تامین نیازهای اساسی برای برقراری رابطه جنسی و عشق، گسترش تمایلات جنسی به صورت مناسب، آموزش کامل نزدیکی فیزیکی و… را به صورت کامل همراه با جزئیات به اشخاص آموزش خواهد داد و مشکلات میان آنان را حل کرده تا عشق و محبت میان زوجین مستحکم شده در نتیجه زندگی زناشویی موفقی را تجربه نمایند.

زوج درمانی تلفنی

 

چرا باید به مراکز زوج درمانی مراجعه کرد؟

از آنجایی که هیچ رابطه ای سیر ملایم ندارد، و در همه روابط تعارضات و عواطف منفی وجود دارد، در نتیجه این مشکلات هر رابطه ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تضاد زوجین در طولانی مدت خسته کننده بوده و پس از گذشت زمان باعث فرسودگی روانی و احساس تنهایی در زوجین خواهد شد، همچنین عدم رضایت از رابطه جنسی باعث افزایش افسردگی، اضطراب و… خواهد شد، درنتیجه برای جلوگیری از بروز این مشکلات، اشخاصی که به زندگی زناشویی خود اهمیت میدهند باید به مراکز زوج درمانی مراجعه کرده و چالش های خود را حل نمایند، چرا که در طولانی مدت باعث خیانت و بروز مشکلات جبران ناپذیر دیگر خواهد شد.

زوج درمانی رفتاری تلفیقی

مسائل و مشکلات بین زوج ها ممکن است کوتاه مدت یا بلندمدت، شدید یا خفیف بوده و از دلایل بسیاری سرچشمه بگیرد.

بعضی از این موارد به راحتی قابل حل است اما برخی دیگر با توجه به تلاشی که برای حل آنها میشود، نمیتوان مشکل را حل کرد. زوج ها باید توانایی از سرراه برداشتن موانع را داشته باشند و عدم توافق میان یکدیگر را حل کرده و تفاوت های وجودی خود را بپذیرند.

زوج درمانی تلفیقی (IBCT)، درمان رفتاری میباشد که به زوج ها کمک میکند که از یکدیگر پذیرش متقابل داشته باشند، روی مسائل و مشکلاتشان کارکنند که در نتیجه رضایتمندی خود را از رابطه افزایش دهند.

انگاره های اصلی در زوج درمانی رفتاری تلفیقی

جالب است بدانید، زوج درمانی رفتاری تلفیقی ریشه در زوج درمانی رفتاری سنتی دارد، که زوج درمانی رفتاری سنتی (TBCT) درمان مبتنی بر مهارت هاست که جهت رضایتمندی از روش هایی سنجیده و آگاهانه جهت تغییر در رفتار زوجین میباشد. از نظر زوج درمانی رفتاری سنتی، رضایت شخص از رابطه به نسبت وجود عوامل تقویت کننده مثبت به منفی در رابطه دونفره تعیین خواهد شد.

زوج هایی با روابط ضعیف به طور کلی روابط و تعامل های مثبت کمتری را تجربه خواهند کرد و در برابر رفتارهای منفی شریک زندگی شان بیشتر با رفتارهای منفی پاسخ خواهند داد. نظریه رضایت مندی مبتنی بر زوج درمانی رفتاری سنتی، جنبه های شخصیت شناسی را نیز در برخواهد گرفت.

اشخاص هزینه و سودی را که از رابطه فعلی شان بدست می آورند با هزینه و سودی که معتقدند در روابط دیگر بدست خواهند آورند مقایسه میکنند. در اینجا هنگامی که نسبت هزینه – به – سود در رابطه فعلی بیشتر از روابط دیگر باشد، شخص در این رابطه باقی خواهد ماند حتی اگر رضایت بخش هم نباشد.

هدف اصلی زوج درمانی رفتاری سنتی کمک به زوج ها میباشد تا فواید و سودمندی رابطه شان را از راه تعامل های مثبت افزایش دهند و همزمان نیز هزینه های رابطه را با کم شدن تعامل های منفی به کمترین حد خود برسانند. زوج درمانی رفتاری سنتی از راهبردهای تغییرقاعده مند کمک خواهد گرفت تا زوج ها روش تعامل خود را با یکدیگر تغییر دهند.

شخص در این راهبردها به صورت کاملا آگاهانه رفتار خود را با پیروی از یک قاعده یا دستورالعمل تغییر خواهد داد. مثلا سعی دارد که به شیوه ای خاص با شریک زندگی خود صحبت نماید، اگر چه رفتار جدید در ابتدا با تلاش های آگاهانه جهت تغییر، شکل میگیرد اما زوج درمانی رفتاری سنتی معتقد است که رفتار جدید بعد از آموزش و تمرین، تقویت خواهد شد، بنابراین از روی عادت رخ میدهد.

درمانگران رفتاری سنتی در زوج درمانی از دو دسته ی مداخله های قاعده مند استفاده خواهند کرد تا زوج ها در روابط خود تغییر ایجاد نمایند:

  • مبادله رفتاری (BE)
  • آموزش مهارت های ارتباطی و حل مسئله (CPT)

مبادله رفتاری گویای تکنیک های مختلفی میباشد که در آن زوج ها آموزش میبینند که فعالیت های مثبت خود را افزایش دهند. درست است که مبادله رفتاری مستقیما میتواند تغییرات سریع و مثبت در رفتار زوج ها خارج از جلسات درمانی ایجاد نماید، اما تاکید آن بر رفتارهای مثبتی میباشد که منشاء جدل بین زوج ها نیست.

هدف مبادله رفتاری این نیست که زوج ها روی مشکلات و چالش های قدیمی خود کار کنند، بلکه هدف از آموزش مهارت های ارتباطی و حل مسئله فراهم سازی مجموعه مفیدی از مهارت هاست. به صورتیکه زوج ها باید بتوانند هر زمان که با مشکلی رو به رو میشوند از این مهارت های کسب کرده استفاده نمایند.

زوج ها در (CPT) از طریق دستور العمل های آموزشی مدل سازی و تمرین های بازنگری شده آموزش خواهند دید. در این روش درمانی دو دسته از مهارت های جداگانه و مرتبط با یکدیگر، نیز آموزش داده خواهد شد. در آموزش ارتباط تاکید بر بیان افکار و احساسات و نشان دادن درک و فهم حمایت عاطفی است.

مهارت هایی که در آموزش ارتباط بیان میشود، برای هر موضوع بحث، از بحث های ارتباطی ساده مانند این که ” امروز چطور گذشت” گرفته تا چالش های سنگین و پیچیده عاطفی مفید میباشد.

هدف آموزش حل مسئله برخلاف آموزش ارتباط این است که زوجین برای مسائل و مشکلات خود راه حل های مناسب پیدا کنند. تحقیقات نشان داده شده گویای این موضوع است که مبادله رفتاری و آموزش مهارت های ارتباطی و حل مسائل، هنگامی که هر دو با هم استفاده شوند، تاثیرگذارتر خواهد بود، همچنین ترکیب مبادله رفتاری و به کارگیری مهارت های ارتباطی و حل مسئله توانسته است به تعداد قابل توجهی از زوجین کمک نماید.

پژوهش ها همچنین نشان دهنده ی آن است که ۵ عامل میتواند زوج هایی را که زوج درمانی رفتاری سنتی برای آنها نتیجه بخش بوده، از زوج هایی که از این نوع درمان نتیجه نمیگیرند از یکدیگر متمایز سازد.

زوج هایی که به زوج درمانی سنتی پاسخ مثبت میدهند جوان تر بوده و نسبت به رابطه شان متعهد تر هستند و درگیری عاطفی بیشتری دارند، مساوات طلب تر بوده و در رابطه با اینکه ایده آل آنها چیست با یکدیگر گفت و گو کرده و این عوامل را دلیل توانایی و اراده جهت تغییر کردن میدانند.

بنا بر نتایج اعلام شده زوح درمانی رفتاری سنتی برای زوج هایی موثر خواهد بود که دارای ویژگی هایی هستند که توانایی و اراده جهت هماهنگ سازی رابطه شان با نیازهای یکدیگر را دارند و در مورد زوج هایی که این ویژگی را ندارند، موثر نخواهد بود.

زوج درمانی و عوامل سازنده

  • زوجین دارای سلامت روان باشند
  • سابقه ارتباطات عاشقانه داشته باشند
  • تقسیم کار منصفانه انجام دهند
  • شباهت در تیپ های شخصیتی
  • پذیرش نقش خود در بوجودآمدن مشکل ها و نگاه واقع بینانه به رابطه
  • داشتن فرزند
  • خانواده های حمایت کننده
  • داشتن تحصیلات و درک بالا از مسائل
  • شرایط مالی متوسط تا خوب

زوج درمانی و عوامل مخرب

  • عدم ایجاد انگیزه همکاری در یکی از زوجین
  • وجود ارتباط دیگر (ارتباط فرازناشویی یا ارتباط عمیق با یکی از والدین)
  • داشتن اختلالات شخصیتی
  • ممانعت قبیله ای یا خانواده ای
  • عدم وجود انگیزه لازم جهت درمان اختلالات روانی و شخصیتی
  • عدم وجود شرایط مالی جهت پیگیری روند درمان

وجود هر یک از شرایط فوق باعث اختلال در روند زوج درمانی خواهد شد. همانطور که مطالعه نمودید یکی از دلایلی که باعث اختلال در روند درمان است، شرایط مالی میباشد.

زوج درمانی تلفنی

در آخر

در زندگی های امروزی، درآمد کفاف هزینه های سرسام آور را نخواهد داد به خصوص اینکه خانواده ای دارای فرزند نیز باشند، بنابراین هزینه های زندگی به حدی نجومی خواهد شد که زوجین ترجیح میدهند با مشکلات زناشویی خود دست و پنجه نرم کنند و از مراجعه به کلینیک های درمانگر اجتناب نمایند، اما نگران نباشید شما میتوانید بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان، با مشاورین مرکز الومشاوره ارتباط گرفته و از انواع مشاوره های روانشناسی و زوج درمانی بهره مند شوید.

سوالات متداول

۱- آیا زوج درمانی حتی به صورت تلفنی روی روابط زوجین تاثیر گذار است؟

بله،درمانگر به صورت تلفنی میتواند مشکلات و مسائل رابطه زناشویی را تشخیص داده و بدون مراجعه حضوری و به صورت کاملا محرمانه به حل مشکلات زناشویی شما بپردازد.

۲- از چه طریقی مشاوره زوج درمانی تلفنی آنلاین دریافت کنیم؟

شما میتوانید از طریق شماره گیری ۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸ بدون کد و صفر و پیش شماره از مشاوره های زناشویی، جنسی و زوج درمانی تلفنی بهره مند شوید.

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.