خانه / مشاوره خانواده / مشاوره جنسی / رابطه جنسی ضربدری
رابطه جنسی ضربدری| علت تمایل افراد به رابطه جنسی ضربدری چیست؟

رابطه جنسی ضربدری

رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین پایه‌های زندگی مشترک است که تأثیر مستقیمی بر کیفیت رابطه زناشویی می‌گذارد. برخی از زوجین به مرور زمان دچار ملال و یکنواختی جنسی می‌شوند و برای ایجاد تنوع به دنبال فانتزی‌هایی همچون رابطه جنسی ضربدری می‌روند.

 این نوع رابطه با عوارض و پیامدهایی همچون پیامدهای روحی و روانی و بروز بیماری‌های مقاربتی همراه می‌باشد.

در همین راستا، ابتدا به توضیح دقیقی از تعریف و مفهوم سکس ضربدری می‌پردازیم و عناصر اصلی آن را بررسی می‌کنیم. سپس، به بررسی دلایل تمایل و عوارض رابطه جنسی ضربدری پرداخته ایم.

بسیاری از افراد تمایلی به انجام این نوع رابطه ندارند و تنها به خاطر کسب رضایت همسرشان به آن تن می‌دهند. برای مدیریت این شرایط توصیه می‌شود که افراد از مشاور جنسی کمک بگیرند، تا آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برسانند.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جنسی به صورت تلفنی و کاملا خصوصی و محرمانه می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “رابطه جنسی ضربدری| علت تمایل افراد به رابطه جنسی ضربدری چیست؟”]

سکس ضربدری چیست؟

انسان رابطه جنسی را برای رسیدن به لذت انجام و در صورتی که لذت در رابطه جنسی کاهش پیدا کند امکان دارد زوجین نسبت به یکدیگر سرد شوند.

در بیش تر شرایط کاهش لذت در رابطه جنسی ناشی از عدم تنوع باشد. این موضوع در رابطه برای بسیاری از زوجین اهمیت زیادی داشته به صورتی که برای ایجاد تنوع دست به کارهای متعددی می‌زنند.

یک از این کارها برقراری رابطه جنسی ضربدری است. سکس ضربدری به این صورت است که دو یا چند زوج به صورت گروهی رابطه جنسی برقرار و در این میان پارتنرهای خود را نیز با یکدیگر عوض می‌کنند.

مکان‌های انجام سکس ضربدری

در برخی کشورها، سکس  ضربدری مشروع بوده و معمولا در مکان‌ها و مهمانی‌های خاص انحام می شود.

به طور معمول، زوجین یکدیگر را از طریق اینترنت و فضای مجازی پیدا و برای دیدار با هم و انجام سکس ضربدری در یک مکان مشخص قرار می‌گذارند.

سکس ضربدری در بین خویشاوندان نیز وجود دارد و افرادی که رابطه فامیلی دارند گاهی به انجام سکس ضربدری می‌پردازند.

دلایل تمایل به سکس ضربدری

فانتزی‌های ذهنی

فانتزی به معنای تصورات و خواسته‌هایی است که واقعیت ندارند و تنها در ذهن افراد ایجاد می‌‌شوند. همه‌ی افراد فانتزی‌هایی برای رابطه‌های جنسی خود دارند اما خیلی از آن‌ها این فانتزی‌ها را سرکوب کرده و اجازه نمی‌دهند که وارد دنیای واقعی آن‌ها شود.

اما برخی دیگر آن را سرکوب نکرده و فانتزی‌هایشان را واقعی می‌کنند.(فانتزی‌های جنسی از دوران کودکی فرد ریشه می گیرند)

شریک‌های جنسی زیاد

برخی از مردان تمایل دارند که در سکس با چندین زن و به صورت همزمان رابطه داشته باشند. (بع عبارتی داشتن شریک‌های جنسی زیاد یکی از فانتزی‌های ذهنی آنان است)

البته به طور معمول، زنان فانتزی‌های ذهنی خود در مورد رابطه با چند مرد به صورت همزمان را عملی نمی‌کنند و آن را در همان حد فانتزی و تصور ذهنی نگه می‌دارند.

سردی جنسی

برخی از زوجین پس از گذشت مدتی، از رابطه جنسی خود خسته شده و نسبت به یکدیگر سرد می‌شوند. در نتیجه برای اینکه این سردی را از بین ببرند و به رابطه خود تنوع بدهند به رابطه‌هایی همچون سکس ضربدری و سکس گروهی روی می‌آورند تا نیازهای جنسی شان ارضا شود.

❃تأیید کردن خود

برخی از افراد می‌خواهند که به همسر خود اثبات کنند که شریک جنسی خوبی هستند و برای تایید این موضوع چنین رابطه ای را به همسرشان پیشنهاد می‌دهند.

❃تماشا کردن و تماشا شدن در سکس ضربدری

برخی از افراد وارد سکس ضربدری نمی‌شوند و تنها از طریق مشاهده این نوع روابط به ارضا می‌رسند. این افراد معمولا رابطه بسیار مخربی دارند چرا که معمولا همسر خود را وادار می‌کنند که در مقابل آن‌ها با دیگران رابطه جنسی داشته و هیچ حد و حدودی برای رابطه‌ خود قائل نیستند.

در مقابل این افراد کسانی هستند که دوست دارند در حین رابطه جنسی توسط همسرشان مشاهده شوند، آن‌ها از تماشا شدن در حین رابطه جنسی لذت می‌برند و نیازشان ارضا می‌شود. 

عوارض سکس ضربدری

حسادت

بی تفاوتی

زوجینی که سکس ضربدری دارند، به مرور زمان بی تفاوت و علاقه‌ خود را نسبت به یکدیگر از دست می دهند.

حتی ممکن است که زن و شوهر به یکدیگر بدبین و بی اعتماد شده و زندگی مشترک شان با مشکلات زیادی مواجه شود.

بیماری‌های مقاربتی

یکی از مهم‌ترین و جدی ترین پیامدهای سکس ضربدری، افزایش ابتلا به بیماری‌های مقاربتی است. به طور معمول افرادی که به مرزهای اخلاقی پایبند نیستند و به سلامت خود نیز اهمیت چندانی نمی‌دهند، در معرض ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت هستند.

پیامدهای روانی

اساس و قانون رابطه جنسی این است که بین دو نفر برقرار شود و زمانی که حالت طبیعی و متعارف خود را از دست بدهد، بر روح و روان افراد تاثیرات منفی زیادی می‌گذارد.

این افراد به مرور زمان روحیه شان خشن و پرخاشگر می شود و اضطراب و حس ناامنی در وجودشان افزایش پیدا می‌کند.

نکات مهم رابطه جنسی ضربدری

اگر شما و همسرتان تصمیم به داشتن سکس ضربدری دارید بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید؛ 

  • در گام اول، دلایل اصلی شما برای علاقه‌مندی به رابطه جنسی ضربدری چه می‌باشد؟
  • آیا می‌خواهید شریک زندگی‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید یا نیازهای برآورده نشده‌ای در رابطه شما وجود دارد که نمی‌تواند به بهترین نحو در بین شما حل و فصل شود؟
  • آیا اشتراک گذاشتن همسرتان با دیگران باعث ایجاد یک نوع فاصله و حس ایمنی در شما می‌شود که برای حفظ رابطه اصلی‌تان به آن نیازمند هستید؟
  • آیا این کار را برای لذت بخشیدن به شریک زندگی‌تان و از دست ندادن وی انجام می‌دهید؟
  • آیا به‌اندازه کافی ارتباط کارآمدی با یکدیگر دارید که بتوانید پیچیدگی احساسی دیدن همسرتان که از رابطه جنسی با فرد دیگری لذت می‌برد بدون اینکه اعتماد و صمیمت موجود بین شما از بین برود را مدیریت نمایید؟
  • آیا آمادگی مواجهه با احساساتی که به دلیل به اشتراک گذاشتن همسرتان با دیگران پدید می‌آیند را دارید؟

بنابراین اگر تمایل به ایجاد چنین روابطی دارید بهتر است قبل از انجام آن در صدد حل مسائل و مشکلات عدم رضایت زناشویی خود باشید.

برای این منظوری دریافت مشاوره جنسی توسط یک متخصص ضروری است. سکس تراپیست می‌تواند قدم مهمی در درمان‌های مشکلات جنسی بردارد و فردی را که دارای چنین مشکلاتی است را به بهبود نزدیک کند؛ اما در مواردی که مشکلات جنسی تبدیل به اختلالات جنسی هستند، قطعاً دوره‌های درمانی بسیار متفاوت‌تر از دوره‌های آموزشی و درمانی سکس تراپیست خواهد بود.

چنانچه تمایلی به دریافت مشاوره حضوری ندارید، می توانید با کارشناسان ما ارتباط گرفته و به صورت تلفنی و در فضایی کاملا محرمانه و خصوص راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سکس ضربدری مدرن

براساس کتاب «نگاهی به آیین شهوانی سکس ضربدری» نوشته تری گلد، سکس ضربدری در میان گروهی از خلبانان نیروی هوایی آمریکا و همسرانشان در جنگ جهانی دوم متداول بوده است. از آنجایی که نرخ تلفات در میان آنان بالا بود خانواده خلبانان با یکدیگر توافق می‌نمودند، در صورتی که هریک از آنان کشته شد یا مفقودالاثر گردید، همسر او توسط دیگر همکارش همانند همسر خود به‌ لحاظ ارضای تمایلات جنسی و عاطفی مراقبت شود.

[contact_info title= “رابطه جنسی ضربدری| علت تمایل افراد به رابطه جنسی ضربدری چیست؟”]

در آخر

سکس ضربدری یکی از انواع رابطه جنسی بوده که در آن فرد پارتنر جنسی خود را با دیگری به اشتراک گذاشته که این موضوع باید با توافق طرفین صورت بگیرید.

به خاطر داشته باشید، چنین موضوعی باید با رعایت حقوق، حریم خصوصی، ایمنی و بهداشت فردی صورت بگیرد تا از بروز عواقب جبران نپذیر و ابتلا به بیماری های مقاربتی خطرناک جلوگیری شود.

همچنین یکی از اقدامات مهم و کلیدی پیش از برقراری سکس ضربدری دریافت مشاوره و راهنمایی از سکس تراپیست بوده که شما می توانید به صورت تلفنی با متخصصان مجموعه ما ارتباط گرفته و در فضایی کاملا محرمانه به دریافت مشاوره و اطلاعات بیش تر در خصوص اقدامات پیش از رابطه جنسی ضربدری و پس از آن بپردازید.

سوالات متداول 

۱.یا سکس ضربدری می‌تواند برای همه افراد مناسب باشد یا تنها برخی افراد؟

سکس ضربدری، همانند سایر انواع فعالیت‌های جنسی، برای همه افراد مناسب نبوده و ممکن است تنها برای برخی افراد جذابیت داشته باشد. هر فرد بر اساس تمایلات، تجربیات، و ارزش‌های شخصی خود، نوع و سبکی از فعالیت جنسی که مناسب برای خود می‌داند را انتخاب می‌کند.

۲.آیا رابطه جنسی ضربدری خطرناک است؟

همانند هر نوع فعالیت جنسی دیگری، رابطه جنسی ضربدری نیازمند رعایت اصول ایمنی است. اگر با رعایت مرزها، قوانین و دستورات ایمنی، و با رضایت و توافق طرفین انجام شود، می‌توان از آن لذت برد.

با این حال، در صورت عدم اطلاع کافی، انجام فعالیت‌های خشونت‌آمیز یا نادرست می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین، آموزش، ارتباط باز و استفاده از وسایل ایمنی مناسب بسیار مهم است.

۳.آیا رابطه جنسی ضربدری نشانه اختلال رفتاری است؟

رابطه جنسی ضربدری به تنهایی نشانه اختلال رفتاری نیست. این نوع رابطه بر اساس توافق و اراده طرفین صورت می‌گیرد. با این حال، در صورتی که رابطه جنسی ضربدری به طور ناخواسته، بی‌اراده یا با ایجاد آسیب فیزیکی یا روانی به یک یا هر دو طرف انجام شود، می‌تواند نشانه یا نتیجه‌ای از اختلال رفتاری یا سوء استفاده باشد. 

همچنین ببینید

درمان همجنس گرایی زنان

درمان همجنس گرایی زنان

[contact_info title= “درمان همجنس گرایی زنان”]  همجنس گرایی یعنی گرایش به داشتن رابطه جنسی با …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.