خانه / کنکور سراسری / سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰
سایت-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری-1400

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

سایت-انتخاب-رشته-کنکور-سراسری-1400

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

داوطلبان کنکور سراسری پس از شرکت در کنکور منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری هستند تا با اطلاع از رتبه و تراز اکتسابی خود نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری که حساس ترین مرحله کنکور است، اقدام نمایند. داوطلبان کنکور سراسری پس از شرکت در کنکور منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری هستند تا با اطلاع از رتبه و تراز اکتسابی خود نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری که حساس ترین مرحله کنکور است، اقدام نمایند. از این رو در تماس با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره سوالاتی در رابطه با زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰، سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰، نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ و … مطرح می شود. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به طور اختصاصی به سایت انتخاب رشته کنکور سراسری و برخی نکات مهم در رابطه با انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ بپردازیم.

[point1 title= “انتخاب رشته کنکور سراسری مختص رشته های دانشگاه های سراسری اعم از دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.”]

سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

انتخاب رشته کنکور سراسری اعم از دوره های روزانه، شبانه، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود. چنانچه پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ و دریافت کارنامه اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب دوره و دانشگاه های مذکور شدید، ابتدا دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ را دانلود و مطالعه فرمایید و سپس به سایت سنجش مراجعه کنید.

✅ پس از ورود به سایت سنجش، از منوی سمت راست صفحه گزینه ” سراسری ” را انتخاب و کلیک کنید.

✅ سپس بر روی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ( رشته های با آزمون – صرفا براساس سوابق تحصیلی ) کلیک کنید.

✅ پس از مطالعه نکات ذکر شده در این صفحه کلید اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ را مطالعه نموده ام را تایید کنید.

✅ همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، سه روش جهت ورود به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ پیش روی شما قرار می گیرد.

✅ پس از انتخاب یکی از روش های بالا و کلیک بر روی گزینه ” ورود به سیستم ” یک فرم به نمایش در می آید که در آن می بایست نسبت به درج معدل دیپلم و سوابق تحصیلی اقدام کنید و پس از تکمیل نمودن فرم مذکور بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک نمایید.

✅ در مرحله بعدی، فرم انتخاب رشته نمایان خواهد شد که می بایست کد رشته ها را با توجه به رتبه و تراز اکتسابی، آخرین رتبه قبولی داوطلبان در کنکور سال های گذشته، علاقه، کیفیت دانشگاه و آینده شغلی رشته های مورد نظر خود در فرم انتخاب رشته و با اولویت بندی به ترتیب علاقه در فرم انتخاب رشته وارد نمایید.

” در صورت تمایل جهت جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و استفاده از تجربیات مشاوران برتر انتخاب رشته کنکور با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس بگیرید. “

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

انتخاب رشته کنکور سراسری پس از مشخص شدن نتایج کنکور سراسری ۱۴۰۰ یعنی به احتمال زیاد اواسط و یا اواخر مرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت حدودا یک هفته ادامه خواهد یافت. البته در حال حاضر تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰ مشخص نشده است. به محض مشخص شدن تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰، این مطلب بروزرسانی خواهد شد. علاوه بر مطالعه مطالب سایت الو مشاوره با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته نیز در جریان آخرین اخبار مربوطه قرار خواهید گرفت. لینک عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته در انتهای همین مطلب قرار داده شده است.

سوالات پرتکرار داوطلبان در رابطه با انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰ :

❓ هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری چقدر است ؟

شرکت در انتخاب رشته کنکور سراسری هزینه ای ندارد.

❓ داوطلبان انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ مجاز به انتخاب چند کد رشته محل هستند ؟

هر داوطلب انتخاب رشته کنکور سراسری، مجاز به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل می باشد.

❓ جهت شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز می بایست به سایت سنجش مراجعه کنیم؟

تنها انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش است. انتخاب رشته های غیر پزشکی دانشگاه آزاد به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام خواهد شد.

مطالب مفید پیشنهادی جهت مطالعه داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ :

کنکور سراسری زبان
کنکور سراسری تجربی
کنکور سراسری ریاضی
زیر گروه های رشته هنر
کنکور سراسری هنر
ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری
مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری
اشتباهات رایج در انتخاب رشته کنکور سراسری
چند نکته طلایی برای انتخاب رشته
انتخاب رشته کنکور تجربی
راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر
راهنمای انتخاب رشته ریاضی
انتخاب رشته کنکور زبان
انتخاب رشته کنکور سراسری هنر
راهنمای عملی انتخاب رشته کنکور سراسری
زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

[entekhab]

[contact_info title= “سایت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰”]

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه ثبت نام آن هم منتشر خواهد شد …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.