خانه / انتخاب رشته / دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸
دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98
دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 98
دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸
[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

همانطور که مستحضرید ، طی چند سال اخیر و طبق صلاحدید سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش آموزش دانشگاه آزاد ، آزمون سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ، قادر به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد به صورت مجزا خواهند بود. امسال همانند سال های گذشته متقاضیان زیادی برای شرکت در آزمون سراسری ثبت نام کرده و خود را برای رقابت در این آزمون سرنوشت ساز آماده کرده اند. با توجه به اینکه مجری و برگزار کننده این آزمون سازمان سنجش کشور می باشد ، بنابراین هرساله در زمان مشخصی اطلاعاتی جهت زمان ثبت نام ،اعلام نتایج و زمان انتشار دفترچه د از وبگاه رسمی این سازمان صادر می شود. از آنجایی که به زمان برگزاری ازمون سراسری نزدیک می شویم ، لازم دانستیم مقاله ای را در خصوص زمان منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، زمان انتخاب رشته و راهنمایی های لازم برای انتخاب رشته دقیق به نگارش در آوریم.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸

در ابتدا لازم است گفته شود که دانشگاه آزاد به دو صورت باآزمون و بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کند. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نیز خواهند بود لیکن نکته ای که می بایست مورد توجه قرار گیرد دو دفترچه انتخاب رشته جداگانه باآزمون و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی)در صفحه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود که  داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن قادر به انتخاب رشته خواهند بود.

نکته مهم: داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند ، علاوه بر انتخاب رشته باآزمون دانشگاه ازاد ، در صورت تمایل می توانند در انتخاب رشته بدون ازمون نیز شرکت کرده و شانس پذیرش خود را بسنجند.

دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد معمولا ۴ الی ۷ روز بعد از نتایج کنکور سراسری بر روی صفحه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد قرار گرفته و داوطلبان قادر به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل خواهند بود.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸

همانطور که قبلا اشاره شد، دفترچه انتخاب رشته باآزمون دانشگاه آزاد معمولا در اواخر مرداد ماه انتشار یافته و داوطلبانی که قصد انتخاب رشته و پذیرش در دانشگاه آزاد را دارند لازم است ابتدا از شرایط و ضوابط موجود در دفترچه آگاهی یابند ، سپس جهت انتخاب رشته اقدام نمایند. این دفترچه شامل شرایط عمومی و اختصاصی ، سهمیه ها و تسهیلات ، شرایط ثبت نام اتباع غیر ایرانی مقیم کشور و جداول کدرشته محل ها می باشد. دفترچه انتخاب رشته باآزمون دانشگاه آزاد در حال حاضر از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است در صورت انتشار دفترچه مذکور، لینک زیر فعال خواهد شد.

دفترچه راهنمای دوره کارشناسی پیوسته انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه راهنمای دوره کارشناسی پیوسته انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد

لذا در صورتی که در فرایند انتخاب رشته و ضوابط دفترچه دچار بروز سوالات و ابهاماتی شدند می توانند با مشاوران تحصیلی تلفنی ما در این زمینه تماس حاصل نمایند.

نحوه انتخاب رشته باآزمون دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

تعداد کثیری از داوطلبان دانشگاه آزاد، قصد دارند در خصوص نحوه انتخاب رشته اطلاعات کسب نمایند. برای این منظور ما مراحل انتخاب رشته را مرحله به مرحله به نگارش در آوردیم.

مرحله اول ) وارد پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید

مرحله دوم ) قبل از انتخاب رشته لازم است هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایید. جهت پرداخت وجه انتخاب رشته می بایست بر روی گزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک کرده و سپس با انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته (باآزمون) و وارد کردن اطلاعات بانکی خود، روند پرداخت وجه انتخاب رشته کامل خواهد شد.

مرحله سوم) حال شما می بایست بر روی لینک انتخاب رشته باآزمون دوره کارشناسی پیوسته کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی وارد پنل کاربری خود شوید

نکته مهم: کد دسترسی بر روی کارنامه اولیه داوطلب درج می شود.

مرحله چهارم) با کلیک بر روی گزینه ثبت رشته ، شما می توانید حداقل ۱ و حداکثر ۱۰۰ رشته محل را ثبت نمایید.

مرحله پنجم) توجه نمایید پس از اتمام انتخاب رشته خود گزینه ثبت نهایی را وارد نمایید و از صفحه خارج شوید.

برای انتخاب رشته چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

به وفور دیده شده داوطلبان بسیاری به دلیل عدم دقت و در نظر گرفتن نکات مربوط به انتخاب رشته ، شانس پذیرش خود را در دانشگاه از دست داده و از رفتن به دانشگاه باز می ماند. اما همین موضوع باعث شد تا ما بندهایی را به ذکر نکات مربوط به انتخاب رشته اختصاص دهیم.

  • قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به دقت مطالعه نمایید از شرایط و ضوابط موجود در ان به طور کامل آگاهی یابید.
  • شما مجاز به انتخاب ۱۰۰ رشته محل از گروه آزمایشی امتحانی خود در کنکور سراسری می باشید. به عبارت دیگر داوطلبی که در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده ، مجاز به انتخاب رشته در گروه ریاضی نخواهد بود.
  • رشته های مدنظر خود را براساس علاقه و کارنامه نتیجه اولیه کنکور سراسری اولویت بندی کنید. بسیاری از داوطلبان جهت اولویت بندی صحیح رشته ها از مشاورانی با تخصص در این زمینه کمک می گیرند. اما لازم است گفته شود قبل از ثبت نهایی رشته ها، از درستی علاقه مندی های خود اطمینان حاصل نمایید.
  • اولویت های اول خود را به صورت کاملا خوش بینانه در نظر بگیرید. این عمل باعث افزایش شانس پذیرش خواهد.
  • در انتخاب رشته های میانی خود به صورت کاملا واقع بینانه به چیدمان رشته ها بپردازید. از آنجایی که پذیرش شما معمولا در قسمت واقع بینانه صورت می گیرد لذا نهایت دقت را در الویت بندی این قسمت به کار گیرید.
  • رشته های پایانی خود را به رشته هایی که شانس پذیرش شما بسیار زیاد می باشد ،اختصاص دهید.

داوطلبان بسیاری به دلیل نادیده گرفتن مراحل و نکات انتخاب رشته ، شانس پذیرش خود را در این مرحله مهم و حیاتی از دست داده اند. در صورتی که در روند انتخاب رشته و چیدمان اولویت ها دچار ایراداتی شدید ، می توانید با مشاوران الو مشاوره تماس حاصل نمایید.

[banner]

[contact_info title= “دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۹۸”] 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

همچنین ببینید

رشته های بدون کنکور انسانی

متقاضیان تحصیل در رشته های علوم انسانی، می توانند تنها با استفاده از سوابق و …

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.